noSlotData
Allegro Partner strategiczny serwisu
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Chiara Ferragni robi selfie w lustrze, pozując w spiętych włosach i czarnej sukience z golfem i rozcięciem na nodze. W pomieszczeniu jest dużo luster, w których odbija się włoska influencerka.

Zmiana strategii i zamknięcie sklepu. Chiara Ferragni chce zacząć od nowa

REKLAMA
noSlotData

Pod koniec kwietnia 2025 Chiara Ferragni przejęła kontrolę nad firmą Fenice Srl, do której należy jej marka. Włoska influencerka wykupiła wtedy 99% udziałów, które wcześniej należały do Pasquale Morgese i Paolo Barletta. Już wtedy zapowiadała wielkie zmiany. Teraz stają się one rzeczywistością. Jak donoszą włoskie media, Ferragni rozpoczęła rewolucję w spółce Fenice Srl, decydując się na zmianę strategii i zamknięcie sklepu przy Via del Babuino 152 w Rzymie.

Rewolucja w spółce

Fenice Srl zapowiada zmiany. Spółka poinformowała, że sprawozdanie finansowe za 2024 zostanie zatwierdzone do końca czerwca (będzie uwzględniać wyniki do dnia 30 listopada 2024). Jednocześnie firma pisze w komunikacie prasowym o „całkowitej przebudowie” marki. Zmiana strategii ma być widoczna już w drugiej połowie roku i rozpocząć „nowy pozytywny etap dla spółki”. Co to oznacza?

„Restyling ten jest częścią długoterminowej wizji strategicznej mającej na celu zmianę pozycjonowania marki i wzmocnienie jej obecności na rynku. Jako dowód zaangażowania, Chiara Ferragni w pełni zagwarantowała podwyższenie kapitału o 6,4 mln euro, przejmując tym samym kontrolę nad firmą z niemal całkowitym większościowym udziałem. Operacja ta pokazuje determinację Ferragni i zaangażowanie w rebranding i rozwój firmy”

– czytamy w komunikacie Fenice Srl

Jednocześnie spółka podaje Ferragni za „unikalny przykład przedsiębiorczości kobiet we Włoszech, który podkreśla, jak odnosząca sukcesy gwiazda może inwestować w przyszłość swojej firmy za pomocą konkretnych i ukierunkowanych działań”.

Przeczytaj też: Chiara Ferragni odzyskuje kontrolę nad marką

Chiara Ferragni skupia się na „obszarach o większej wartości strategicznej” 

Odświeżenie wizerunku marki wiąże się między innymi z zamknięciem jednego ze sklepów Ferragni oraz likwidacją spółki zależnej – Fenice Retail. Powodem ma być „usprawnienie struktury korporacyjnej i skupienie się na obszarach o większej wartości strategicznej”. Firmie zależy też na „bardziej efektywnej alokacji zasobów”.

Oprócz tego spółka zapowiada ocenę „strategicznego planu dystrybucji detalicznej” – online i offline. W ten sposób Chiara Ferragni chce wzmocnić swoją obecność w kanałach cyfrowych oraz odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby rynku. Wszystkie zmiany mają być zgodne z „zasadami maksymalnej przejrzystości i niezawodności Fenice”.

Sprawdź: Włoska influencerka straciła pracę

Sklep zamknięto z innego powodu?

Informację o zamknięciu sklepu spółka Fenice Srl przekazała w oficjalnym komunikacie. Punkt zakończył swoją działalność po tym, jak zaczął przyjmować klientów w listopadzie 2023 r. W tym czasie wielokrotnie budził kontrowersje. Jedną z nich był konkurs, w którym nagrodą było spotkanie z Ferragni. Aby wziąć w nim udział, trzeba było najpierw wydać przynajmniej 150 euro w sklepie.

Chociaż firma argumentuje ten krok „racjonalizacją działań”, to powodem mogło być również zdewastowanie sklepu w Rzymie. Jak donoszą zagraniczne media, na elewacji pojawiło się graffiti z takimi napisami jak bandytka czy oszustka

To już kolejne zamknięcie sklepu Chiary Ferragni. W sierpniu 2024 r. włoska influencerka zlikwidowała swój butik w Mediolanie.

Może Cię zainteresować: Imperium torebek Chiary Ferragni

Zdjęcie główne: Instagram @chiaraferragni

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES