REKLAMA

Influencer pozwany za niewywiązanie się ze swoich obowiązków? Czeka go duża kara

REKLAMA
REKLAMA

Instagramer Luka Sabbat został pozwany przez właściciela Snapchata, czyli Snap Inc. za niedotrzymanie warunków umowy promowania najnowszej wersji okularów Snap Spectacles 2. 

Luka Sabbat to influencer, którego śledzi na Instagramie ponad 1,4 miliona obserwujących. 20-letek, którego ostatnio często widywano w towarzystwie Kourtney Kardashian, wydaje się być ostatnio w tarapatach.

Sprawa dotyczy promocji najnowszych okularów wyprodukowanych przez Snap Inc. – Snap Spectacles 2. Według zleceniodawcy, Sabbat nie wywiązał się z warunków zapisanych w umowie i żąda od instagramera zwrotu wypłaconej wcześniej kwoty 45 tysięcy dolarów oraz równowartości tej kwoty w ramach kary za niedotrzymanie ustalonych zasad współpracy.

19 października na Instagramie Sabbata zostało opublikowane zdjęcie w grubych okularach. Obserwujący nie wiedzą jednak, czy są to okulary marki Snap, czy nie, ponieważ te nie zostały oznaczone na zdjęciu.

>>> Zobacz również: Biznes modowy. Czy to koniec influencerów na tygodniach mody?

https://www.instagram.com/p/BpIJA7Hh8aI/

W złożonym w nowojorskim sądzie pozwie zaznaczono, że Sabbat nie stworzył wystarczającej liczby postów i publikacji zawierających reklamowany przez siebie produkt. Co więcej, nigdy też nie został publicznie sfotografowany mając na sobie promowane okulary oraz nie przestrzegał innych warunków zapisanych w umowie, w tym nie wyraził zgody na edycję swoich postów przez firmę przed ich publikacją.

To zwykle bardzo ryzykowne dla marki, by pozwać influencera w powodu naruszenia umowy, w taki sposób, by nie wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy – stwierdziła Susan Scafidi, założycielka i dyrektorka Instytutu Prawa Mody w Nowym Jorku w rozmowie z portalem WWD.

Jak donosi portal, przedstawiciele Sabbata oraz PR Consulting odmówili komentarza w tej sprawie.

Snap Spectacles 2 to nowa wersja okularów z kamerką wyprodukowanych przez Snap Inc. Gadżet ten umożliwia nakręcenie 10-sekundowego filmiku, przesłanie go na telefon i opublikowanie na Snapchacie. Pierwszą wersję okularów firma wypuściła w 2016 roku. Mimo ogromnych oczekiwań producentów, zainteresowanie produktem było dużo niższe niż zakładano. Aktualną wersję wzbogacono w możliwość robienia zdjęć i kręcenia filmików w jakości HD.

>>> Zobacz również: W jakim kierunku zmierza influencer marketing?

Snap Spectacles 2 | źródło: wearable.com
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES