REKLAMA

Dobry PR-owiec, czyli… no właśnie, jaki?

REKLAMA

Zasada nr 3: Musisz umieć pisać

„Angażujący content” to dla wielu specjalistów w branży wytyczna numer jeden. W dobie szumu informacyjnego, treść, za którą odpowiedzialny jest specjalista ds. PR-u, bez względu na to, czy jest to trzyzdaniowa notka prasowa o wygranym przetargu, artykuł w magazynie czy studium przypadku, musi zachwycać nie tylko znajomością gramatyki, ale i merytoryką (a z tym jest niestety bardzo różnie).

Zasada nr 4: Kreatywność

Trzeba przyznać, że PR, jak mało która dziedzina, pozwala na wykrzesanie z siebie ogromnych pokładów kreatywności. Zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi niewielki budżet i ogromne oczekiwania klienta. Tutaj nie wystarczą już kreatywne notki prasowe i interesujący tytuł maila. To także wymyślanie nowych sposobów na promocję zarówno firmy, jak i klienta. Public Relations, to dziedzina, która nie akceptuje sztampowego zachowania, a oczekuje myślenia lateralnego.

Zasada nr 5: Bądź… człowiekiem

MOHITO_logoSkrupulatność i umiejętność budowania relacji to jedno. Profesjonalizm jest tym, czego szuka każdy pracodawca, a co wbrew pozorom wcale nie jest oczywistą cechą szukających pracy w tej dziedzinie. To, co jednak jest równie ważne, to po prostu bycie miłym człowiekiem, do którego zawsze można przyjść z problemem. Martyna Foremna – Pitala, odpowiedzialna za PR marki Mohito, doskonale o tym wie: W mojej opinii dobry PR-owiec powinien być przede wszystkim osobą, którą da się lubić. Ciepłych i opartych na wzajemnym szacunku relacji nie wpiszesz co prawda do CV, ale to właśnie dzięki nim możesz budować swoją pozycję w branży.

Zasada nr 6: Znajdź siebie i swoją niszę

lamania logoKażdy chce być „człowiekiem orkiestrą” i zajmować się „wszystkim”. Wzbudzanie podziwu wśród współpracowników, klientów i oczywiście konkurencji, to marzenie niejednego PR-owca. Niestety powoduje to brak konkretnej specjalizacji, co wbrew pozorom, wcale nie jest dobre. Karolina Gadzimska, Marketing & PR Manager La Manii, jest przekonana o tym, że znalezienie swojej niszy, to jeden z elementów koniecznych do osiągnięcia sukcesu: PR-owców od wszystkiego jest wielu, ale niewielu od czegoś konkretnego – specjalizacja będzie twoją wartością dodaną – zastanów się, co lubisz, co cię interesuje, w czym możesz być lepszy/lepsza. Podobnego zdania jest Martyna Foremna – Pitala: Im mniej popularna dziedzina, tym lepiej – świadomość bycia bezkonkurencyjnym doda Ci pewności siebie o wiele lepiej niż najdroższe szkolenie na rynku.

Jak zacząć?

Jeśli już wiecie, że potraficie świetnie pisać, jesteście komunikatywni i wybraliście swoją niszę, możecie zacząć zdobywać świat Public Relations. Podpierając to stałym dokształcaniem się i śledzeniem portali dla PR-owców, możecie zdobyć nie tylko wiedzę, ale i coś więcej. Będziesz na czasie z trendami w branży, poznasz sukcesy najlepszych kampanii, dowiesz się wszystkiego o rynku – przekonuje Karolina Gadzimska. Dogłębne poznanie rynku poleca również Anna Wiatr, która podkreśla rolę mediów społecznościowych: Nowoczesny PR to także umiejętne wykorzystanie social mediów, warto wiedzieć, jak robią to najbardziej aktywne na tym polu marki. Wyposażeni w taką wiedzę i z własnymi wnioskami, możemy bez lęku stanąć przed każdym rekrutującym. 

Autor: Joanna Dederko

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

PR

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES