REKLAMA
– Skorygowana EBITDA Allegro w czwartym kwartale 2023 roku wzrosła o 12,5 proc. do 751,8 mln zł – czytamy w komunikacie opublikowanym przez polską platforma e-handlu. Rynek nie pozostał obojętny na informacje przekazane przez spółkę.

Allegro publikuje wyniki i przedstawia plan ekspansji. Akcje spółki drożeją

REKLAMA
REKLAMA

Skorygowana EBITDA Allegro w czwartym kwartale 2023 roku wzrosła o 12,5 proc. do 751,8 mln zł – czytamy w komunikacie opublikowanym przez polską platforma e-handlu. Rynek nie pozostał obojętny na informacje przekazane przez spółkę.

Przeczytaj również: CCC planuje rozszerzyć portfolio. Na celowniku właściciel sklepów z odzieżą sportową

Spółka Allegro jeszcze przed czwartkową sesją podała wyniki za czwarty kwartał 2023 roku. Efektem okazał się 5-proc. wzrost kursu spółki (do 31,90 zł) zaraz po otwarciu giełdy. Po godzinie 12:00 walory notowanej na warszawskim rynku Allegro.eu drożeją o 4,35 proc. do 31,65 zł.

Wyniki finansowe Allegro – IV kwartał 2023

Spółka Allegro w czwartym kwartale 2023 roku wypracowała skorygowaną EBITDA na poziomie 751,8 mln zł (+12,5 proc. rdr). Wynik ten okazał się wyższy od konsensusu analityków PAP Biznes o ponad 50 mln zł. W omawianym okresie przychody spółki wzrosły o 0,6 proc. do 3,1 mld zł. Strata netto Allegro wyniosła 233,6 mln zł wobec przewidywanych przez ekspertów 257,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej podmiot specjalizujący się w sprzedaży online miał 179,6 mln zł zysku netto j.d.

Wartość sprzedaży brutto (GMV) grupy w IV kwartale 2023 roku wzrosła o 6,8 proc. do 15,9 mld zł. Z działalności w Polsce zwiększyła się o 8,5 proc. r/r do 14,4 mld zł. Liczba aktywnych kupujących na Allegro w naszym kraju wzrosła siódmy kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,6 mln na koniec 2023 roku. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się zaś o 6,4 proc. r/r do 3.739 zł rocznie w czwartym kwartale.

Prezes Allegro Roy Perticucci poinformował, że Allegro ma obecnie już prawie 20 mln aktywnych kupujących w całej Europie Środkowej. Jego zdaniem liczba ta wciąż rośnie zarówno w Polsce, jak i za granicą. – Z naszych badań wynika, że przywiązanie kupujących do Allegro idzie w parze z częstotliwością zakupów. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej ktoś u nas kupuje, tym bardziej staje się lojalny. Dzięki temu, pomimo nie najłatwiejszego czwartego kwartału, kiedy konsumenci wciąż wstrzymywali się z większymi wydatkami, radziliśmy sobie lepiej niż większość firm sektora sprzedaży detalicznej – powiedział Perticucci.

Przeczytaj również: Właściciel Zary publikuje wyniki za 2023 rok. Akcje Inditexu biją rekordy

Plany Allegro. Ekspansja w tle

Allegro planuje w ciągu 2 lat uruchomić platformy we wszystkich 5 krajach, w których działała Grupa MALL. Każda z platform ma osiągnąć rentowność w ciągu czterech lat od uruchomienia. Jak podano w komunikacie, Allegro.sk rozpoczęło już działalność na Słowacji. Kolejne rynki w regionie będą uruchamiane stopniowo. – Planujemy przeznaczać nie więcej 20 proc. naszego przyszłego zysku EBITDA w Polsce na sfinansowanie tej ekscytującej ekspansji, w tym też na finansowanie działalności marek z Grupy MALL, skupiając się jednocześnie na ograniczaniu wszelkich strat i budowaniu z nich świetnie działających sprzedawców, którzy będą wnosić pozytywny wkład do finansów grupy Allegro – stwierdził Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES