domena internetowa

Domena internetowa dla Twojej firmy. Wybierz najlepszą!

REKLAMA

Jeśli rozpoczynasz działalność w sieci, jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, jest wybór odpowiedniej domeny dla twojej strony www czy sklepu online. Choć teoretycznie adres internetowy możesz zmienić  zawsze, to jednak najlepszym rozwiązaniem jest rozwijanie swojej marki, od początku posługując się najlepszą z możliwych domen. Sprawdź, jak wybrać odpowiednią nazwę i rozszerzenie!

Materiał sponsorowany.

Jak wybrać właściwą domenę?

Dostępne dziś powszechnie narzędzia pozwalają na postawienie strony internetowej w szybki i łatwy sposób. Wystarczy wybrać usługę hostingową, kupić domenę oraz dodać do witryny odpowiednią grafikę i treści za pomocą prostego w obsłudze kreatora www.

Każdy z kroków jest ważny, ale najbardziej istotny wydaje się wybór właściwej domeny. Błędy przy zakupie hostingu skorygujesz, modyfikując usługę w dowolnej chwili. Podobnie możesz postąpić z kreatorem www. Jednak domena jest twoją wizytówką w sieci, dlatego działalność online warto zacząć od razu z odpowiednim adresem.

Nazwa łatwa do zapamiętania

Wszystkie domeny internetowe stanowią połączenie nazwy i TLD (ang. Top Domain Level). Nazwa to zestaw znaków, które określają twoją markę osobistą czy firmę (np. mojamarka), a TLD (np. com, org czy pl) to domena najwyższego poziomu nazywana popularnie “końcówką”.

Decydując się na nazwę domeny, zadbaj o to, żeby była łatwa do zapamiętania. Użytkownicy (klienci), którzy odwiedzają twoją stronę, niekoniecznie od razu dodają ją do “ulubionych”. Łatwa do zapamiętania, charakterystyczna nazwa pozwoli takiemu użytkownikowi po prostu wpisać ją w wyszukiwarkę i w ten sposób odnaleźć twoją stronę, kiedy uzna to za potrzebne.

Krótka nazwa twojej domeny

Specjaliści, którzy zajmują się zagadnieniami związanymi z identyfikacją marki w internecie, zalecają, żeby nazwa domeny miała nie więcej niż 12 znaków. Słowa krótkie lub maksymalnie właśnie o tej długości najłatwiej zapadają w ludzką pamięć. Dlatego chociaż technicznie dopuszczalna jest aż 63-znakowa nazwa domeny, nie wykorzystuj tej możliwości, jeśli nie musisz.

Warto wspomnieć tutaj również o znakach specjalnych. Wbrew obiegowym opiniom nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby stosować je w nazwie. Adres żółtałąka.pl zostanie zidentyfiowany przez sieć bezbłędnie. Mimo to nie stosuj takich znaków w nazwie domeny. Użytkownicy przyzwyczajeni są do alfabetu łacińskiego bez znaków typowych dla rodzimych języków i dlatego najlepiej trzymać się tej zasady.

Spójność z wizerunkiem marki

Jeżeli tworzysz stronę firmową lub związaną z marką osobistą, najlepiej, jeśli nazwą domeny będzie po prostu nazwa twojej firmy, pseudonim lub imię i nazwisko. Dlatego jeśli tylko dostępność domen daje taką możliwość – wykorzystaj ją. W ten sposób zyskujesz spójność wizerunku w świecie realnym, ale także online.

Popularne końcówki coraz rzadziej dostępne

Najczęściej wybieranym przez użytkownika TLD dla własnej domeny jest “końcówka” krajowa – dla Polaka .pl, a dla Niemca .de. Popularnością cieszą się także TLD w postaci .org oraz .com – ten ostatni ma aż 50% wszystkich witryn w sieci. Niestety liczba rejestrowanych domen jest dziś ogromna, dlatego szanse na dostępność adresu z rozszerzeniem .pl czy .com przy efektownej, krótkiej i łatwej do zapamiętania nazwie są bardzo małe. Na szczęście od kilku lat wprowadzane są na światowy rynek nowe “końcówki”, dzięki którym można wybrać atrakcyjną i zapadającą w pamięć domenę.

Ciekawe TLD sposobem na dobrą domenę

Jeśli połączenie wybranej przez ciebie nazwy z TLD w postaci .pl, .org. czy .com nie jest dostępne, zainteresuj się innymi możliwościami. W 2012 roku ICANN, czyli instytucja odpowiadająca za przyznawanie nazw domen na całym świecie, wydała zgodę na utworzenie około 1300 dodatkowych rozszerzeń. Wiele z nich jest na pewno dostępnych w ofercie twojego dostawcy usług internetowych.

Zamiast mojamarka.pl, możesz wybrać domenę, która od razu wskaże na obszar twojej działalności. Jeśli są nim nowe technologie, sprawdzi się mojamarka.tech, a kiedy zajmujesz się zagadnieniami dietetycznymi, dobrą opcją może być mojamarka.diet czy mojamarka.fit. Oczywiście dostępnych możliwości jest dużo więcej.

Zdjęcie główne: materiały partnera

Przeczytaj również: Jak napisać odrzucenie oferty pracy? Rady krok po kroku

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES