REKLAMA
Swiss watchmaker says it's time to make luxury sustainable

Ogromny spadek przychodów polskiej marki. Ponadto ogłoszono jej wyjście z GPW

REKLAMA
REKLAMA

Polskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i sprzedażą obuwia skórzanego oraz drobnej galanterii skórzanej poinformowało o wysokości przychodów wypracowanych w styczniu. Jak się okazało, ich wartość jest niższa o 38 proc. od zeszłorocznej i wynosi 18,5 mln zł. Właściciel marki planuje wycofanie spółki z GPW.

Przeczytaj również: Strategia UE na rzecz fashion. Rewolucja w świecie mody do 2030 roku

Wojas – najnowszy komunikat finansowy

Wojas miał w styczniu 2024 roku 18,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek rdr o 38 proc. Jak podali przedstawiciele jedenego z największych producentów obuwia skórzanego w Polsce, skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w omawianym okresie wyniosły 16,4 mln zł i były niższe o 8,6 proc. rdr. 

Przeczytaj również: Antoni Ptak rozbudowuje swoje imperium handlowe

Przyszłość marki Wojas na GPW

Od 12 lutego do 13 marca potrwają zapisy w odpowiedzi na ogłoszone w środę rano wezwanie na akcje spółki Wojas, podmiotu zaopatrującego m.in. polską armię. AW Invest, wehikuł jej głównego akcjonariusza i prezesa, chce odkupić od giełdowych inwestorów 1 767 666 akcji (13,94 proc. wszystkich), oferując 8,2 zł za walor. Biorąc pod uwagę dostępne dane można założyć wycenę całej firmy w okolicach 104 mln zł.

Wzywający jako większościowy akcjonariusz spółki doszedł do wniosku, że niedogodności, z perspektywy strategicznej, handlowej i kosztowej, wynikające z notowania akcji spółki na GPW w Warszawie, przeważają nad względnymi korzyściami wynikającymi z posiadania statusu spółki publicznej oraz spółki giełdowej – poinformował dyrektor generalny spółki za pośrednictwem opublikowanego komunikatu. W rozmowie z redakcją Parkiet, Wiesław Wojas stwierdził, że dzięki wyjściu spółka w skali roku będzie oszczędzała około pół miliona złotych.

Przeczytaj również: 10 torebek, które przetrwają próbę czasu

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES