ANALIZA: Marki modowe nie radzą sobie z rosnącym popytem na odzież męską

REKLAMA

L2 opublikowało raport dotyczący odzieży męskiej, który skupia się na działalności marek w sektorze online. Jesteśmy przyzwyczajeni, że – w porównaniu z damską – oferta męska zawsze zajmuje drugie miejsce, jednak liczba inwestycji w jej obszarze od kilku lat nieprzerwanie wzrasta. Ostatnio o kolekcje męskie poszerzyli swój asortyment między innymi Stella McCartney czy Isabel Marant, dotychczas znani z projektów skierowanych do kobiet.

Zgodnie z najnowszą analizą LC, przychody ze sprzedaży odzieży męskiej mogą pozostawić w tyle rynek dedykowany kobietom. Szacuje się bowiem, że wzrosną one o 5% rocznie w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponieważ popyt na ofertę męską stale wzrasta, ważne jest, aby marki, które zwracają swój asortyment zarówno w stronę kobiet, jak i mężczyzn, nie zapominały uwzględnić tych ostatnich na stronie marki oraz w pozostałych obszarach marketingu cyfrowego – czytamy we wspomnianym raporcie, którego autorzy przeanalizowali 59 marek sprzedających odzież wyłącznie męską, wyłącznie damską, a także męską i damską. Co pomogłoby markom zaspokoić potrzeby konsumentów w zakresie odzieży męskiej poprzez kanały cyfrowe?

Przeczytaj również: Oto lista siedmiu najczęściej popełnianych błędów przez projektantów w sprzedaży online

 Skupienie uwagi na danych klienta

Z raportu wynika, że 86% marek badanych przez LC zbiera informacje na temat płci swoich klientów. Okazuje się jednak, że tylko 41% z nich wykorzystuje pozyskane informacje w celu dostosowania treści e-maili do konkretnej płci. Taki krok niewielkim nakładem pracy pozwoliłby na spersonalizowanie potrzeb konsumenta i tym samym łatwiejsze dotarcie do jego oczekiwań. Marki z męską częścią odbiorców, które będą ignorować tę część w komunikacji e-mailowej, stracą szansę na zaangażowanie sporego odsetka z listy kontaktów – zauważa L2. Okazuje się, że 15 z 24 badanych marek ma wyższe wskaźniki otwarć w przypadku odbiorców płci męskiej. Natomiast tylko 6% swoich kampanii te same marki kierują do mężczyzn, skupiając się na ich potrzebach i zainteresowaniach.

Poprawa widoczności oferty męskiej

Wraz ze wzrostem zainteresowania odzieżą męską, powinny rozwinąć się działania promujące ją na witrynach internetowych marek. Tymczasem według L2 jedna trzecia producentów w ogóle nie prezentuje tych produktów. Kolejne 19% zamieszcza je w mało widocznych miejscach. I tak na przykład najwięcej wyświetleń spośród wszystkich kategorii produktów Calvina Kleina generuje strona z bielizną męską, podczas gdy firma promuje na stronie głównej ofertę damską.

Marki modowe powinny monitorować liczby odsłon stron produktowych odzieży męskiej i porównywać wyniki z działem damskim. Dzięki temu będą mogły dostosować zawartość stron głównych do potrzeb określonych segmentów – stwierdza L2, za przykład podając Alexandra Wanga. Nowojorski brand, doskonale znany ze swoich damskich kolekcji, konsekwentnie pracuje nad widocznością oferty męskiej na swoich kanałach. W rezultacie kategoria z linią męską jest aktualnie trzecią najczęściej wybieraną na stronie marki.

Czerpanie korzyści z social mediów oraz influencerów

Powszechnie wiadomo, że większość potencjalnych klientów dowiaduje się o istnieniu marek za pośrednictwem social mediów. Brandy z odzieżą męską pozostają jednak daleko w tyle, jeśli chodzi o aktywną publikację treści – w szczególności na Instagramie. Z danych przeanalizowanych przez LC wynika, że profile skierowane do mężczyzn mają o 53% mniej postów, 75% mniej obserwujących oraz 82% mniej wszystkich reakcji w porównaniu do przeciętnych profilów poświęconych kobietom. Jako wzory efektywnych strategii aktywności na Instagramie warto podać natomiast Supreme oraz Hugo Bossa.

Współprace z influencerami promujące odzież męską wyglądają inaczej niż te podejmowane z myślą o kobietach, do których zapraszana jest wciąż rosnąca liczba mikroinfluencerów. Według L2 w przypadku reklam odzieży męskiej zdecydowanie skuteczniej sprawdzają się akcje przeprowadzane z celebrytami, przede wszystkim ze sportowcami i muzykami.

Newsletter

FASHION BIZNES