Pantone wprowadza nowy kolor period. To sposób na przełamanie tabu kobiecości

Pantone Color Institute stworzył nowy kolor. Nazwał go period, czyli po polsku okres. Autorzy projektu mówią, że ma on na celu obalenie tabu związanego z miesiączką i jej normalizację w społeczeństwie.

Nowy kolor Pantone jest współpracą ze szwedzką firmą Intimina tworzącą intymne akcesoria dla kobiet, takie jak na przykład kubeczki menstruacyjne. Firma zgłosiła się do Pantone Color Institute z prośbą o stworzenie barwy, która mogłaby symbolizować miesiączkę. Kolor ma stać się znakiem normalizacji kobiecego cyklu. 

Mimo postępowości świata wiele kobiet dalej wstydzi się swojej miesiączki. Jest to temat, o którym się nie rozmawia. A pomysłodawcy projektu nie chcą, żeby tak było. Stworzenie koloru jest początkiem dyskusji na temat kobiecości.

Mimo faktu, że miliardy ludzi doświadcza menstruacji, historycznie jest ona traktowana jak coś, co nie powinno być widziane i o czym nie powinno się publicznie rozmawiać. Jeśli przyjrzymy się popkulturze, przedstawienie okresu waha się od zupełnie nieprawdziwego i mało empatycznego, do robienia z niego przedmiotu żartów i szyderstw. Dość tego. Mamy rok 2020. Czas, żeby okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie. Czas wywołać do tablicy osoby, które próbują utrwalać piętno wokół okresu. Oraz te, które z niego szydzą. Czas, żebyśmy zjednoczyli się i wspierali pozytywne podejście do okresu oraz zadbali o to, żeby był on widoczny i słyszalny – powiedziała Global Brand Manager marki Intimina – Danela Zagar.

Czy dla was kolor “period” uosabia tę przemianę? 

>>> Czytaj także: Kolory Pantone na jesień 2020

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES