Grupa CDRL rozszerza działalność

REKLAMA

Grupa CDRL objęła pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion i udziały spółki Sale Zabaw Fikołki. Koszt zakupu wyniósł firmę odpowiednio 1,35 mln dolarów i 6 mln zł.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Spółka jest również właścicielem sieci Buslik na Białorusi. Teraz grupa została zasilona o odzież i akcesoria pod takimi markami jak Lemon Explore, Petit Bijou, a także o sale zabaw Fikołki.

CDRL objęło pakiet większościowy Lemon Fashion w wysokości 69 procent oraz 30 procent udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki.

Lemon Fashion

Lemon Fashion to pierwsza marka z odzieżą dziecięcą w Polsce, która dedykowana jest dzieciom aktywnym fizycznie.

Asortyment marki Lemon stanowi uzupełnienie naszej oferty o odzież, obuwie sportowe oraz akcesoria dziewczęce. Spółka posiada silną pozycję na rynku białoruskim, intensywnie rozwija się również na rynkach rosyjskim i kazachskim. Dzięki przyłączeniu marki do Grupy, będziemy mogli zbudować komplementarną ofertę na rynki wschodnie -komentuje prezes CDRL, Marek Dworczak.

Lemon Fashion intensywnie rozwija swój kanał e-commerce. Jak mówi wiceprezes, Tomasz Przybyła: spółka Lemon Fashion zarządzana jest w nowoczesny sposób, dostosowany do szybko zmieniającego się otoczenia rynkowego. Zysk spółki w z ubiegłego roku szacuje się na 2,2 mln zł.

Sala Zabaw Fikołki

Grupa CDRL przejęła także pakiet mniejszościowy w spółce Sale Zabaw Fikołki. W ubiegłym roku nabyła 10 procent udziałów, a teraz zdecydowała się zwiększyć swoje zaangażowanie  do 40 procent. W ramach współpracy CDRL z Fikołkami, prowadzone są dwa sklepy oraz pięć cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo.

Razem z Fikołkami możemy zaoferować naszym klientom nowe usługi, oraz zwiększyć sprzedaż odzieży i obuwa dziecięcego dzięki nowemu kanałowi dotarcia. Wspólnie możemy wynegocjować bardziej atrakcyjne lokalizacje w przestrzeniach handlowych, które również pozytywnie przełożą się na osiągane przez obie spółki wyniki – komentuje Marek Dworczak.

Oprócz tego, od stycznia tego roku grupa CDRL jest właścicielem pakietu większościowego w spółce DPM z Białorusi, która zarządza siecią supermarketów Buslik. Regeneruje ona ponad 65 mln USD przychodów i powyżej 2 mln USD zysków. DPM posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 roku życia. Możemy w niej znaleźć odzież dziecięcą, obuwie, zabawki, jak również meble.

Głównym celem Spółki na najbliższe lata jest umocnienie swojej pozycji na rynku. Planują osiągnąć to poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz rozbudowę i wzbogacenie asortymentu obuwia dziecięcego.

Newsletter

FASHION BIZNES