REKLAMA

Kto pierwszy, ten lepszy. Dlaczego firmy oferują 60-minutowe dostawy?

REKLAMA
REKLAMA

Od 7 listopada decyzją rządu galerie handlowe zostały zamknięte. Skłoniło to firmy odzieżowe i obuwnicze do walki o klienta internetowego. Oprócz licznych zniżek oferowanych w sklepach online, firmy zaczęły prześcigać się w udogodnieniach dostaw. Ekspresowe zamówienie dostarczone w ciągu godziny? Dlaczego nie! Szybką dostawę wprowadziły do swoich asortymentów m.in. CCC oraz Decathlon.

Decyzja o zamknięciu większości sklepów stacjonarnych to ogromny cios dla koncernów odzieżowych czy obuwniczych ze względu na ograniczenie jednego z głównych kanałów dystrybucji. W obliczu kolejnego lockdownu, koncerny zostały zmuszone, by skupić wszystkie swoje siły na sprzedaży online. Co jednak mogą zaoferować klientowi, który w ciągu ostatnich miesięcy zdążył przyzwyczaić się do wygodnych zakupów bez wychodzenia z domu? Gdy kolejne obniżki i promocje na dobre wpisały się w schemat zakupów w sieci, koncerny postanowiły zainteresować swoich klientów kolejnymi, innowacyjnymi udogodnieniami. Tym razem marki postanowiły stanąć do boju o to, kto pierwszy dostarczy swoje zakupy do klienta. Na ekspresową dostawę nawet do godziny, możemy liczyć już w sklepach CCC czy Decathlon.

CCC dostarczy zakupy w godzinę!

Grupa CCC rozpoczęła testy nowej usługi, która zakłada dostarczenie zamówienia pod drzwi klienta w ciągu 60 minut od jego złożenia, w założeniu, że towar dostępny jest w sklepach fizycznych. W listopadzie usługa ta dostępna będzie jedynie w Warszawie, jednak firma planuje poszerzenie jej na teren kolejnych aglomeracji miejskich. 

CCC stawia na prosty proces zamówienia oraz szybką dostawę, dlatego mieszkańcy Warszawy wśród kilku form otrzymania swojej przesyłki zobaczą również opcję „dostawy tego samego dnia”. Po wybraniu tej opcji zamówienie zostaje przekazane do przygotowania do sklepu CCC w centrum Warszawy, a kurier po otrzymaniu powiadomienia w specjalnej dedykowanej aplikacji o skompletowaniu przesyłki będzie je mógł odebrać i dostarczyć wprost do klienta. 

Obuwie ma być dostarczane w ciągu w 60 minut lub nawet krócej od złożenia zamówienia. To innowacja na skalę rynku, nikt nie realizuje dziś zamówień w tak krótkim czasie pod same drzwi. Wyszliśmy z założenia, że skoro pizza może być przywożona do domu w kilkadziesiąt minut, to buty również – tłumaczy Konrad Jezierski, Dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel w CCC.  

Naszym celem jest po pierwsze atrakcyjność i łatwość zakupów online, szczególnie w dobie pandemii, ale po drugie przełamanie bariery standardowego czasu dostawy, który dla wielu klientów wciąż jest zbyt długi. 60 minut jest właśnie takim wyjściem naprzeciw tym oczekiwaniom, zaadresowaniem potrzeb szczególnie młodszych klientów funkcjonujących na zasadzie tu i teraz. Tak żyją, tak chcą robić zakupy i tak chcą mieć dostępne produkty – od ręki. Naszym zadaniem jest dostosowanie się do rynku. Robimy to jako pierwsi, bo wiemy, że lidera po pierwsze się pamięta, po drugie poleca – dodaje Konrad Jezierski. 

Grupa CCC zapowiada, że to dopiero początek systemu ekspresowych dostaw. W ciągu kolejnych miesięcy planuje dążyć do zwiększania sprawność tej usługi tak, aby dużą część z tych przesyłek dostarczać w ciągu 30-45 minut.

>>> Przeczytaj również: Wyszukiwanie obrazem, Voicebot, a nawet „modowy Tinder”. CCC wyznacza nowy standard zakupów

Decathlon: ekpresowa dostawa i bezdotykowe udogodnienia

Nie musieliśmy długo czekać, by pomysł ekspresowej dostawy przechwyciły kolejne marki. Usługa ekspresowej dostawy pojawiła się również w sieci Decathlon. Sieć stawia postawiła sobie za cel dostarczenie zamówienia w ciągu 2 godzin. Koszt takiej usługi to 29 zł. Obecnie taką możliwość dostawy funkcjonuje w wybranych regionach: w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Krakowie i na Śląsku.

Oprócz ekspresowej dostawy, klienci Decathlon mogą liczyć na szereg dodatkowych udogodnień. Sieć wprowadziła m.in. usługę Click&Collet oraz Click&Collect 1H. Co więcej, w ramach Click&Collect DRIVE, w większości sklepów klienci mogą odebrać swoje przesyłki w formie bezdotykowej z dostawą bezpośrednio do samochodu. W czterech sklepach w Polsce (Kraków Plaza, Warszawa Targówek, Warszawa Ostrobramska, Gdańsk Przymorze) pojawiły się również samoobsługowe skrytki do osobistego odbioru przesyłek. 

Szybka forma dostawy to m.in. odpowiedź na ostatnie regulacje wprowadzone przez Radę Ministrów, wg których wielkopowierzchniowe sklepy Decachlon (powyżej 2 tys. mkw.) zostały zamknięte. 

Udogodnienia, które jeszcze kilka miesięcy temu wydawały nam się niemożliwe do realizacji, powoli zaczynają stawać się naszą (pandemiczną) rzeczywistością. Czy pomogą producentom odrobić straty poniesione w wyniku zamknięcia galerii handlowych? To z pewnością ujawnią kolejne wyniki sprzedażowe. 

>>> Przeczytaj również: Po prostu „olać”, bo przecież środki na chleb trzeba mieć – jak branża zareagowała na lockdown

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES