SIMPLE rezygnuje z futer naturalnych

84
Mat. prasowe

Simple Creative Products, ekskluzywna polska marka odzieżowa, oficjalnie poinformowała o rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich ubraniach i dodatkach. Wszystkie produkty zawierające elementy futrzane zostały wycofane ze sprzedaży i w przyszłości nie będą już wprowadzane do kolekcji. Jednocześnie marka przystępuje do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer).

Simple Creative Products to ekskluzywna marka modowa działająca na polskim rynku od ponad 25 lat. Posiada kilkadziesiąt salonów w całym kraju, a jej produkty tworzone są z myślą o kobietach śledzących aktualne trendy. Dlatego też w odpowiedzi na oczekiwania klientek i w zgodzie z coraz powszechniej przyjmowaną w branży odzieżowej polityką fur-free marka Simple CP zadeklarowała, że w przyszłości nie będzie wykorzystywać naturalnych futer w swoich kolekcjach.

Rezygnacja z  naturalnych futer jest kolejnym krokiem w rozwoju marki Simple CP, która ma na uwadze kwestie ekologiczne i etykę w modzie. Już od dłuższego czasu w kolekcjach wykorzystywane były futra ekologiczne, natomiast dodatki z futer naturalnych zostały wycofane ze sprzedaży i nie będą pojawiały się już w asortymencie marki – wyjaśnił Damian Adamski, Dyrektor Marketingu Simple Creative Products.

>>> Przeczytaj również: Historia futra: od luksusu, do obciachu

Marka poinformowała również, że przy okazji wprowadzenia najbliższej kolekcji zimowej, która w sklepach pojawi się już w sierpniu, ubrania Simple CP zawierające sztuczne futro zostaną wyraźnie oznakowane, że przy ich produkcji korzystano z etycznych zamienników. Dzięki temu klientki będą mieć pewność, że wybierają produkty, które wykonano z poszanowaniem zwierząt i środowiska naturalnego.

Wraz ze złożoną deklaracją marka Simple CP przystąpiła do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). Obecnie jest on prowadzony w ponad 20 krajach na całym świecie. Jego celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Deklaracja tak dużej i znanej marki jak Simple Creative Products to istotny głos w polskiej branży odzieżowej, dlatego tym bardziej nas on cieszy. To najlepszy dowód na to, że ekskluzywną modę można tworzyć bez użycia naturalnych futer. Mam nadzieję, że inne firmy również podążą tym śladem, mając na względzie dobro zwierząt, środowiska oraz ludzi – powiedziała Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas zrezygnowali z używania prawdziwych futer w swoich produktach są m.in. GUCCI, Armani, Michael Kors, Versace czy Hugo Boss. Program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza obecnie ponad blisko 900 marek odzieżowych z całego świata.

Mat. prasowe
PODZIEL SIĘ