Jakie nowości i zmiany przyniósł branży mody mijający tydzień? Sprawdzicie to w naszym cotygodniowym podsumowaniu. Zapraszamy do lektury.
Moda
Miinto, jedna z największych platform sprzedażowych w Europie, przejmuje kontrolę nad Showroom.pl i tym samym staje się jednym z największych graczy na polskim rynku modowym. Jak będzie wyglądać przyszłość platformy i jakie nowe możliwości niesie ze sobą ta współpraca? Ujawniamy TUTAJ
Pokaz ostatniej kolekcji Chanel autorstwa zmarłego niedawno Karla Lagerfelda już za nami. Wydarzenie bez wątpienia było przepełnione sentymentalizmem. Minuta ciszy, łzy na scenie oraz owacje na stojąco, tak uczczono pamięć projektanta. Co należy wiedzieć o tym niesamowitym wydarzeniu? Sprawdźcie TUTAJ
Od śmierci Karla Lagerfelda nie cichną spekulacje, że ukochana kotka projektanta, ma szansę odziedziczyć po nim milionową fortunę. Czy rzeczywiście tak się wydarzy? Ujawniamy TUTAJ
Od momentu, gdy Jenna Lyons po 26 latach współpracy opuściła szeregi J.Crew, firma zaczęła zmagać się ciągłymi zmianami na kluczowych stanowiskach. Czy wybór Chrisa Benza na nowego projektanta da marce szansę na lepszą przyszłość? Zastanawiamy się TUTAJ
Hermès otworzy pierwszy sklep w tej części Europy. Salon luksusowej francuskiej marki powstanie jeszcze w tym roku w Warszawie. Czy oznacza to, że polscy klienci są gotowi na modę z najwyższej półki? Gdzie dokładnie znajdzie się butik Hermès, dowiecie się TUTAJ
Hiszpańska marka Mango zorganizowała konkurs fotograficzny, w którym zwycięzca otrzyma niesamowitą szansę na rozwój kariery, a także solidny zastrzyk gotówki. Udział możecie wziąć w nim również Wy. Jak? Po niezbędne szczegóły sięgnijcie TUTAJ
Simon Porte Jacquemus od lat nie schodzi z ust dziennikarzy, kupców i krytyków mody. Kim w rzeczywistości jest jeden z najzdolniejszych i najpopularniejszych projektantów młodego pokolenia? Historię jego autorskiej marki Jacquemus poznacie TUTAJ
https://www.instagram.com/p/BuzCh2aBREt/
Calvin Klein wprowadza kolejne zmiany. Miesiąc po odejściu Rafa Simonsa, firma zadecydowała o reformacji kultowej kolekcji 205W39NYC. Teraz amerykańska marka ogłosiła, że całkowicie rezygnuje z sezonowych kolekcji. Co za tym idzie? Minimum 100 osób straci prace w szeregach CK. Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ
Biznes
Magazyn „Forbes” opublikował zestawienie najbogatszych osób w 2019 roku. Ranking oficjalnie potwierdził, że Kylie Jenner jest najmłodszą miliarderką na świecie. Tym samym 21-letnia przebiła samego Marka Zuckerberga, który miliardowej fortuny dorobił się w wieku 23 lat. Kto z branży mody także znalazł się w tym zestawieniu? Sprawdzicie TUTAJ
Bernard Arnault właśnie zajął miejsce prezesa Berkshire Hathaway Inc. i stał się trzecią najbogatszą osobą na świecie według Bloomberg Billionaires Index. Kogo prześcignął w prestiżowym rankingu? Ujawniamy TUTAJ
Nike, Zara a może H&M? Którą z marek okrzyknięto numerem jeden na świecie, a która depcze jej po piętach? Jak wyglądają wyniki dorocznego badania Brand Finance, sprawdzamy TUTAJ
Farfetch to platforma internetowa, która skupia się na sprzedaży mody luksusowej w Internecie. Firma posiada także udziały w domu mody Chanel. Wydawać by się mogło, że śmierć Karla Lagerfelda nie przyniesie Farfetch nic dobrego. Nic bardziej mylnego. Właściciel platformy właśnie został ogłoszony miliarderem. Więcej na jego temat dowiecie się TUTAJ
VITKAC podsumowuje miniony rok. W ciągu ubiegłych miesięcy do warszawskiego domu handlowego udało się sprowadzić 18 nowych światowych marek. Jakie są kolejne plany? Ujawniamy TUTAJ
CSR
Liderzy luksusowego przemysłu mają moc do zmiany świata na lepsze. Jak najwięksi w branży walczą o lepszą przyszłość? Przyglądamy się działaniom siedmiu luksusowych marek, które pomagają uchronić zagrożone gatunki, zwracają uwagę na problem hejtu w sieci lub ratują przed śmiertelnymi chorobami. Nasze wnioski odnajdziecie TUTAJ
Najwięksi na światowym rynku mody postanowili podjąć się również tematu ekologii. Zarząd H&M powołał organizację non-profit, której celem będzie wyrównanie ogromnego wpływu przemysłu odzieżowego na środowisko. Czy nowe proekologiczne działania H&M wystarczą, by naprawić szkody, które fast-fashion wyrządza planecie? Zastanawiamy się TUTAJ
Marka kosmetyczna Avon podpisała zobowiązanie z organizacją charytatywną Changing Faces. Firma postanowiła przedstawiać w swoich kampaniach zróżnicowanych modeli, wykraczających poza ustalony kanon piękna. Czy dzięki temu Avon zyska przychylność klientek? Szczegóły inicjatywy przedstawiamy TUTAJ
Kariera
Pracują na pełnych obrotach, realizują się w życiu rodzinnym, podróżują, awansują. Rządzą światem. Jak to robią? Osiem pełnych pasji kobiet, których życie i kariera to niekończąca się inspiracja, poznacie TUTAJ
Zarządzanie wydatkami zwykle wolimy odłożyć na później. Często błędnie myślimy, że najpierw należy dużo zarobić, by dopiero wtedy zacząć tą kwotą zarządzać. W takim razie, jak nauczyć się efektywnego dysponowania posiadanymi pieniędzmi? Zdradzamy TUTAJ
Kultura
Połączenie praw kobiet, środowiska LGBTQIA, mody i inspirujących rozmówców walczących o lepszy świat to przepis na idealny podcast. „Harper’s Bazaar” postanowił poruszyć te nutrujące tematy, a w swój projekt zaangażował Olivię Wilde. Aktorka podróżowała po całych Stanach, aby spotkać się z aktywistami, którzy mówią to, na co inni nie mają odwagi. Więcej szczegółów całego przedsięwizięcia odnajdziecie TUTAJ
Diane von Furstenberg nie powinna być kojarzona jedynie ze słynną wrap dress. Projektantka w ciągu ostatnich dekad wykonała ogrom pracy w zakresie praw kobiet i filantropii. Teraz nadszedł czas, aby feministycznym nastrojem wypełnić jeden z jej sklepów. Więcej na temat wyjątkowej wystawy dowiecie się TUTAJ
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- „Aktywni i wygadani klienci – przekleństwo czy błogosławieństwo dla marki?”
- „Uniqlo sprzedaje strój przypominający mundur Mao Zedonga”
- „Pump It Up! Agent Provocateur prezentuje gorący spot reklamujący kolekcję bielizny na wiosnę i lato 2019”
- „Lee prezentuje nową kolekcję inspirowaną Nowym Jorkiem z lat 80.”
- „Na co warto zwrócić uwagę w content marketingu w 2019 r.?”
- „Modelka z zespołem Downa w sesji 5.10.15”
- „WoshWosh organizuje zbiórkę obuwia dla kobiet objętych Ogólnopolskim Programem Pomocy Pierwsza Praca”
- „Wartość pomocy charytatywnej LPP przekroczyła 20 mln złotych”
- „Wojas porozumiał się co do przejęcia producenta obuwia dziecięcego Bartek, udzieli mu pożyczki”
- „Dziewięć modeli sneakersów, które nigdy nie wyjdą z mody”
- „Kochasz Myszkę Miki i masz 17 tys. złotych? Gucci zaprojektował torebkę dla ciebie”
- „Absurdalnie urocza minitorebka Jacquemus”
- „Japoński dom mody znów zaskakuje. Marynarka jak z niszczarki za prawie 10 tysięcy zł”
- „Lalka Barbie może kierować tirem. Iwona Blecharczyk tegoroczną Barbie Shero”
- „Celebrytki na salonach. Nie Wersal, lecz chrumkanie zza płotu”
- „Powstał projekt o niezwykłych Polkach, które nie bały się być sobą. Posłuchajcie ich portretów audio”
- „Rusza V edycja GO TO BRAND 2019”
- „Szafa DOBRA – nowa akcja IKEA Gdańsk i Gdyńskiego Centrum Filmowego”
- „10 najciekawszych premier Netflixa, których nie możecie ominąć w marcu”