Jak wyjść z marką za granicę i zwiększyć jej sprzedaż?

420
wmagazine.com

Od dłuższego czasu dochodziły nas słuchy o firmie, która specjalizuje się we wprowadzaniu Polskich marek odzieżowych na zagraniczne rynki ecommerce. Pogłoski szybko się potwierdziły. FLIKEFASHION czyli „Modowa Rodzina” – jak mówią o niej twórcy – ma szansę wskrzesić polską branżę mody. I rozwiązać jej największe bolączki.

Z Łodzi w świat

Prawdą jest, że sprzedażą rządzą dzisiaj wielkie sklepy internetowe. Każda marka, która poważnie myśli o rozwoju powinna więc planować swoją przyszłość przede wszystkim w oparciu o ecommerce, a pomoc w tym wyzwaniu oferuje FLIKEFASHION – łódzka firma, o której nie raz jeszcze usłyszycie,. Głównym pomysłodawcą i ojcem tej Modowej Rodziny jest Janek Petri. Weteran branży mody, który przez ostatnie pięć lat odpowiadał za dział eksportu ecommerce w należących do Redan S.A. markach TOPSECRET, TROLL i DRYWASH.

Na ratunek polskiej modzie

Lata obserwacji polskiego rynku modowego utwierdziły Petriego w przekonaniu, że rodzime marki wciąż nie są gotowe by zawalczyć o siebie w onlinie. Co prawda, wiele marek próbuje wyjść poza biznes stacjonarny, zaistnieć w świadomości klientów – nie tylko polskich, ale i zagranicznych, ale często ich misja kończy się niepowodzeniem. Dlaczego? Głównym problem mogą być oczekiwania kontra możliwości. Rodzimy rynek zdecydowanie różni się od tego zagranicznego czy onlinowego – gdzie produkt staje się z miejsca dostępny globalnie. Znajomość każdego z rynków, do którego marka kieruje swój produkt – bez względu na to czy dzieje się to online czy offline – jest dzisiaj kluczowa. Wielu właścicieli marek już na początku popełnia duży błąd myśląc, że świetny produkt sam się obroni.

Stawić czoła wyzwaniu

Niestety, konkurencja nie śpi i tylko czyha na potknięcia. A te, jeżeli się zdarzą, dla niedoświadczonych przedsiębiorców mogą być katastrofalne w skutkach. Według Janka Petriego aż 95% firm w Polsce nie wie jak lub nie jest przygotowana na tak ważny krok, a to właśnie – zdaniem Petri – wejście do ecommerce’u będzie dla wielu odzieżowych firm być albo nie być na rynku modowym. Stąd też pomysł na FLIKEFASHION. Firmę – most, która łączy dobry, polski produkt i możliwości jakie niesie za sobą obecność w onlinie.

Powierz markę ekspertom

Jak przebiega współpraca z łódzką firmą? Pierwszy etap współpracy FLIKEFASHION z marką modową to rozpoznanie sytuacji. Specjaliści z FLIKEFASHION dogłębnie poznają specyfikę marki, analizują jej słabe punkty i opracowują projekt „szytej na miarę” strategii ecommerce. Jeżeli wstępna analiza wykaże, że marka jest gotowa by sprostać bardzo rygorystycznym wymogom branży ecommerce, FLIKEFASHION podejmuje się „opieki nad marką” – wprowadza ją do świata zakupów online i dba o jej ciągły rozwój. A skoro dziś już nikt nie ma wątpliwości, że to niekoniecznie sam produkt, ale cała „otoczka” wokół niego mają moc sprzedażową, FLIKEFASHION skupia się właśnie na tych wizerunkowych obszarach. Dostarcza najlepsze zdjęcia produktów oraz atrakcyjne opisy, tak by zbudować zaufanie klientów oraz przywiązanie do promowanej marki.

FLIKEFASHION – szansa na rozwój

Tak długo, jak właściciel marki chce współpracować i zależy mu na „pójściu w świat”, dla FLIKEFASHION nie ma rzeczy niemożliwych. Strategia przygotowana przez Modową Rodzinę FLIKEFASHION już w początkowej fazie identyfikuje potencjalne rynki gotowe na to by przyjąć nowy produkt polskiej matki. Niemcy, Francja, Wielka Brytania, ale także Rumunia, Bułgaria czy rynki wschodnie – to tylko niektóre z obszarów, na których zadebiutowali klienci FLIKEFASHION z pomocą firmy.

Jak tłumaczy Janek Petri:

Zaczynając od złych zdjęć, które są w 98% odpowiedzialne za wyniki sprzedaży, integracja nie jest możliwa bez dobrych relacji z tak zwanymi punktami sprzedażowym. Szybka realizacja zamówienia to jeden z najważniejszych korków na ścieżce do sukcesu.

Całą resztą zajmie się FLIKEFASHION.

Marketplace – onlineowe Eldorado?

Działalność FLIKEFASHION to m.in. współpraca z klientami w ramach tzw. marketplace’ów, które dla wielu marek stanowią pierwszy krok w internetowym biznesie. Wymagania takich multibrandowych platform często bardzo różnią się od wizji właściciela marki. Stąd jednym z głównych zadań ekspertów z FLIKEFASHION jest doprowadzenie do synergii między punktem zakupu a marką, tak by cel jakim jest sukces sprzedażowy został osiągnięty. FLIKEFASHION ma na koncie wiele takich sukcesów.

Firmy, które z nami współpracują i rzetelnie słuchają się tego co mówimy osiągają wyniki sprzedaży na poziomie 500 tysięcy do miliona złotych miesięcznie w przypadku kiedy mówimy o ofercie na poziomie 100 modeli. [Obecnie] mamy pod sobą marki, które wielokrotnie przewyższają te liczby – wyjaśnia właściciel FLIKEFASHION.

Niektórzy zastanawiać się będą czy marketplace to rzeczywiście najlepsze rozwiązanie na internetowy debiut? Odpowiedź zależy od wielu czynników. Po pierwsze – od tego jak właściciele brandu chcieliby pozycjonować swoją markę. Marka luksusowa rzadko kiedy znajdzie się w ofercie marketplace, inaczej z markami mainstreamowymi. Dla tych drugich obecność na platformach multibrandowych to bardzo atrakcyjne rozwiązanie. Zazwyczaj wiąże się z tym wzmożona promocja, a więc szanse na sprzedaż. Z drugiej strony, obecność na marketplace to również zobowiązanie. Duża sprzedaż wymaga szybkich reakcji na każde zamówienie, a więc także dodatkowej obsługi tego jednego, określonego kanału. Nie każda marka może sobie na to pozwolić, nie każda jest także przygotowana na to by obsłużyć większe zamówienia. Takie sytuacje eksperci FLIKEFASHION są w stanie określić już przy pierwszych analizach, tak by z trudem podjęte działania nie poszły na marne.

Made in Poland podbija online

FLIKEFASHION to szansa. Dla mniejszych marek na to by świat o nich usłyszał. Dla większych okazja do wejścia na nowe, dobrze rokujące rynki. Sprawne zarządzanie, doświadczenie i znajomość tematu, sprawiają, że FLIKEFASHION to partner, którego warto rozważyć w drodze na szczyt. Janek Petri postawił sobie ambitny cel – wypromować polską modę za granicą. Nie mamy wątpliwości, że cel zostanie osiągnięty. Zresztą, nie tylko my.
Radosław Wiśniewski główny akcjonariusz Redan S.A. tak wspomina współpracę z Jankiem Petri – założycielem Modowej Rodziny FLIKEFASHION:

Janek Petri jest utalentowanym młodym managerem z naturalnymi predyspozycjami przedsiębiorcy. W okresie naszej dotychczasowej współpracy duża łatwość nawiązywania przez niego kontaktu szła w parze z kreatywnością i efektywnym zaangażowaniem, czego skutkiem były istotne wzrosty sprzedaży na obsługiwanych przez Jana rynkach zagranicznych. Trzymam kciuki za sukces FLIKEFASHION wierząc, że Jan dzięki swojej wiedzy i pasji będzie mógł z obustronną korzyścią rozwinąć potencjał swojego przedsięwzięcia i współpracujących z nim partnerów.

Jeżeli wierzysz w możliwości jakie daje Internet, a Twoja marka jest gotowa na globalną ekspansję – FLIKEFASHION to partner dla Ciebie.

Kontakt: contact@flikefashion.com

Artykuł przygotowany we współpracy z partnerem