#CareerMonday: Chief Fashion Officer – stanowisko marzeń?

523
źródło: carmenbusquets.com

Platforma zakupów luksusowych Farfetch ogłosiła utworzenie nowego, zaskakującego stanowiska – dyrektora zarządzającego ds. mody.

Chief Fashion Officer to ewenement na skalę światową. Czy Holli Rogers, mianowana na to stanowisko, otrzymała właśnie pracę marzeń?

Przygoda Rogers z Farfetch zaczęła się cztery lata temu. Platforma online w związku z planami rozwoju poza Internetem wykupiła Browns. Co to takiego? Superpopularny, świetnie prosperujący butik z modą luksusową zlokalizowany na South Molton Street w Londynie. Dyrektor zarządzającą projektu została Rogers i od razu zabrała się do pracy. Otworzyła nowy butik pod szyldem Browns, nawiązała współpracę z młodymi markami (m.in. Sies Marjan), zadbała także o odpowiednią ekspozycję najbardziej pożądanych brandów (Gucci, Saint Laurent). Chociaż w dobie szalonego rozwoju handlu online Rogers nie miała łatwego zadania, jej misja najwidoczniej się powiodła. Do obowiązków CEO Browns kilka dni temu doszły zadania dyrektora zarządzającego ds. mody w Farfetch.

źródło: appearhere.fr
Wnętrze butiku Brown, źródło: drapersonline.com
Czym zajmuje się Chief Fashion Officer?

Oto jest pytanie. W związku z tym, że Rogers jest pierwszym w historii dyrektorem zarządzającym (tzw. pozycja c-level) ds. mody w tak poważnej firmie, jej obowiązki trudno ubrać w jakiekolwiek ramy. Jak podaje Farfetch do zadań Chief Financial Officera należeć będzie koordynacja pracy działu marketingu, stylizacji i visual merchandisingu. Nowa CFO ma zapewnić spójny z DNA marki i jednolity komunikat w każdym z kanałów komunikacji. Rogers, jako osoba doświadczona w kontaktach z klientem, ma przenieść customer experience na wyższy poziom.

[Jej] reputacja, wysokie uznanie w branży, kontakty i niesamowita estetyka będą ogromną korzyścią dla Farfetch – argumentował José Neves założyciel i CEO Farfetch.
źródło: appearhere.fr

Co ciekawe, Rogers nie ma nad sobą przełożonego, do którego powinna raportować wyniki swojej pracy (normalna praktyka w przypadku korporacji). Może to oznaczać, że zarządzający Farfetch, którzy dopiero budują obecność marki poza siecią, przyznali Rogers wolną rękę w podejmowaniu decyzji i polegają na jej doświadczeniu. A jest ono bardzo bogate. Przed Browns, Rogers doszła do stanowiska dyrektora w Net-a-Porter (zaczynała od posady asystentki), pracowała także w Chanel (wprowadziła na amerykański rynek kolekcje ready-to-wear) i Neiman Marcus (jako kupiec).

W wywiadzie dla drapersonline.com Rogers zdradziła:

Wiem, że brzmi to przewrotnie, ale zawsze wiedziałam, że zmienię branżę mody.

Jak powiedziała, tak zrobiła.

>>> Przeczytaj również: KOBIETY BIZNESU: Fanny Moizant z Vestiaire Collective. Jak zbudować biznes na codziennej frustracji?