Fenomen marki Superga, czyli sukces po włosku

W 1911 roku Walter Martiny założył firmę specjalizującą się w produkcji wyrobów gumowych, a 14 lat później rozpoczęła ona wytwarzanie rewolucyjnego produktu: płóciennych butów na gumowej podeszwie. To była pierwsza odsłona legendarnego modelu Superga 2750, który w następnych latach stanie się kultowym pierwowzorem sportowego obuwia.

Superga w pigułce

Począwszy od 1930 roku zostało opatentowane i użyte do produkcji butów oraz kaloszy setki różnych rodzajów gumy, dzięki czemu udało się dostosować je do warunków pracy, poprawiając tym samym zdrowie pracowników, którzy do tej pory nie mieli zabezpieczenia przed wodą. Włoska marka znalazła swój surowiec w drzewie kauczukowym: to lateks.

Fot. mat. prasowe Superga
Fot. mat. prasowe Superga

Z początkiem 1960 roku – po połączeniu z Pirelli, Superga była producentem większości butów używanych przez włoskich rolników. Rozpoczęła również produkcję modelu z podeszwą dla alpinistów, butów na górskie wyprawy, obuwia sportowego czy… kapci.

Po rozdzieleniu od Pirelli – na początku 1990 roku, Superga przetrwała kilka trudnych lat, aż w 2004 roku stała się częścią BasicNet. Początkowo posiadał on ogólnoświatową licencję, żeby ostatecznie w 2007 roku stać się właścicielem marki. Do grupy BasicNet należą także Kappa oraz Jesus Jeans.

Czym Superga podbiła serca?

Za sukcesem stoi z pewnością strategia dystrybucyjna marki. Superga koncentruje się na pozycjonowaniu marki w segmencie środkowo-górnym, składającym się z bardzo młodych, młodych oraz nie-tak-młodych konsumentów, którzy inwestują w markę o niekwestionowanej wiarygodności, jeśli chodzi o kreatywność, wolność i pragnienie życia.

>>>Czytaj również: BIZNES: Co się dzieje z marką Furla?

Rozwój firmy opiera się na szerokiej gamie produktów – wspieranych silnie przez bieżące projekty komunikacyjne, a także współpracę z najlepszymi projektantami mody na całym świecie jak Versace, Furla, Pinko, Max Mara i wiele innych.

Obuwie tego brandu to także różnorodność. Oprócz klasycznego modelu Superga 2750, który w 2016 roku sprzedał się w 10 mln sztuk (z czego 2 mln tylko we Włoszech), posiada wiele oryginalnych kolekcji jak: Estreme, Orchestra, Fantasia czy Martiny.

Fot. mat. prasowe Superga
Fot. mat. prasowe Superga

Kto nosi buty Superga?

Najbardziej znane blogerki, trendsetterki, aktorzy oraz gwiazdy światowego formatu. Fanami tej marki są: Alexa Chung, Chiara Ferragni (The Blonde Salad) i Sienna Miller, a także Jeniffer Aniston, Karolina Kurkova, Jessica Alba, Emma Watson czy Katie Holmes. Nosiła je sama Księżna Diana oraz Michelle Obama.

W Polsce brand współpracuje z Local Heroes, PLNY Lala oraz Cardio Bunny.

Autor: Kaśka Michalik

 

Newsletter

FASHION BIZNES