PODSUMOWANIE TYGODNIA: nowy rozdział Celine, Moschino posądzone o plagiat, Michael Kors przejmuje udziały Versace

Ostatni tydzień września dobiega końca. Jakie kontrowersje przyniosły trwające aktualnie tygodnie mody, czyje pokazy mogliśmy zobaczyć na warszawskich wybiegach, a kto osiągnął imponujące rezultaty na giełdzie? Tego dowiecie się z naszego cotygodniowego podsumowania. Zapraszamy do lektury.

>>> Przeczytaj również: Poszukiwanie magicznych światów w nowej kolekcji TOVA

Światowe tygodnie mody i kontrowersje

Trwające obecnie tygodnie mody to nieograniczone źródło inspiracji i trendów na sezon wiosna-lato 2019. Jakie tendencje będą grały główną rolę w modzie męskiej? Poznacie je TUTAJ.

Pozostając w temacie fashion weeków, w mijającym tygodniu świat mody obiegły kontrowersje, dotyczące zaprezentowanej niedawno kolekcji Moschino. Wszystko wskazuje na to, że projekty nie były autorską wizją Jerremiego Scotta, a jedynie odwzorowaniem kolekcji Eddy Gimnes. Do ich analizy, zapraszamy TUTAJ.

https://www.instagram.com/p/Bn_S8CHAD5u/?taken-by=edzgimnes

Długo wyczekiwana prezentacja kolekcji Celine już za nami. Od dawna żaden pokaz nie wzbudził tylu emocji. Hedi Slimane, nowy dyrektor artystyczny marki, od momentu objęcia stanowiska, nie udzielił mediom żadnego wywiadu. Zrobił jednak wyjątek dla francuskiego tytułu “Le Figaro”. TUTAJ zapoznacie się z jego autorską wizją Celine, którą ujawnił tuż przed pokazem. Teraz, gdy nowe projekty Celine są nam już znane, wygląda na to, że Slimone nie rzucał słów na wiatr. Okazuje się, że era kultowego francuskiego domu mody zakończyła swój żywot za czasów Philo, a obecna marka wykreowana przez nowego dyrektora artystycznego  niestety nie ma z nią zupełnie nic wspólnego.

Nawiązując do kontrowersji wywołanych zmianą nazwy domu mody Céline przez Hediego Slimane’a, zachęcamy do lektury analizy dotyczącej rewolucji wprowadzanych przez nowo mianowanych dyrektorów artystycznych. Czy faktycznie nowe logo oznacza nowe życie i nową, świetlaną przyszłość dla marek? Sprawdźcie TUTAJ.

Polska branża

Marka Reserved zaprezentowała trzecią, ostatnią część jesiennej kampanii „I can boogie”. Tym razem jej bohaterki – Joanna Kulig i Jeanne Damas, zostały ukazane w wyjątkowo zmysłowym wydaniu. TUTAJ zobaczycie zdjęcia trzeciego rozdziału kampanii, która promuje linię Reserved Premium.

Wrzesień to gorący okres prezentacji najnowszych, jesienno-zimowych kolekcji na wybiegach. Odbywają się nie tylko w ramach światowych tygodni mody, ale również na naszym rodzimym modowym podwórku. W ubiegłym tygodniu odbył się pokaz marki Bizuu, zorganizowany w warszawskim studiu ATM. Motywem przewodnim była modowa podróż w czasie. By zobaczyć najnowsze projekty polskiej marki, nawiązujące stylistyką do lat 80., zapraszamy TUTAJ.

źródło: mat. prasowe Bizuu

Mijający tydzień otworzył pokaz Lidii Kality, która zaprezentowała najnowszą kolekcję haute couture. Prezentacja kolekcji odbyła się w nietypowym wydaniu –  zamiast tradycyjnego pokazu, zgromadzeni mieli okazję zobaczyć projekty w wyjątkowej formie, łączącej muzykę z tańcem i sztuką współczesną. Szczegóły tego magicznego widowiska zobaczycie TUTAJ.

Zaledwie kilka dni temu odbył się również pokaz Łukasza Jemioła. Jego głównym motywem był manifest kobiecej siły. Wydarzeniu przyświecało hasło „Believe in your power”. TUTAJ możecie zobaczyć sylwetki przygotowane przez projektanta.

Biznes

Kilka dni temu ogromne poruszenie na światowym rynku mody spowodowała informacja, że amerykański holding Michael Kors przejmuje udziały domu mody Versace. Transakcja wyniosła ponad 2 miliardy dolarów. TUTAJ możecie sprawdzić jej szczegóły.

źródło: versace.com

W mijającym tygodniu notowania grupy Kering trafiły na prestiżowy indeks Euro Stoxx 50, czyli do grupy największych przedsiębiorstw państw strefy euro. By poznać więcej szczegółów tego symbolicznego kroku dla francuskiego giganta, kliknijcie TUTAJ.

Niedawno informowaliśmy, że platforma Farfetch, pomimo notowanych ostatnio strat, szykuje się do wejścia na Nowojorską Giełdę Papierów Wartościowych (więcej informacji TUTAJ). Kilka dni po giełdowym debiucie, okazało się, że wyniki przwyższyły oczekiwane prognozy, a firma osiągnęła rekordowe przychody. TUTAJ poznacie dokładne rezultaty londyńskiej spółki.

Niemal dwa tygodnie temu H&M ogłosił wyniki za trzeci kwartał roku fiskalnego, a notowania szwedzkiego giganta zdążyły już osiągnąć imponujący wynik. Kilka dni temu na giełdzie zanotowano wzrost cen akcji o 11%. By zapoznać się z wynikami marki, kliknijcie TUTAJ.

Gino Rossi nie miało ostatnio sprzyjającej passy. By ją przełamać, marka zawarła umowę strategiczną z grupą CCC, która ma na celu poszerzenie zakresu dystrybucji jej towarów. Szacuje się, że słupski producent obuwia, w najbliższym roku może skorzystać na niej aż do 18 milionów złotych. Aby sprawdzić szczegóły zawartej umowy oraz jakie korzyści przyniesie ona obydwu markom, sprawdzicie TUTAJ.

Odpowiedzialna moda

W kolejnym tygodniu znów przychodzimy z garścią informacji odnośnie zrównoważonej mody. H&M poinformował, że Fair Living Wage pomógł już prawie milionowi pracowników fabryk. To inicjatywa, która nigdy wcześniej nie miała miejsca w branży modowej. TUTAJ dowiecie się więcej na temat programu sprawiedliwych płac wprowadzonego przez szwedzkiego giganta fast fashion.

źródło: mat. prasowe H&M

Odzieżowy gigant Primark, podobnie jak inni konkurenci na rynku, coraz bardziej skłania się ku świadomej i odpowiedzialnej produkcji. Marka zamierza poszerzyć swój program Sustainable Cotton, co oznacza kolejny ruch w stronę pozyskiwania bawełny w bardziej zrównoważony sposób. TUTAJ dowiecie się, na czym będzie on polegać.

Zachęcamy również do analizy raportów dotyczących mody zrównoważonej: Launchmetrics oraz Dow Jones Index. Wynika z nich, że najbardziej wpływowe marki działające w tej dziedzinie, to te znane z niezbyt etycznych działań, oraz te związane z fast fashion. Po wyniki sięgnijcie TUTAJ.

Kultura i media

W ramach cyklu dotyczącego kobiet biznesu, zachęcamy do lektury biografii twórczyni medialnego imperium, Marty Stewart. By zapoznać się z jej ścieżką kariery, pełną wzlotów i upadków, zapraszamy TUTAJ.

Francuska ikona mody, Sonia Rykiel, zmarła w 2006 roku. By uhonorować pamięć projektantki oraz uczcić 50-lecie istnienia jej marki, w trakcie Paryskiego Tygodnia Mody doszło do mianowania jednej z ulic imieniem Rykiel. Po więcej szczegółów, sięgnijcie TUTAJ.

Niedawno mogliście przeczytać o najchętniej odwiedzanej wystawie w historii MET „Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination” (więcej informacji TUTAJ). Zaledwie kilka dni temu media obiegła informacja, że ekspozycję ukazującą relacje mody i katolicyzmu odwiedziło ponad 1,3 miliona zwiedzających.

źródło: vogue.com

Prasówka

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

Newsletter

FASHION BIZNES