SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Wejście do znajdującego się w galerii handlowej salonu sprzedażowego CCC

Grupa CCC odnotowała 244-proc. wzrost zysku EBITDA. „Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność”

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W pierwszym kwartale bieżącego roku finansowego (luty 2024 – kwiecień 2024) Grupa CCC odnotowała zysk EBITDA na poziomie 304 mln zł. Wynik ten był wyższy od zeszłorocznego o 244 proc. Wypracowane kwoty napędzała skokowa poprawa rentowności we wszystkich liniach biznesowych.

Przeczytaj również: Rynek e-commerce w I kwartale 2024: Tempo wzrostu słabnie, ale lojalność wobec marek rośnie [raport]

Wyniki finansowe Grupy CCC: które marki napędzały zysk ?

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2024 r. osiągnęła przychody na poziomie blisko 2,3 mld zł, co oznacza 9 proc. wzrostu w ujęciu rdr. Dynamika sprzedaży napędzana była głównie przez HalfPrice – szybko rozwijający się szyld, który w marcu zadebiutował na 11 rynku – w Litwie i w Q1’24 odnotował tempo wzrostu przychodów na poziomie 48 proc. Drugim motorem napędowym było CCC, notujące 12 proc. wzrostu rdr, w tym aż 23 proc. wzrostu sprzedaży LFL.

W omawianym okresie Grupa CCC odnotowała skokowy wzrost marży brutto (+5 p.p. rdr) – do poziomu 51,6 proc., głównie za sprawą historycznie wysokiego poziomu marży w CCC – blisko 61 proc. (+8 p.p. rdr) oraz dynamicznego wzrostu marży w HalfPrice do poziomu blisko 51 proc. (+11 p.p. rdr). – Solidny pierwszy kwartał to wstęp do dobrych wyników całego roku. Liczę, że wyniki kolejnych kwartałów potwierdzą skuteczność wdrażanych działań, umacniając naszą pozycję lidera rynku obuwia – powiedział Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC. – Rosnący udział globalnie rozpoznawalnych marek licencyjnych, lepsze warunki zakupów produktów marek partnerskich, dobry produkt oraz niższa skala rabatowania. To wszystko przełoży się na rekordowy poziom marż w Grupie CCC dodał.

Metalowy wózek zapakowany kartonowymi pudełkami na niebieskim tle
fot. Pexels

Rentowność Grupy CCC: I kwartał 2024

Grupa CCC wypracowała w omawianym kwartale wynik operacyjny na poziomie 152 mln zł (+219 mln zł rdr). Ponad 3-krotnie wyższy rdr zysk EBITDA, który osiągnął 304 mln zł. Segment CCC uzyskał wynik EBITDA wyższy o 204 proc. rdr i po raz kolejny, czwarty już kwartał z rzędu, odnotowuje wysoką i powtarzalną marżę EBITDA na poziomie ponad 20 proc. Adekwatną dla liderów branży fashion. HalfPrice, najmłodszy, a zarazem najbardziej perspektywiczny szyld w Grupie, odnotował aż 8-krotny wzrost wyniku EBITDA rdr. Jej poziom osiągnął 65 mln zł, a rentowność 17,5 proc. Z kolei Grupa Modivo wypracowała wynik EBITDA blisko 3-krotnie wyższy rdr. W tym przypadku EBITDA skorygowana o wpływ zdarzeń jednorazowych była wyższa o 40 proc. rdr.

Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem. Mamy unikalny na skalę światową model biznesowy. Łączący full price z off-price oraz sklepy stacjonarne ze sprzedażą online. Pozwala to na zamknięty obieg produktów w Grupie i stałe podążanie za Klientem. Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To, w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności dodaje Dariusz Miłek.

W Q1’24 Grupa CCC utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej – w CCC zanotowano spadek kosztów o 8 proc. (jest to siódmy z rzędu kwartał redukcji kosztów w ujęciu rdr). Z kolei w Grupie Modivo koszty były niższe o 2 proc. rdr. HalfPrice utrzymuje dynamikę kosztów istotnie niższą od tempa wzrostu przychodów. W efekcie, w całej Grupie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 1 proc. rdr. Dodajmy, że przy wzroście powierzchni handlowej o 7 proc.

Przeczytaj również: LPP kontynuuje prace nad technologią recyklingu odzieży. „Docelowo pozwoli to na zamknięcie obiegu tekstyliów”

Plan na najbliższe miesiące: refinansowanie Jednostki Biznesowej

W połowie roku Grupa CCC planuje finalizację refinansowania Jednostki Biznesowej CCC. Dojdzie do tego poprzez pozyskanie środków od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Według dostępnych informacji jest to możliwe ze względu na wieloletnie zaangażowanie Grupy w realizację celów zrównoważonego rozwoju. Grupa CCC od 4 lat z rzędu uznawana jest za najbardziej zrównoważoną firmę obuwniczą na świecie według World Finance Magazine. Także jako jedyna polska firma w branży posiada ocenę AA w prestiżowym ratingu MSCI ESG. Działania Grupy w obszarze ESG pozwalają na pozyskanie finansowania na korzystnych warunkach.

O Grupie CCC

CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, e-obuwie.pl i MODIVO.  Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku. 

Zdjęcie główne: mat. prasowy

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES