noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Adidas wyciek danych - kto jest poszkodowany? Na zdjęciu białe sneakersy adidas z niebieskimi paskami, zapinane na rzepy.

Cyberatak na giganta sportowego. Wyciekły wrażliwe dane

REKLAMA
noSlotData

Adidas, globalny gigant sportowy, potwierdził, że cyberprzestępcy wykradli adresy e-mail i numery telefonów klientów, którzy w przeszłości kontaktowali się z biurem obsługi marki. Szczególnie dotknął on konsumentów z Turcji i Korei Południowej.

23 maja 2025 r. Adidas poinformował, że nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do systemu zewnętrznego dostawcy obsługi klienta – i w ten sposób do bazy kontaktowej konsumentów. 

Atak nie dotyczył infrastruktury e-commerce marki, a dostęp został szybko zablokowany po wykryciu incydentu. Firma rozpoczęła wewnętrzne dochodzenie przy wsparciu niezależnych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa.

Przeczytaj również: Adidas spotka się w sądzie ze znanym producentem obuwia. Chodzi o paski

Cyberatak na Adidas: jakie dane wyciekły?

Według oficjalnego komunikatu skradziono głównie:

  • adresy e-mail,
  • numery telefonów,
  • identyfikatory zgłoszeń do helpdesku.

Nie odnotowano naruszenia haseł, numerów kart płatniczych ani danych bankowych.

Adidas szacuje, że problematyczny zbiór danych obejmuje osoby, które kontaktowały się z obsługą klienta w oddziałach tureckim i koreańskim. Marka rozpoczęła wysyłkę spersonalizowanych powiadomień e-mailowych oraz SMS-owych do potencjalnie poszkodowanych.

Choć Adidas zapewnia, że incydent nie wpłynie bezpośrednio na wyniki finansowe, eksperci ostrzegają przed możliwym wzrostem kosztów związanych z procesami informacyjnymi i ewentualnymi roszczeniami w krajach objętych RODO.

Szybka reakcja Adidas na wyciek danych

Odpowiedzią Adidas na cyberatak było szybkie wdrożenie procedury bezpieczeństwa, w celu zminimalizowania skutków wycieku. 

– Natychmiast podjęliśmy kroki w celu powstrzymania incydentu i rozpoczęliśmy kompleksowe dochodzenie, współpracując z czołowymi ekspertami ds. bezpieczeństwa informacji – czytamy w oświadczeniu niemieckiego giganta.

Choć Adidas zapewnia, że incydent nie wpłynie bezpośrednio na wyniki finansowe, eksperci ostrzegają przed możliwym wzrostem kosztów związanych z procesami informacyjnymi i ewentualnymi roszczeniami w krajach objętych RODO.

Marks & Spencer ofiarą cyberprzestępców

Brytyjski detalista Marks & Spencer (M&S) potwierdził, że w połowie kwietnia 2025 r. wykrył atak cyberprzestępców, w wyniku którego uzyskano dostęp do części danych osobowych klientów — imion, adresów, numerów telefonów, e-maili oraz historii zamówień. Firma zapewniła, że dane kart płatniczych ani hasła nie zostały naruszone, jednak zdarzenie zmusiło ją do tymczasowego wstrzymania zamówień online i płatności zbliżeniowych w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Straty operacyjne związane z incydentem M&S oszacowała już na ok. 300 mln funtów, a pełne przywrócenie systemów planowane jest dopiero na lipiec.

Przeczytaj również: Jak ustrzec sklep internetowy przed atakiem hakerów?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES