REKLAMA

Yeezus nadchodzi, czyli przepis na udaną promocję według Kanye Westa

REKLAMA

Po trzech latach przerwy, słynny amerykański raper i producent pochodzący z Atlanty serwuje nam zupełnie nowy album oraz (przy współpracy z firmą Adidas) prezentuje najnowszą kolekcję ubrań Yeezy Season 3.

Król PR-u

Kanye Omari West, zdobywca 21 nagród Grammy, dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu i niekonwencjonalnym pomysłom, zasłynął w branży muzycznej i modowej. Dziś, jak mało kto, doskonale wie, jak podtrzymać gorącą atmosferę wokół swojej osoby. Po trzech latach przerwy serwuje nam zupełnie nowy album, który jak twierdzi, jest najlepszym, jaki do tej pory stworzył.

Premiera krążka The Life of Pablo, bo taką nazwę nosi najnowszy album Westa, miała miejsce podczas pokazu Adidas Yeezy Season 3. Najnowsza, trzecia już kolekcja rapera zawładnęła Nowym Jorkiem, gdzie w Madison Square Garden odglądało ją 18 tysięcy fanów mody. Dla nieobecnych serwis Tidal przygotował stream z wydarzenia, który obejrzało już ponad 20 milionów! Tydzień później album muzyczny został udostępniony dla każdego w tym serwisie. Niestety ku zaskoczeniu fanów, nie można nabyć go w sklepie, ani w serwisie Spotify czy poprzez Apple Music, ponieważ artysta zastrzegł sobie do tego prawa. W wyniku tego śmiałego kroku, po niespełna kilku dniach, album pobrano nielegalnie ponad 500,000 razy. Sukces?

Kim byliby Kanye West i Kim Kardashian bez kontrowersji?

Od jakiegoś czasu Kanye West wykorzystuje Twittera do autopromocji poprzez krytykę innych. Ostatnio śmiało stwierdził, że posiada wpływy większe niż Pablo Picasso, obraża rapera Wiza Khalifa, prosi Marka Zuckenberga o miliard dolarów. Przypomnijmy, że nie jest to pierwszy raz, kiedy celebryta podpada innym artystom. W 2009 roku wskoczył na scenę i zabrał mikrofon przeznaczony Taylor Swift, która wówczas odbierała nagrodę za najlepszy klip i oznajmił, że to teledysk Beyonce był bezkonkurencyjny.

Co z tą modą?

Kolekcja Yeezy Season 3 jest najbardziej kolorowa ze wszystkich, ale nadal zachowuje estetykę swoich poprzedniczek. Każda z kolekcji budzi ogromne kontrowersje bo kto chce zapłacić kilka tysięcy złotych za porwany sweter? Ani to ładne, ani praktyczne. Każdy show uświetniają gwiazdy, rodzina Kardashianów (ostatnio ubrana w białą kolekcję BalmainxYeezy). W pokazie wzięła udział również Naomi Campbell.

Fot. Jamie McCarthy/Getty Images
Fot. Jamie McCarthy/Getty Images

Nie zapominajmy również o premierze butów Yeezy Boost 350, które wzbudzają obecnie ogromne kontrowersje w mediach. Adidas wypuścił na rynek ograniczoną liczbę sneakersów, po które ustawiają się ogromne kolejki kolekcjonerów i fanów m.in. w Warszawie.

Autor: Mateusz Kuźma

1 thought on “Yeezus nadchodzi, czyli przepis na udaną promocję według Kanye Westa”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES