REKLAMA
Quiosque - popularna marka w Polsce

Polska sieć odzieżowa chyli się ku upadkowi? Polki ją uwielbiają

REKLAMA

GK Immobile, które większościowo przejęło markę w 2021 r., dostrzega zagrożenia dla polskiej marki Quiosque. Jakie?

Czy marka Quiosque ma problemy finansowe?

Quiosque to polska marka odzieżowa, która od lat ubiera Polki. Ma ponad 100 sklepów w całej Polsce (stan na rok 2011), które oferują swoim klientkom ponadczasowe kolekcje z eleganckimi i codziennymi ubraniami. Marka niedawno zmieniła właściciela. W 2021 r. główny udziałowiec Dlako Sp. z o.o. – posiadający markę odzieżową Quiosque, podpisał umowę przejęcia 90 proc. udziałów spółki przez Grupę Kapitałową Immobile S.A., w której skład wchodzą spółki o zróżnicowanym profilu działania.

Quiosque poddany testowi na utratę wartości

W raporcie Immobile za 2022 r. czytamy: “Ze względu na zidentyfikowane przesłanki utraty wartości dla segmentu odzieżowego, z uwagi na osiągnięcie przychodów niższych niż planowane oraz niepewną sytuację rynkową w związku z wojną na Ukrainie oraz wysoką inflacją, znak towarowy Quiosque, a także cały segment odzieżowy został poddany testowi na utratę wartości na dzień 31 grudnia 2022 roku. W wyniku tego testu został zwiększony odpis na kwotę 9 154 tys. zł co w sumie daje odpis ujęty na ten segment w 2022 roku w kwocie 10 383 tys. zł.

Marka Quiosque – co ją wyróżnia, z czego jest znana?

Marka Quiosque oferuje odzież i akcesoria dla kobiet. Projekty wyróżniają klasyczne kroje, stonowane wzornictwo i wysoka jakość surowców. Większość ubrań jest gładka, a jeśli pojawiają się jakieś printy to są one raczej subtelne i zachowawcze, może być to np. kratka czy kwiatowa łączka, brak jednak awangardowych czy komiksowych nadruków. W kolekcjach dominują także kobiece detale, jak koronki, delikatne paski w talii czy lejące rękawy.

To odzież wręcz stworzona do noszenia do pracy – projekty marki Quiosque doskonale wpisują się w styl smart casual, który spełnia zasady dress code’u większości miejsc pracy. Z kolei kobiece, eleganckie sukienki marki świetnie sprawdzą się w stylizacjach na wesela, spotkania biznesowe czy inne formalne uroczystości.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj też: Ta modelka jako pierwsza w historii Polka otrzymała tytuł najlepszej absolwentki Columbia University

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES