REKLAMA
W pierwszym półroczy 2023 roku sprzedaż giganta z segmentu e-commerce, oferującego modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wzrosła rok do roku o 48 proc.

Sprzedaż polskiego giganta wystrzeliła niemal o połowę. „Za nami bardzo udana I połowa 2023 roku”

REKLAMA
REKLAMA

W pierwszym półroczy 2023 roku sprzedaż giganta z segmentu e-commerce, oferującego modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wzrosła rok do roku o 48 proc.

Przeczytaj również: Answear.com wyemituje do 1 mln nowych akcji. Czy to poszukiwanie środków na rozwój marki PRM?  

Answear.com – wyniki finansowe za I połowę 2023 roku

W pierwszej połowie bieżącego roku spółka wypracowała 14,86 mln zł zysku netto (różnicy między dochodami a kosztami). Przed rokiem kwota ta wyniosła 3,86 mln zł. W tym samym okresie przychody ze sprzedaży towarów oferowanych przez Answear.com znalazły się na poziomie 556,41 mln zł, podczas gdy w roku ubiegłym nie przekroczyły one 375,71 mln zł. W omawianym okresie zysk EBITDA (wynik przed opodatkowaniem i odsetkami, uwzględniający utratę wartości czyli deprecjację) spółki wyniósł 31,33 mln zł wobec 20,17 mln zł z 2022 roku.

 – Za nami bardzo udana I połowa 2023 roku. Do dobrych wyników w I kwartale dołożyliśmy również udany II kwartał. Cieszy nas fakt, że zarówno na poziomie przychodów i rentowności odnotowaliśmy mocne wzrosty. Potwierdza to fakt, że Answear to silna marka, która pomimo wymagającego otoczenia rynkowego wciąż odnotowuje wzrosty – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Marża na sprzedaży wyniosła 41,9 proc. co oznacza poprawę w stosunku do zeszłego roku o 0,7 pkt. proc., i to pomimo zmniejszenia udziału sprzedaży na zasadzie komisu w porównaniu do zeszłorocznej bazy oraz dodatkowego niekorzystnego czynnika, jakim jest osłabienie rentowności na marży na rynku ukraińskim ze względu na dewaluację hrywny.

Przeczytaj również: BE SHERO dzięki limitowanej kolekcji Answear.LAB

Answaer.com – przejęcie, plany, prognozy

W pierwszych miesiącach bieżącego roku spółka była zaangażowana w intensywny proces przejęcia grupy ZCP Fashion Trends, w której skład portfela wchodziły brandy Sneakerstudio i PRM. Konsekwencje tych działań obserwowaliśmy w II kwartale. Był to czas podjęcia ruchów integracyjnych oraz operacyjnych. Wśród nich znalazły się relokacja zapasów, uruchomienie nowych domen, czy start cross-sellingu. Jak podaje spółka, wszystkie te działania zakończyły się sukcesem, a jednym z ich efektów będzie wejście przez Answear.com w nowy segment luxury sneakres&streetwear. Ponadto w kolejnych miesiącach ukończone projekty maja przełożyć się na dotarcie do nowej grupy klientów z pokolenia Z.

Zdajemy sobie sprawę, że otoczenie rynkowe dla branży fashion staje się coraz bardziej wymagające. Pierwsze oznaki spowolnienia i słabnący popyt konsumencki obserwowaliśmy już od połowy czerwca. Dodatkowy wpływ na sytuację mają przedłużające się lato i wysokie temperatury obserwowane we wrześniu, co będzie miało wpływ na wyniki III kwartału. To oznacza, że zrealizowanie w drugim półroczu tak dobrych wyników, jak w pierwszym może być dużym wyzwaniem – podsumowuje Bajołek.

O Answaer

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 700 światowych marek. Jego działalność nie ogranicza się wyłącznie do naszego rynku. Oferta spółki jest dostępna w 11 krajach. Oprócz Polski są to Ukraina, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria, Grecja, Chorwacja, Słowenia, Węgry oraz Cypr. Każdego miesiąca witrynę answear.com odwiedza ponad 6 mln użytkowników. W najnowszych planach spółki jest również uruchomienie stacjonarnych salonów.

Przeczytaj również: Pokaz BOSS FW23 Corpcore

Zdjęcie główne:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES