Statystyki pokazują, że handel przenosi się do sieci

REKLAMA

Sprzedaż online wygrywa z zakupami w stacjonarnych butikach? Wygląda na to, że tak – sprzedaż odzieży w sieci wzrosła o 15,7% w stosunku do analogicznego miesiąca w ubiegłym roku. To największy wzrost zanotowany w 2019. 

Co może wydawać się dość zaskakujące, największy wzrost w tej kategorii zaliczyła sprzedaż odzieży męskiej online – i to o 31,2% w porównaniu z analogicznym okresem. Sprzedaż damskiej odzieży osiągnęła z kolei +3,3% w porównaniu do czerwca 2018. 

Jak podaje czerwcowy IMRG Capgemini Online Retail Sales Index, to kategoria ubrań cieszyła się największą popularnością w trakcie ubiegłego miesiąca. Akcesoria i obywie nie osiągnęły aż takiego zainteresowania, zaliczając jednocyfrowy spadek.

Andy Mulcahy, strategy director w IMRG ostrzegł jednak, iż w czerwcu 2019 silny wpływ na wyniki mogły mieć duże obniżki na odzież i akcesoria, jakie pojawiły się w sklepach internetowych, a co za tym idzie – zyski nie będą już tak optymistyczne, jak mógłby sugerować wzrost sprzedaży. Mimo iż wyniósł on +15,7%, wartość średniego koszyka spadła o 25%. 

Według raportu całościowo sprzedaż online w ciągu tego roku zaliczyła wzrost +8,5% w porównaniu do roku ubiegłego. Capgemini i IMGR zgodnie twierdzą, że jest to zasługa dobrej pogody oraz startu letnich wyprzedaży.

Jesteśmy właśnie w środku gorącego okresu wyprzedaży. Kluczem dla sprzedawców będzie teraz odejscie od przecen i utrzymanie odpowiedniego poziomu sprzedaży aż do kolejnych solidnych obniżek, czyli okres Black Friday.

Rosnące statystyki wyraźnie pokazują, że coraz więcej klientów przekonuje się do szybkich i wygodnych zakupów online. A Wy preferujecie zakupy w sieci czy w butikach stacjonarnych?

>>> Przeczytaj również: Jakie taktyki sprzedażowe stosują największe marki modowe świata?

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES