noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Alo Yoga - marka, która przenosi mindfullness do streetstyle'u

Alo Yoga – marka, która przenosi mindfullness do streetstyle’u

REKLAMA
noSlotData

Alo Yoga to kolejny brand z dziedziny atlhleisure, który na stałe wpisał się w wybory zakupowe wielu zachodnich konsumentów. ALO to skrót od trzech żywiołów – powietrza, ziemi i oceanu (air, land, ocean). Słowa mają kojarzyć się z naturą, wpisaną w organiczność i ruch mindfullness marki. 

Z tego tekstu dowiesz się: 
– Jak powstało Alo Yoga?
– Jak wykonywane są produkty Alo Yoga?
– Gdzie można kupić produkty Alo Yoga?

Rynek odzieży do jogi i fitnessu powiększa się z roku na rok. Obok wielkich imperiów, takich jak Lululemon czy Nike, obserwujemy rozwój mniej rozległych, lecz równie popularnych firm w środowisku joginów. Wspomniana Alo Yoga nie utrzymuje się na czele rankingów modowych marek premium, jednak jej produkty z zamiłowaniem noszą amerykańskie gwiazdy, takie jak Kendall Jenner, Gigi Hadid, Hailey Bieber czy Sophia Richie. Celebryckie trendy kreują modę uliczną, która następnie jest weryfikikrwana przez innych konsumentów. Niezależnie od tego, czy spoglądamy na Alo Yoga ze względu na popularność athleisure, czy zapotrzebowanie na odzież sportową, zainteresowanie jest słuszne. Dlaczego? Jakość i design ubrań Alo Yoga jest często zestawiana z Lululemon, jako tańsza i dobra alternatywa. Chociaż oferta Lululemon jest znacznie szersza (bo oferuje ubrania, których właściwości są dostosowane do wielu sportów), propozycje od Alo są bardziej dopasowane do różnorodnych sylwetek kupujących.

Historia Alo Joga

Marka powstała w 2007 roku z inicjatywy Danny’ego Harrisa i Marco DeGeorge’a, dwójki przyjaciół, którzy zdobywali doświadczenie w dystrybucji produktów modowych. Impulsem do stworzenia brandu była idea założenia marki fundamentalnie dobrej i inspirującej do praktykowania jogi oraz kochania swojego ciała. „Uważny ruch prowadzi do lepszego życia. To prawdziwe znaczenie „od studia do ulicy” – zabranie świadomości z praktyki na macie i przełożenie jej na praktykę życiową” – czytamy na stronie internetowej firmy. Trend athleiusure wykracza daleko poza salony fitnessowe – szukamy wygody również w innych sferach życia, tym samym sprawiając, że dbanie o siebie i komfort określa nasz lifestyle, a marka, którą nosimy – kulturę.

Główna siedziba Alo Joga znajduje się w Los Angeles, a wszystkie sklepy znajdują się na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Na ten moment firma nie rozszerzyła ekspansji na Europę, jednak sklep online uwzględnia przesyłki na każdy kontynent. 

Plan zrównoważonego rozwoju w Alo Yoga

Hasło „zrównoważony rozwój” kojarzy nam się dwuznacznie. Z jednej strony ekologia w modzie stanowi fundament przyszłości, a z drugiej – wszechobecny greenwashing. Niewiele firm w swoich postulatach uwzględnia to, że ekologia nie oznacza jedynie zmiany składów ubrań. Równie ważne jest samo zarządzanie firmą, ograniczanie emisji energii czy dostosowanie infrastruktury przy produkcji.

Jak wspomnieliśmy, natura jest elementem wpisanym w postulaty Alo Yoga i bezpośrednio odnosi się do całego systemu zarządzania. Siedziba firmy podporządkowała całą infrastrukturę do zrównoważonych działań. Biuro jest zasilane energią słoneczną, posiada stację dla elektrycznych samochodów i zaawansowany program recyklingu. Kadra ma dostęp do zajęć jogi w ciągu dnia, a warunki pracownicze są dostosowane do współczesnych potrzeb. Wszystko to ma kierować nas do poczucia, że Alo Yoga tworzy autentyczne środowisko od podstaw. Świadome życie zaczyna się w sferze pracowniczej i płynnie przechodzi do produkcji oraz podaży. Markę oznaczono certyfikatem Worldwide Responsible Accredited Production, który potwierdza etyczność środowiska pracy i zgodność z prawem w produkcji produktów odzieżowych. Wiadomo, że masowa produkcja nigdy nie będzie ekologiczna. Jednak wybór ubrań Alo Yoga jest korzystny pod względem wydajności i żywotności produktu. Jednorazowa inwestycja w dany strój do ćwiczeń może posłużyć nam przez lata.

Zobacz też: Do 2030 szybka moda ma zostać wyeliminowana na rzecz sektora cyrkularnego i długotrwałych produktów – ujawnia Agnieszka Oleksyn-Wajda [WYWIAD]

Materiały w Alo Yoga

Alo Yoga korzysta z materiałów airlift, airbrush, alosoft, seamless oraz vapor. W przypadku niektórych produktów tekstylia są mieszane na potrzeby zwiększenia komfortu użytkowania. Główne właściwości opierają się na lekkości materiału, przyjemnym kontakcie ze skórą, dopasowywaniu do sylwetki i swobodnym przepływie powietrza podczas ćwiczeń. Różnica polega nie tylko na samym składzie, ale również estetyce wykończenia. Przykładowo, Alosoft wygląda jak dzianina, a Airbrush jest gładkie, jedwabiste i śliskie – czyli jak w typowym stroju treningowym. Alo Yoga zapewnia, wszystkie produkty są wegańskie oraz cruelty-free. Z tego względu w składzie ubrań i kosmetyków nie znajdziemy żadnych toksycznych substancji.

Rozmiary i ceny w Alo Yoga

AloYoga przewiduje produkty dla kobiet i mężczyzn, w rozmiarówce od XXS do XL. W przypadku linii męskiej największy rozmiar to 2XL). Obok legginsów, tank topów oraz bielizny znajdziemy również akcesoria i produkty beauty. Ceny zaczynają się od 200 zł, a kończą na około 800 zł. Jeden z modeli legginsów z wysokim stanem w klasycznym kroju obecnie kosztuje 710 zł. Są one wykonane z materiału AirLift. Z kolei AloSoft czy Airbrush cenowo wypada niżej – legginsy z wysokim stanem wahają się międzzy 545-600 zł. Przesyłki za granicę (również do Polski) są darmowe.

Czym Alo Yoga różni się od Lululemon?

Alo Yoga i Lululemon to obecnie topowe firmy, których asortyment opiera się na produktach do jogi oraz innych ćwiczeń. Lululemon jest droższe, ale jednocześnie prostsze w designie – firma skupia się na tkaninach, wydajności, a nie na indywidualnych preferencjach względem designu. Z tego względu Lululemon można określić jako markę bardziej sportową – konstrukcja poszczególnych linii jest budowana pod konkretne sporty, tym samym zwiększając komfort użytkowania.

Z kolei Alo Yoga oferuje więcej kolorów i modeli, dzięki czemu łatwiej dostosować poszczególne produkty do swoich upodobań. To sprawia, że odzież jest bardziej outdoorowa i mniej zaawansowana technicznie. Skupienie na indywidualnych preferencjach wiąże się również z rozmiarówką – użytkownicy portalu Reddit podkreślają, że Alo Yoga jest znacznie bardziej dopasowana do różnych kształtów sylwetek, dzięki czemu łatwiej odnaleźć odpowiedni rozmiar.

Przeczytaj też: Lululemon, czyli mekka odzieży do jogi. Co wiemy o kanadyskim brandzie athleisure?

Zdjęcie okładkowe: Instagram @AloYoga

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData