Polska marka Coccodrillo odnotowuje wzrost sprzedaży i planuje otwarcie 40 sklepów za granicą

176

Coccodrillo jest marką znaną przede wszystkim rodzicom. Jej właściciel, Grupa CDRL, zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży. W tym roku grupa może pochwalić się satysfakcjonującym wejściem w nowy rok, ponieważ sprzedaż zarówno stacjonarna, jak i online znacząco wzrosły. 

Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim, a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa w wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią.

>>> Przeczytaj również: Nowa strategia H&M. Zamknięcia nierentownych salonów i inwestycja w digital

W ubiegłym roku przychody osiągnięte przez sieć polskich sklepów Coccodrillo wzrosły o 7% do poziomu 147,08 mln zł, w porównaniu do roku 2016. W internecie marka odnotowała wzrost o 30% – przychód w tym sektorze wyniósł 16,43 mln zł.

W I-III kwartale wszystkie przychody grupy CDRL, w tym również eksportowe wyniosły 167,58 mln zł i były o 10,6% większe niż przed rokiem.

W roku 2017 w skład handlowej Grupy wchodziło 505 punktów handlowych. Oznacza to wzrost o 4% w stosunku do roku 2016. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce, 140 jest zlokalizowanych w innych państwach Unii Europejskiej, a 116 – poza nią.

Przychody w polskich sklepach sieci Coccodrillo wyniosły w styczniu 2018 11,67 mln zł wobec 9,63 mln zł w ubiegłym roku. W polskim kanale e-commerce przychody spółki CDRL wzrosły do 2,58 mln zł w porównaniu do 1,15 mln zł przed rokiem.

 Zaczynamy rok od bardzo dobrych wyników. Takie rezultaty to efekt m.in. ciągłej optymalizacji naszej sieci sprzedaży. Marka Coccodrillo to przede wszystkim nasi klienci i to ich opinia jest dla nas najważniejsza. Kolejny raz przekonujemy się, że nasze kolekcje trafiają w gust dzieci i ich rodziców – powiedział prezes Marek Dworczak.

Spółka nie zamierza jednak osiąść na laurach. Plany na 2018 rok są ambitne i marka chce rozwinąć swoją sprzedaż zagraniczną, a także zainwestować w e-commerce:

W tym roku skupiamy się na intensywnym rozwoju za granicą, planujemy otwarcia 30-40 nowych punktów sprzedażowych poza granicami Polski. Optymalizujemy również krajową sieć sprzedaży, słabiej spisujące się salony będą zastępowane przez zlokalizowane w lepszych miejscach i na korzystniejszych warunkach. Inwestujemy w logistykę: budowa hali magazynowej rozpoczęła się w lutym i potrwa do końca lipca tego roku. Nowy obiekt o powierzchni 3,3 tys. mkw. to inwestycja rzędu 6 mln, która zapewni przestrzeń magazynową na kolejne lata. Obsłuży również dynamicznie rozwijający się kanał e-commerce w Polsce i za granicą. Planujemy także zwiększenie zasięgu naszego sklepu internetowego poprzez dodanie kolejnych wersji językowych – dla Fashion Biznes skomentował prezes Marek Dworczak.