10 przykładów kreatywnych opakowań w branży modowej

Jeszcze kilka lat temu podstawową funkcją każdego opakowania było zapewnienie produktom ochrony przed uszkodzeniem oraz ułatwienie ich transportowania. 

Dziś to już jednak za mało. Nie wystarczy, aby opakowania były wyłącznie estetyczne i funkcjonalne. Spośród tysiąca produktów wyeksponowanych na sklepowych półkach powinny również (a może przede wszystkim) rywalizować o uwagę klientów.

Kreatywne opakowania to dobry sposób, by wyróżnić swój towar. Właśnie dlatego każda firma szuka innowacyjnych rozwiązań, które przyciągną wzrok i sprawią, że to właśnie ten, a nie inny produkt wybierze konsument. Ponadto takie opakowania kreują dużą ilość buzz marketingu, co niewątpliwie powoduje wzrost popularności produktu i marki.

Zobaczcie, jak branża modowa walczy na tym polu o uwagę klienta.

1. Koszulki (nie tylko) dla twardzieli

Tej butelki nie trzeba trzymać w lodówce, choć opakowanie t-shirtów do złudzenia przypomina butelkę piwa. Trzeba jednak użyć siły, aby wydostać jej zawartość ze środka. Emocje gwarantowane.

2. Wodoodporne zegarki marki Festina

W jaki sposób przekonać klienta, że produkt rzeczywiście jest wodoodporny? Najprościej byłoby zanurzyć go w wodzie. Z tego założenia wyszli producenci luksusowych zegarków i zapakowali je w woreczki z wodą!

3. Latające buty Nike

Wiemy już, jak pokazać klientowi produkt wodoodporny, a jak wyszczególnić inną zaletę, np. jego lekkość? Z pewnością wie to Nike. Tekturowe pudełko poszło tym razem w odstawkę. Producenci sportowego obuwia wypuścili na rynek swój produkt w plastikowych, hermetycznych woreczkach. W ten sposób mogli osiągnąć złudzenie unoszenia się butów w powietrzu.

źródło: hadock.es
źródło: hadock.es

4. Sushi Socks Box

Polska marka założona przez fanów sushi pakuje swoje skarpetki w pudełka, które wyglądają jak zestawy rybnych smakołyków na wynos. W boxie znajduje się także dekoracyjna trawka oraz skrawki materiału imitujące imbir i wasabi. Sekret Sushi Socks Boxów polega także na odpowiednim składaniu skarpetek, tak aby złożone przypominały nigiri sushi (kawałek ryżu z rybą na wierzchu) lub sushi maki (zwinięta rolka ryżu z rybą w środku owinięta wodorostami, tzw. nori). Wyglądają apetycznie, nieprawdaż?

5. T-shirt Box inspirowany piosenką zespołu The Beatles

Wydana w grudniu 1964 roku piosenka autorstwa Johna Lennona oraz Paula McCarthney’a pt. “8 Days A Week” stała się inspiracją dla Samego Ventura, który zaprojektował funkcjonalne pudełko na koszulki. Składające się z ośmiu oddzielnych części, mieści t-shirty – zgodnie z tytułem piosenki – na osiem dni tygodnia: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Yesterday, Saturday i Sunday.

Zobacz więcej…

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES