BCBG Max Azria reaguje na ogromne kłopoty finansowe. Co poszło nie tak?

REKLAMA

Już wydawało się, że fani marki BCBG Max Azria będą musieli niedługo pożegnać się z firmą. Jeszcze kilka tygodni temu firma ogłosiła, że jest w trakcie przygotowywania wniosku o upadłość. Dziś już wiemy, że BCBG znalazła się w rękach inwestora.

Ostatnie miesiące nie były zbyt łaskawe dla BCBG Max Azria Group LLC. Marka której stroje nosiły największe gwiazdy i co druga dziewczyna w USA, najpierw odnotowała 10 milionowe straty w 2016 roku, aby w lutym tego roku złożyć wniosek o upadłość. W rezultacie BCBG zamknęła 120 sklepów.

Kroki, które teraz podejmujemy, mają na celu dostosować się do zmieniających się trendów handlowych i wzrostu zakupów online – zaznacza Marty Staff w oświadczeniu.

Kiedy losy firmy były nieznane nagle pojawił się inwestor. Marquee Brands i Global Brands Group Holding Ltd– właściciel takich marek jak Ben Sherman, Body Glove i Bruno Magli, wyłożył 165 milionów dolarów, tym samym odkupując pakiet większościowy od aktualnego właściciela brandu – firmy inwestycyjnej Guggenheim Partners. Ofertę musi zaaprobować sąd, który nadzorował do tej pory restrukturyzację BCBG. Zadłużenie firmy sięga bagatela 485 milionów dolarów. BCBG operuje w tym momencie 71 sklepami własnymi oraz 276 butikami w domach handlowych.

Jak rozwijała się marka na przestrzeni ostatnich dekad 

BCBG powstało w 1989 roku z rąk Max Azria, Araba, który przez pierwszą dekadę funkcjonowania firmy był nie tylko jej prezesem, ale przede wszystkim dyrektorem kreatywnym. Swój sukces zawdzięcza głównie wprowadzeniu francuskiej mody do Ameryki. W 1981 roku Azria przeprowadził się do Stanów, aby otworzyć dwa butiki z europejską modą. Po kilku latach sukcesu Azria zamarzył o własnym domu mody. To marzenie spełnił 8 lat później. W 1996 roku kolekcja doczekała się pokazu na Nowojorskim Fashion Weeku. W 1998 roku BCBGMAXAZRIA został przedstawiony Council of Fashion Designers of America (CFDA). Marka płynęła na świetnej fali sukcesów. “The New York Times” okrzyknął Azrię kreatorem na miarę tamtych czasów, co chwilę później skutkowało wyjątkową kolekcją premium pod nazwą Max Azria. W 1998 roku BCBG kupiło inną markę Herve Leger. Azria wówczas pokazywał 3 różne kolekcje na jednym fashion weeku: BCBG, Max Azria i Herve Leger, by Max Azria Collection. W 2009 roku do grupy dołączyła inna marka: znana nam wszystkim Miley Cyrus.

Wszystko co dobre zawsze się kończy?

Dobra passa zaczęła się kończyć kilka lat temu, kiedy to rynek amerykański zaczął doświadczać problemów w handlu. BCBG dołączyło do czarnej listy firm z kłopotami, takimi jak Gap, Abercrombie & Fitch czy American Eagle. Problem zaczął powstawać w momencie, w którym ich dotychczasowa grupa docelowa wyrosła z dizajnu tych marek. Trzydziestolatki, które wychowały się na tych brandach inwestują w rzeczy z segmentu premium lub w dzieci, a nastolatki mają inną estetykę. Póki co mało która wspomniana firma wyszła z kłopotów bez szwanku. BCBG to skrót od „bon chic, bon genre”, czyli mieszanka francuskiej elegancji z amerykańskim charakterem. Postawmy na ten drugi i miejmy nadzieję, że się obroni.

Autor: Ula Wiszowata

Newsletter

FASHION BIZNES