Ponadczasowość marki NIVEA. W czym tkwi jej fenomen?

88
mat. prasowe

Krem NIVEA znają wszyscy. Używały go nasze babcie, nasze mamy, używamy go i my. Choć produkt ewoluował a producent poszerzył swoją ofertę o kilkadziesiąt innych opcji, dziś może zaspokoić potrzebę każdej generacji i płci.

Słynne niebieskie pudełeczko pojawiło się na rynku w 1911 roku dzięki firmie „Beiersdorf & Co”. Polak – Oskar Troplowitz- wraz z dermatologiem Paulem Gersonem Unną oraz chemikiem Izaakiem Lifschütz’em dali początek temu kultowemu kosmetykowi. Dzięki odkryciu eucerytu, naturalnego emulgatora, panowie opracowali pierwszą na świecie emulsję kosmetyczną nowej generacji, którą używa się do dziś. NIVEA to więc ponad stuletnia historia piękna. Znają go nasze babcie, mamy, a także nastolatki. Niebieskie, okrągłe pudełeczko z charakterystycznym logiem marki, zdecydowanie stało się najbardziej rozpoznawalnym opakowaniem na rynku. To właśnie produkty NIVEA nieustannie wytyczają nowe trendy w świecie kosmetyków, odpowiadając na faktyczne potrzeby kobiet, mężczyzn i dzieci.

View this post on Instagram

Skintastic since 1911. ? #nivea #niveacreme

A post shared by NIVEA (@nivea) on

NIVEA – strategia komunikacji

Produkty NIVEA są obecne w różnych segmentach produktowych. Dla każdego z nich wybiera się specyficzną strategię rynkową – przejawiającą się w reklamie, promocjach oraz działaniach public relations. Jednocześnie w każdym przypadku zapewnia się przynależność do rodziny NIVEA. Przynależność tę można rozpoznać dzięki wyjątkowemu kodowi kolorystycznemu — połączeniu niebieskiego i bieli, ale także dzięki świadomej, emocjonalnej komunikacji. Marka NIVEA jest „naznaczona” emocjami — wiele osób zaznajamia się z nią w dzieciństwie. Zapach, kolor i widok kremu NIVEA kojarzy się z bliskością i bezpieczeństwem, przywołuje na myśl wspomnienia mamy czule nakładającej krem NIVEA na skórę. Ten społeczno-psychologiczny aspekt ma oczywiście pozytywny wpływ na stosunek do marki na całe życie.

Dziś fenomen jednego kremu marka NIVEA przenosi powyższy mit na inne produkty. Choć od lat jest ogromnie popularny, nadal pozostaje w centrum komunikacji reklamowej. Powstają nowe kampanie reklamowe dla kremu — proste w formie, głębokie w treści. Nie zawierają dużo informacji, nie używają wielu słów — komunikują się z konsumentem za pomocą symboli. Na taką komunikację mogą sobie pozwolić jedynie wyjątkowo silne brandy.

NIVEA jako produkty dla każdego

NIVEA od lat ma stałe miejsce na rynku kosmetycznym i wzmacnia swoją pozycję kolejnymi nowinkami. W portfolio marki można dziś znaleźć kompleksową linię kosmetyków NIVEA DNAge do pielęgnacji cery dojrzałej, produkty antycellulitowe Good-Bye Cellulite, nowości do stylizacji i pielęgnacji włosów Straight&Easy, dezodoranty, linia żeli pod prysznic, kosmetyki do pielęgnacji skóry nastolatek a nawet serię produktów dla niemowląt. NIVEA towarzyszy więc ludziom niezależnie od etapu życia, na którym aktualnie się znajdują. To marka bliska nawet najbardziej wymagającym konsumentom, poszukującym jakościowych kosmetyków za rozsądną cenę.

Przy nadmiarze kosmetyków, do jakich mamy dostęp, zapominamy o tych prostych i skutecznych produktach. Aby zadbać o swoją skórę nie trzeba używać masy kosmetyków, które tylko zagracają półki naszych szafek. Wystarczy wybrać kilka takich, które idealnie odpowiadają naszej skórze.

Idzie nowe?

NIVEA nie próżnuje i wprowadza na rynek kolejny innowacyjny produkt. NIVEA Ph Balance to najnowszej technologii szampony i odżywki tworzone w zgodzie z naturalnym pH skóry. Wiele kobiet obawia się, że częste mycie włosów może być zbyt dużym obciążeniem dla skóry głowy i zaburzać jej naturalne środowisko, m.in. pH skóry. Może również doprowadzać do jej wysuszenia i osłabienia. Niezwykle łagodne formuły szamponów i odżywek NIVEA Hair pH Balance mają zapewnić piękne i lśniące włosy.

„Fizjologiczne pH skóry jest lekko kwaśne i wynosi 5.5, a skóry głowy powinno być jeszcze niższe tzn. 4,5 do 5,5. Niestety zdarza się, że źle dobrane produkty do pielęgnacji włosów – dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn – mocno zaburzają tę równowagę. Dlatego produkty z nowej linii szamponów i odżywek NIVEA pH Balance nawet przy codziennym myciu utrzymują ją nietkniętą dzięki specjalnie opracowanemu systemowi buforowemu. Obniżając lekko poziom pH produktów z 5,5 do 4,4 mamy pewność, że system stabilizuje pH skóry głowy – także po kontakcie z wodą.” –  mówi dr n. med. Magdalena Łuczkowska.

W skład linii z nową formułą NIVEA Hair pH Balance wchodzi dziewięć szamponów oraz siedem odżywek dedykowanym indywidualnym potrzebom: intensywnej pielęgnacji i regeneracji, ochrony koloru, wyzwolenia naturalnego blasku czy uzyskania objętości. 

Niebieskie pudełeczko to był początek gigantycznego koncernu. Obecnie NIVEA jest liderem rynku w wielu kategoriach, na stałe zagościła także w świadomości mężczyzn. Swoją pozycję osiągnęła za sprawą spójnej i konsekwentnej polityki opartej na czterech kluczowych wartościach: trosce, prostocie, odwadze i zaufaniu. Osoby od lat wybierające produkty NIVEA podkreślają fakt, że marka mówi tym samym językiem, co oni.