Behind the Brand

“Ciężkie czasy pobudzają kreatywność. Rok 2023 będzie należał do odważnych”. Założycielki agencji Behind the Brand o prognozach dla branży PR

Agencja Behind the Brand ma za sobą zaledwie kilka miesięcy na rynku, a już może pochwalić się współpracą z topowymi polskimi markami. Wśród jej klientów znaleźli się m.in. Zofia Chylak, The Odder Side, La Mania czy MAWO. O tym jak wyglądały pierwsze kroki nowej agencji na rynku, czy trudne czasy zweryfikowały początkowe założenia i plany oraz jak kreuje się wizja ich na 2023 rok, rozmawiamy z założycielkam Behind the Brand – Zuzanną Ciszewską i Jowitą Michniowską.

Jak podsumujecie 2022 rok w Waszej agencji?

Dla naszej Agencji Behind The Brand 2022 rok dopiero się rozpoczął! Warto zaznaczyć, że działamy na rynku od 4 miesięcy. Podsumowując mijający rok możemy z pewnością powiedzieć, że jest to obiecujące preludium dla szeregu projektów, które czekają nas w przyszłym! Cieszymy się ogromnie z tego co już wypracowałyśmy w tak krótkim czasie. 

Naszym największym osiągnięciem jest  komfort i luksus pracy z markami, w które wierzymy i których same jesteśmy klientkami. Mowa tutaj o The Odder Side, Chylak, MAWO czy Vogue Polska. Nasza praca pozwala nam również spotykać mnóstwo inspirujących ludzi, od których codziennie bardzo wiele się uczymy. To wielkie szczęście. Mamy nadzieję, że pod tym względem rok 2023 będzie taki sam. 

Jakie były priorytety i potrzeby marek, z którymi pracujecie?

Myślę, że wspólnym priorytetem marek, dla których pracujemy jest przekaz, który w autentyczny, spójny i bezpośredni sposób odda ich charakter. W ostatnich trzech miesiącach wyprodukowałyśmy bardzo dużo eventów, które w naszej ocenie są, w tej branży, jednym z skuteczniejszych narzędzi pozwalających taki komunikat budować i realizować.

Największa niespodzianka w branży PR w 2022 roku to …

Jedną z tych kwestii są budżety, którymi marki dysponują i tak chętnie przekazują na eventy i wydarzenia specjalne mimo szalejącej inflacji i kryzysu gospodarczego. Niemal codziennie dziennikarze i influencerzy zapraszani są na kolejne wydarzenia. W ostatnich miesiącach było ich bardzo dużo.

Nie wiemy czy można nazwać to niespodzianką, ale z perspektywy właścicielek agencji kreatywnej na pewno zaskakująca jest również ilość nowo powstałych działalności o tym profilu! Jedno jest pewne – dzięki temu czeka nas duży powiew świeżości na rynku ;)

Z jakiego projektu w roku 2022 jesteście najbardziej dumne?

Każda współpraca napawa nas dumą. Za każdym razem dajemy z siebie 200%. To niesamowity luksus móc pracować z markami, w które wierzy się z całego serca – wtedy praca sprawia dużo przyjemności i satysfakcji. Zdajemy sobie sprawę, że ciężko jest podejmować decyzje biznesowe tylko na podstawie tego co czuje serce, ale póki co nas nie zawiodło.

 Najciekawsze polskie kampanie z 2022 roku to… 

Nasi tegoroczni ulubieńcy to:

Bianca Miro x Reserved. Reserved od kilku lat trzyma niezwykle wysoki poziom jeżeli chodzi o pomysłowość i kreacje realizowanych kampanii i współprac. Repozycjonowanie w najlepszym wydaniu!

Zosia Chylak AW22. Kampania autorstwa ulubionego Stasia Bonieckiego wykonana podczas tradycyjnego spływu w towarzystwie flisaków w malowniczych okolicznościach nie mogła się nie udać. 

The Odder Side, To the beat. Za tworzenie kampanii, jak również doświadczeń angażujących klientki marki.

ROSA Chains i jubileuszowa kampania z ciężarną Kasią Struss. Tak pięknych, sensualnych zdjęć nie widziałyśmy dawno. 

Na jakie zmiany nastawia się branża PR w 2023 roku?

Myślę że cały czas jesteśmy w procesie zmiany. Polski rynek medialny kurczy się. Układ sił się zmienia. Tradycyjny PR jako narzędzie komunikacji nie jest już tak ważny jak kilka lat temu, a na pewno nie w branży fashion i beauty. Naszą rolą jest umiejętność adaptacji i nieszablonowe myślenie. 

Ponadto, dużo jest dywagacji na temat tego „co to będzie?” – bo kryzys, bo inflacja, bo ludzie nie mają pieniędzy. Często w trudnych czasach pierwsze redukowane są właśnie budżety dotyczące komunikacji marketingowej. Świetnie pokazał to covid, gdzie w pierwszych tygodniach większość klientów chciała wstrzymać współpracę i wszystkie działania komunikacyjne. My wierzymy jednak, że ciężkie czasy pobudzają kreatywność i czujemy, że przyszły rok będzie należał do odważnych marek. Będą one kontynuowały prężne działanie – być może z większym rozsądkiem i bardziej elastycznym podejściem.

Przeczytaj również: Właścicielki agencji MAD illustrators podsumowują 2022 rok. “Współpraca z artystami to dla marek synonim luksusu i zaplanowane działanie wizerunkowe”

Newsletter

FASHION BIZNES