REKLAMA
Lululemon, czyli mekka mody do jogi. Co wiemy o kanadyskim brandzie athleisure?

Lululemon, czyli mekka odzieży do jogi. Co wiemy o kanadyskim brandzie athleisure?

REKLAMA

Lululemon znamy przede wszystkim z popularyzacji stylu athleisure w modzie codziennej. Marka podniosła rangę odzieży sportowej do luksusu i zwiększyła pożądanie na wysokojakościowe produkty do treningu. Wszelkie wartości niesione przez firmę wyrosły z pasji do jogi i skutecznego biznes planu Chipa Wilsona, założyciela Lululemon. Czym wyróżnia się zamysł Lululemon i gdzie można kupić produkty marki?

Chociaż dziś nie narzekamy na ilość dostępnych ubrań sportowych na rynku, jeszcze kilkanaście lat temu znalezienie ładnego i porządnego stroju do ćwiczeń nie było prostym zadaniem. Lululemon było więc odpowiedzią na lukę rynkową i drugoplanowe traktowanie odzieży, w której ćwiczymy. Chip Wilson założył markę w 1998 roku w Vancouver, od początku stawiając na wysokiej jakości tkaniny, funkcjonalność i wyjątkowe wzornictwo. Wśród haseł określających wartości marki znajdziemy m.in. powiedzenie, że „jakość jest sercem tego, kim jesteśmy”. To właśnie dbałość o szczegóły i transparentność okazała się kluczem do sukcesu firmy, obecnie niezwykle istotnej dla przemysłu sportowego i społeczności jogi. 

Zrzeszanie społeczności – działanie, które wyróżnia Lululemon

Od początku zamysł sieci Lululemon miał łączyć produkt ze wspólnym doświadczaniem. Już w 1998 roku, gdy Lululemon stawiał pierwsze kroki na rynku, jedyna siedziba marki łączyła w sobie biuro projektowe i wieczorną szkołę treningową. Obecnie sieć liczy około 500 salonów, które zrzeszają społeczność dbającą o swoje ciało i świadome wybory. W wielu salonach znajdziemy ogólnodostępną przestrzeń do uprawiania sportów, ofertę zajęć z nauczycielami jogi czy ogólną możliwość zdobycia wiedzy z obszaru fitnessu i zdrowego życia.

Ile kosztują ubrania Lululemon?

Lululemon jest marką premium, dlatego ceny poszczególnych produktów są dalekie od wartości zakupów przeciętnych sieciówek. Ceny legginsów mieszczą się między 60$-150$, co w przeliczeniu na polskie złotówki wynosi około 300-700 zł. Jest to poniekąd zrozumiałe – marka inwestuje w unikalne tkaniny, które są bardzo wydajne i zdrowe dla skóry. Materiały są w większości zastrzeżone prawnie – oznacza to, że część z nich znajdziemy jedynie w składach produktów Luluemon. Wśród najważniejszych tkanin Lululemon marka wymienia Luon, Luxtreme, Everlux, Nulu i Nulux. Każda z nich posiada określone właściwości osiągane dzięki nowoczesnym technologią. Wchłanianie wilgoci, ochładzanie skóry i wysoka rozciągliwość – to tylko niektóre cechy tkanin, które przydają się trakcie intensywnych ćwiczeń, jogi, a nawet podróży.

Lululemon stawia na inkluzywność. Pasja do fitnessu nie powinna wykluczać, dlatego nie mniej ważnym aspektem produktów Lulu jest ich konstrukcja. Ubrania uwzględniają każdy rodzaj sylwetki, dlatego niezależnie od rozmiaru można znaleźć tam dopasowany i wygodny strój ćwiczeniowy. Z tego względu wysokie koszty to nie tylko sama jakość, ale także udostępnianie ubrań każdemu, bez wyjątku.

Ostatnie kampanie Lulu

Jedną z głośniejszych kampanii Lululemon jest “Feel”, wydane w sierpniu 2021 roku. Wówczas marka określała ją jako największą dotychczas kampanię firmy. “To opowieść o współczesnej kondycji – zmaganiach, z jakimi borykamy się w dążeniu do spełnienia oraz wszechświecie niezwykłych uczuć, które są w zasięgu każdego z nas” – czytamy na stronie Droga5, agencji reklamowej. Sam zamysł “Feel” koncentruje się na odczuwaniu – nie na tym, co robimy podczas ćwiczeń, a na tym, jakie wrażenia wyzwala na nas dana czynność. W materiałach reklamowych wystąpili ambasadorzy firmy Lululemon, a dokładniej Haily Langfield, Manoj Diaz, Akin Akman, Deja Riley i Joe Wicks. Kampania „Feel” była debiutem Lululemon w telewizji. Spoty reklamowe były emitowane podczas meczów NFL.

Jakie zyski generuje Lululemon?

Dziś Lululemon nie jest już niszową firmą sportową, a prawdziwym imperium zdrowego lifestyle’u i najlepszej odzieży do fitnessu. Sukces w dużej mierze zawdzięcza trwaniu przy określonych wartościach i zapewnianiu odpowiednich warunków dla zatrudnionych w firmie. Marka stawia na budowę zróżnicowanego środowiska pracowniczego, która ma dostęp do wielu pakietów benefitowych i ma możliwości rozwoju. Według Glassdoor, w 2016 roku Lululemon było szóstym najlepszym miejscem do pracy. W 2022 roku zajęło dziewiąte miejsce w rankingu. Obecnie firma zatrudnia ponad 10 000 osób i plasuje się na 24 miejscu. Tym samym generuje przychody wynoszące od 5 do 10 milardów rocznie.

Gdzie kupić Lululemon? Czy Lululemon jest w Polsce?

Na debiut Lululemon w Polsce miłośniczki fitnessu czekały przez lata. Do tej pory najbliższe europejskie sklepy Lululemon były zlokalizowane w m.in. Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Jednak najważniejszym ośrodkiem dla brandu wciąż pozostawały Stany Zjednoczone – na początku 2022 roku znajdowały się tam aż 324 butiki.

Asortyment kultowej firmy stał się właśnie szeroko dostępny dla europejskich klientów, ze względu na debiut Lululemon na Zalando. Od teraz ubrania kanadyjskiej marki można kupić również w Polsce. Szeroki asortyment online obejmuje m.in. sportowe legginsy Lululemon, tank topy, kurtki sportowe, bluzy czy spodnie treningowe. Nie brakuje również casualowych modeli czyli T-shirtów i koszulek polo. Oferta Lululemon w Polsce to propozycje zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Ceny ubrań zaczynają się już od 200 złotych.

Zobacz też: Nowe fitnessowe trendy na lato 2023. Co i gdzie ćwiczyć?

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES