Tommy Hilfiger wypuszcza pierwszą “adaptacyjną linię odzieży” dla niepełnosprawnych dzieci

Amerykański projektant Tommy Hilfiger przy współpracy z organizacją Runway of Dreams stworzył pierwszą w swojej karierze kolekcję ubrań dla niepełnosprawnych dzieci. 

Na pierwszy rzut oka obie kolekcje dziecięce praktycznie się od siebie nie różnią. Większość projektów wygląda niemal identycznie. Różnice zauważalne są dopiero z bliska: dodatkowe zakładki, szwy lub magnesy zamiast guzików – wszystko to, aby ułatwić niepełnosprawnym dzieciom zakładanie i ściąganie ubrań oraz umożliwić całodzienne noszenie ich bez uczucia dyskomfortu czy ograniczania ruchów.

Projektant zadbał również o możliwość regulowania długości nogawek spodni i rękawów koszul – jest to przydatna funkcja stworzona między innymi z myślą o osobach poruszających się na wózkach. Modele niektórych spodni mają także delikatnie podwyższony stan z tyłu, a obniżony z przodu, co chroni przed ich spadaniem luz zsuwaniem się oraz obcieraniem.

Wiosenna kolekcja adaptacyjna, składająca się z 22 elementów, trafiła właśnie do sprzedaży. Można ją znaleźć w butiku online projektanta. Ceny nie różnią się od zwykłych ubrań tej kolekcji i wahają się od 18 do 42 dolarów. Mindy Scheier – założycielka organizacji Runway of Dreams – osobiście przeszkoliła obsługę sklepu internetowego, dostarczając jej niezbędnych informacji na temat specyfiki ubrań, ale także porad, w jaki sposób rozmawiać na jej temat z klientami.

Tommy Hilfiger zapewnił, że nie jest to jednorazowy projekt i poinformował, że pracuje już nad kolejnymi tego typu kolekcjami dla dzieci. Nie wyklucza również stworzenia podobnej oferty dla dorosłych.

Autor: Aga Jaroszewska

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Newsletter

FASHION BIZNES