Pull&Bear wypuszcza swoją pierwszą kolekcję pod znakiem zrównoważonego rozwoju

REKLAMA

Pull&Bear, młodzieżowa marka modowa należąca do grupy Inditex, prezentuje swoją pierwszą kolekcję Join Life, w której znak Inditexu identyfikuje produkty wykonane z najlepszych zrównoważonych surowców. Oznaczenie Join Life pozwala marce ugruntować swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój środowiska  od samych podstaw działalności oraz określa kierunek rozwoju w przyszłości.

Po raz pierwszy oznaczenie Join Life zostanie użyte w kolekcji kapsułowej, która łączy luźną interpretację trendów charakterystycznych dla Pull&Bear i wykorzystanie dwóch głównych zrównoważonych surowców: ekologicznej bawełny i włókien TENCEL®  lyocell, czyli rodzaju włókna otrzymywanego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

Surowce

Ekologiczną uprawę bawełny charakteryzują dbałość o środowisko, różnorodność biologiczna otoczenia i ludzie, którzy na  pracują przy takich hodowlach. Bawełna uprawniana jest bez użycia nawozów ani chemicznych pestycydów, a jej owoce nie są modyfikowane genetycznie.  Do jej produkcji potrzeba o 90% mniej wody i o 60% mniej energii niż do produkcji konwencjonalnej bawełny.

Dodatkowo, TENCEL®  lyocell jest włóknem pochodzącym z drewna pozyskiwanego  z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, w których drzewa ścinane są w ściśle kontrolowanych warunkach i których program utrzymania gwarantuje późniejsze dolesianie. Produkcja włókna odbywa się w systemie zamkniętego obiegu, co pozwala na ponowne wykorzystanie 100% zużywanej wody i 95% chemikaliów.

Strategia środowiskowa

Poprzez tę inicjatywę Pull&Bear kontynuuje rozwój swojej strategii środowiskowej, która już wcześniej była kluczową częścią filozofii marki. Działania podjęte przez Pull&Bear w ramach ekorozwoju biorą pod uwagę coraz więcej obszarów: od sklepów stacjonarnych, które optymalizują swoją wydajność, aby do roku 2020 stać się eko-przyjaznymi, po swoją siedzibę w Narón (Hiszpania), nagrodzoną certyfikatem LEED Gold wyróżniającym maksymalną wydajność środowiskową.  

Wdrażane są również konkretne działania, takie jak konkurs 2017 Pull&Bear Pantín Classic Galicia Pro surf, podczas którego marka stworzyła projekt ochrony środowiska aby zbierać, segregować i ponownie wykorzystywać odpady, lub ich ostatnia współpraca z producentem samochodów Smart, mająca na celu stworzenie limitowanej edycji elektrycznych pojazdów oraz linii odzieży wykonanej głównie z materiałów zrównoważonych lub pochodzących z recyclingu.

>>> Przeczytaj również: Konkurs H&M. Wygraj kurs CSR na Uczelni Łazarskiego! 

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES