HISTORIA MARKI: Big Star. Dżinsowy sukces z Kalisza

REKLAMA

Wiele marek ze świata mody pojawia się i znika na rynku. Niezmiennie jednak od lat Big Star istnieje w świadomości klientów, a nawet posiada status najpopularniejszej dżinsowej marki w Polsce. Jak – pomimo wielu zmian w modowym światku, udało mu się utrzymać na powierzchni?

Gruby dżins, duża gwiazdka, najwyższa jakość oraz oryginalny dizajn – to cechy charakterystyczne tej marki, która na światowym rynku istnieje już od 1979 roku. Na podstawie praw do dystrybucji brand pojawił się w Polsce – a dokładnie w Kaliszu, w 1991 roku. Potrzebował niespełna 12 lat, by doskonale rozwinąć sprzedaż, a wraz z nią – udziały polskiego kapitału w spółce. W 2005 r. Big Star został przejęty przez polskich udziałowców – Bogdana Kaczmarka i Wiesława Kosterę.

Dziś kaliski brand dysponuje siecią ponad 250 sklepów w kraju i za granicą – i wciąż konsekwentnie rozwija sprzedaż na rynkach europejskich – w ich dżinsach mogą chodzić między innymi mieszkańcy Niemiec, Francji, Słowacji, Finlandii czy Białorusi.

Marka bardzo mocno stawia także na sprzedaż online: Wraz ze wzrostem udziału wartości sprzedaży internetowej względem całej wartości sprzedaży, zmianie ulegał również pogląd zarządu na temat e-commerce. Na przestrzeni kilku lat, sklep internetowy, czyli swoisty start-up ewoluował do poważnego biznesu posiadającego kilkunastoosobowy zespół i osobny budżet. Obecnie jest on przygotowany do ekspansji zagranicznej – podkreślał w rozmowie z RetailNet Kamil Kordelas, E-commerce Manager.

Rozwój ten to konsekwencja umacniania wizerunku marki jako nowoczesnej i różnorodnej. W 2014 r. marka Big Star przeszła rebranding i od tego czasu wszystkie sklepy dostosowywane są do zmienionego wyglądu oraz oznakowania nowym logo. Metamorfoza wprowadziła również wygodniejszą i bardziej “czytelną” aranżację ekspozycji. Zmiany te trafiają do młodszej grupy odbiorców, jednak należy pamiętać, że niezależnie od tego Big Star jest najczęściej kupowaną marką dżinsową wśród Polaków, a więc jego pozycja jest i tak silna.

>>> Czytaj również: HISTORIA FIRMY: Simple Creative Products wie, jak osiągnąć sukces

Od blisko 40 lat  dżinsy to żelazny element oferty – i głównie z nimi się on kojarzy, jednak oferta tego brandu jest znacznie szersza. Na drugim miejscu zdecydowanie znajdują się Big Star Shoes, a dalej – bogata oferta odzieży.

Bogata, gdyż kolekcja na sezon AW17 składała się z 3 linii: linia College, o sportowym charakterze, nawiązywała do lat 90. i stylu amerykańskich przedmieść w klimacie Beverly Hills 90210. Linia Vintage to powrót z przedmieść do tętniącego życiem biznesowym centrum miasta. Fasony są więc bardziej formalne. A dalej debiut autorskiej linii projektantów, czyli Black Line utrzymanej w charakterze odpowiednim dla okresu świątecznego i karnawału, czyli czerni oraz czerwieni.

CZYTAJ DALEJ

Newsletter

FASHION BIZNES