REKLAMA

Promocja XXI wieku? Na platformie Tinder i PornHub

REKLAMA

Czy masz żyłkę do biznesu? Czy uważasz, że przemysł odzieżowy jest rynkiem przyszłości? Czy myślisz o rozpoczęciu działalności w świecie wirtualnym? Jeśli tak, śmiało możesz zrobić krok na przód i wiedz, że Twój modowy biznes nie będzie spisany na straty, ponieważ w okresie ubiegłorocznych, bożonarodzeniowych przygotowań Amerykanie wydali 12 miliardów 700 milionów dolarów na zakupy dokonane za pomocą urządzeń mobilnych. Czy rynek e-commerce wyprzedzi model stacjonarnych zakupów?

Dyrektor kreatywny włoskiej marki Diesel – Nicola Formichetti uważa, że kontrowersje towarzyszące promocji kolekcji przełożą się na większe zainteresowanie tą gałęzią. Włoch niegdyś współpracował z Lady Gagą, a inspiracje czerpie z prowokacyjnych kampanii reklamowych Olivero Toscani dla marki United Colors of Benetton z lat 80. Na ten rok postanowił wypromować wiosenno-letnią kolekcję na platformach dla ludzi powyżej 18 roku życiu. Skąd ten pomysł?

W wywiadzie udzielonym dla magazynu “Another” Formichetti mówi, że brand Made in Italy kieruje swój koncept do miejsca, gdzie jest najwięcej ludzi: Wszyscy moi przyjaciele mówią o tej aplikacji. Oni zawszą są tam aktywni. Wspomniana aplikacja Grindr jest dla gejów oraz biseksualnych mężczyzn. Kolejno, marka udostępni swoją kolekcję na Tinderze – służącym do szybkiego umawiania się na randki. Kreatywny dodaje, że w XXI wieku seks jest tematem tabu i dolewa oliwy do ognia. Kolekcja bielizny na najbliższy sezon ukaże się na portalu PornHub (zajmującym 64 miejsce w rankingu najczęściej odwiedzanych stron internetowych) oraz na YouPorn (zajmującym 174 miejsce w tymże zestawieniu). Marka stawia na otwarty dialog ze swoim klientem, ponieważ: chcemy mówić o sprawach, o których mówią teraz wszyscy. Firma specjalizująca się w sprzedaży wysokogatunkowych dżinsów nie rezygnuje z promocji kolekcji na bilbordach lub w papierowych magazynach fashion, jednakże uważa, że jest to forma promowania nierzeczywistych marzeń oraz ideału piękna, którego nigdy nie dosięgniemy. Zatem, dlaczego nie pokazać światu produktu w formie innej niż wszystkie i to z lekkim zabarwieniem humorystycznym?

Rytmem promocji mody na wirtualnych aplikacjach podąża również J.W. Anderson, który swoją kolekcję na sezon jesień-zima 2016 zaprezentował na aplikacji Grindr. Posiadacze konta zostali wyróżnieni, ponieważ tylko im przysługiwał przywilej obejrzenia live-streamu z premiery, która miała miejsce podczas zakończonego właśnie londyńskiego tygodnia mody kolekcji męskich.

Dlaczego światowe marki mody decydują się na promocję swoich sezonowych kolekcji w ograniczonym zasięgu? Skandal zawsze dobrze się sprzedaje, a single posiadają większe zasoby finansowe, które przeznaczają na samych siebie. Natomiast wiek XXI został okrzyknięty wiekiem samotności. Czy pozostałe marki odzieżowe dołączą do odważnych tego świata?

Autor: Alicja Szablewska

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES