noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Dobry PR-owiec, czyli… no właśnie, jaki?

REKLAMA
noSlotData

W agencjach reklamowych istnieją jasne podziały pomiędzy obowiązkami. Social Media Manager odpowiada za komunikację marki na portalach społecznościowych. Za slogany reklamowe i scenariusze wydarzeń odpowiedzialny jest Copywriter. New Business Managerzy mają za zadanie zdobywać nowych klientów, z kolei za komunikację z nimi, odpowiedzialni są Account Managerzy. Każdy w firmie ma swoje zadanie, którego musi się trzymać. Ale jest jeszcze jedna osoba. PR-owiec, bo o nim mowa, musi umieć, no cóż… wszystko.

fot. The PR Boutique
fot. The PR Boutique

Tak, dziś PR-owiec jest nie tylko osobą odpowiedzialną za bezpośredni kontakt z klientem, ale także za organizowanie wydarzeń, komunikację na kanałach social media, tworzenie długofalowej strategii marketingowej, a także za personalne doradztwo oraz kreatywne rozwiązania. Miliony kobiet na całym świecie, wychowanych na karierze Samanthy Jones z Seksu w Wielkim Mieście, mają złudne wrażenia co do tej pracy. Szalona impreza w środku tygodnia z modelkami? Zakupy w czasie lunchu? Nic z tych rzeczy. Jasne, są pokazy mody, prezentacje kolekcji i obracanie się w szanowanym towarzystwie, ale umówmy się – obowiązki specjalisty w tej branży wymagają przede wszystkim ciężkiej pracy i kilku, bardzo ważnych cech. Zobaczcie jakich.

Zasada nr 1: Komunikatywność

Prawdopodobnie jest to najważniejsza cecha dobrego PR-owca. Bez znaczenia jest branża, w której pracuje – jeśli nie będzie umiał się komunikować ze współpracownikami, a co ważniejsze, z klientem, w najlepszym przypadku współpraca nie będzie się układała. Lepiej nie myśleć o tym, co może się dziać po przeciwnej stronie barykady. Żeby było jasne, jeśli chcesz pracować w tej branży, musisz nie tylko być dobrym mówcą, ale co ważne, również słuchaczem.

ALIGANZA_logoTylko dzięki umiejętności dostrzegania pewnych niuansów w języku i kulturze, będzie można ocenić priorytety i oczekiwania innych. Anna Wiatr, Managing Director w Aliganza Fashion Agency, doskonale zna wartość tej cechy: PR w modzie to przede wszystkim różnorodne media: prasa, Internet, social media, blogi, ale także, choć w mniejszym stopniu, telewizja. To są narzędzia, którymi na co dzień dysponuje osoba zajmująca się PR-em. Musi umieć z tych mediów inteligentnie korzystać, pamiętać o tym, że po drugiej stronie mamy dziennikarza lub stylistę, który także wykonuje swoją pracę. PR-owiec musi być przede wszystkim dla niego partnerem, rozumieć po co i do kogo chce ze swoim komunikatem trafić.

Zasada nr 2: Umiejętność dobrego researchu

Bez względu na to, czy szukasz lokalizacji na firmową wigilię, czy może robisz analizę konkurencji Twojego klienta, dobry research w sieci to podstawa. Dynamizm rynku, chęć poznawania jego nowych form oraz potrzeby klienta są tym, co powinno interesować każdego, chcącego zaistnieć w tej branży. Dlatego też PR-owiec musi być nie tylko dobrym analitykiem treści, ale również ich egzekutorem. To dzięki researchowi można wciąż poszerzać swoje horyzonty i umiejętności, które co rusz mogą zostać wykorzystane. Jak mówi Anna Wiatr: Dobry PR-owiec musi być przygotowany, by odpowiedzieć na ewentualne pytania dodatkowe lub umieć, na prośbę dziennikarza, ująć temat z innej perspektywy. Takie cechy PR-owców ludzie mediów cenią i tylko wtedy uda się wypracować z nimi relację, która pozwoli na efektywną dla obu stron współpracę.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

PR

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES