Już 88 proc. Polaków robi zakupy w sieci – wynika z raportu Santander Consumer Banku “Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”. To imponujący wzrost, który pokazuje, jak dynamicznie rozwija się polski e-commerce.
Zainteresowanie zakupami online stale rośnie, a przedsiębiorcy dostrzegają w tym ogromny potencjał. Nic dziwnego – przez internet można kupić niemalże każdy produkt, a możliwość bezproblemowego zwrotu towaru zachęca do zakupów bez wychodzenia z domu.
Przeczytaj również: Allegro publikuje wyniki i przedstawia plan ekspansji. Akcje spółki drożeją
Moda i uroda w sieci
59 proc. badanych kupujących online najczęściej zamawia ubrania i obuwie. Polacy chętnie zamawiają online również kosmetyki (35 proc.) i elektronikę (29 proc.). To kategorie, w których liczy się szeroki wybór i atrakcyjne ceny, a internet doskonale odpowiada na te potrzeby.Mniej popularne są leki, suplementy diety (23 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (22 proc.). Najrzadziej w ten sposób kupujemy biżuterię (6 proc.).
Badanie pokazuje też różnice w preferencjach zakupowych kobiet i mężczyzn. Panie zdecydowanie częściej kupują online ubrania i buty (73 proc.) oraz kosmetyki (53 proc.). Panowie z kolei preferują elektronikę (33 proc.) i sprzęt RTV/AGD (24 proc.).
Jedzenie wciąż w sklepach stacjonarnych
Choć Polacy pokochali zakupy online, to w przypadku żywności wciąż preferują sklepy stacjonarne. Aż 91 proc. badanych deklaruje, że woli kupować produkty spożywcze tradycyjnie, na co wpływ ma z pewnością chęć obejrzenia i dotknięcia produktów przed zakupem.
Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Ile zarabia prezes Inditexu? Spółka ujawniła raport o wynagrodzeniach