REKLAMA
Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Najważniejsze wydarzenia w pigułce – 45 tydzień 2023

REKLAMA
REKLAMA

Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Przeczytaj również: „Jeszcze rok temu, gdybym usłyszał, że mam zrobić pokaz w trzy tygodnie to nie zdecydowałbym się” – mówi Dawid Woliński, topowy polski projektant

RPP zadecydowała. Znamy aktualną wysokość stóp procentowych

Rada ocenia, że napływające dane wskazują na niską presję popytową i kosztową w polskiej gospodarce, która w warunkach osłabionej koniunktury i spadku presji inflacyjnej za granicą oddziaływać będzie w kierunku stopniowego spadku krajowej inflacji. Biorąc pod uwagę dokonane w poprzednich miesiącach dostosowanie stóp procentowych NBP, a także niepewność co do kształtu przyszłej polityki fiskalnej i regulacyjnej oraz jej wpływu na inflację, Rada postanowiła utrzymać stopy procentowe na niezmienionym poziomie” – napisano w opublikowanym komunikacie. Czytaj więcej.

Grupa CCC opublikowała wyniki. „Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt”

Grupa CCC utrzymała w trzecim kwartale 2023 r. (sierpień-październik) stabilny rdr poziom przychodów (2,4 mld PLN) oraz zanotowała wzrost rentowności EBITDA (+1,8 p.p. rdr), pomimo zaburzenia sprzedaży anomaliami pogodowymi we wrześniu we wszystkich liniach biznesowych. Dzięki rozwojowi omnichannelowego modelu biznesowego, Grupa utrzymuje wysoki, 51 proc. udział e-commerce w przychodach oraz zwiększa udział aplikacji mobilnych w sprzedaży. Sprawdź szczegóły.

Przeczytaj również: “Akceptujemy ludzi, takimi jacy są” – Annie Wu, Global Head of Inclusion & Diversity, H&M Group [wywiad]

Jak młodzi Polacy zmieniają swoje podejście do zarządzania pieniędzmi? [raport]

W obliczu dynamicznego wzrostu cen na przestrzeni minionego roku, a także zmieniającej się sytuacji ekonomicznej, Polacy przejawiają coraz większe zainteresowanie świadomym zarządzaniem swoimi finansami. Wyniki badań przygotowanych przez Klarnę, globalną sieć płatności i zakupów wspieraną przez sztuczną inteligencję, ukazują zmieniające się podejście młodszej części społeczeństwa do zarządzania domowymi budżetami oraz rozmów z najbliższymi na temat finansów. Dowiedz się więcej.

Polacy ponownie kupują. InPost podsumowuje ubiegły kwartał

Skorygowana EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji rzeczowych aktywów trwałych) InPostu w trzecim kwartale 2023 roku wzrosła o 40,3 proc. do 639,4 mln zł. Sprawdź pozostałe wyniki.

Przeczytaj również: Poznaliśmy najcenniejsze marki modowe na świecie [ranking]

Protesty wstrzymują produkcję największych marek

Strajki zatrzymały pracę zakładów produkcji odzieży w Bangladeszu. Markami, które zostały dotknięte konsekwencjami wynikającymi z protestów są między innymi Levi’s i Zara, poinformował lider związku reprezentującego pracowników fabryk. Czytaj więcej.

Dyrektor kreatywny Moschino, Davide Renne, zmarł w wieku 46 lat

 Nie ma słów, aby opisać niezmierzony ból, jakiego doświadczamy w tej dramatycznej chwili. Davide dołączył do nas zaledwie kilka dni temu. Nagła choroba zbyt wcześnie zakończyła jego młode życie. Nadal nie możemy uwierzyć w to, co się stało. Z Davidem pracowaliśmy nad ambitnym projektem, pełni entuzjazmu i optymizmu patrząc w przyszłość. Mimo że był z nami bardzo krótko, od razu dał się poznać jako kochany i szanowany. Dziś pozostajemy odpowiedzialni za kontynuację tego, co tylko wyobrażała sobie jego kreatywność. Składamy najgłębsze kondolencje jego rodzinie i przyjaciołom – powiedział Massimo Ferrett, prezes wykonawczy Aeffe SpA. Dowiedz się więcej.

“Architektura brandu – jak stworzyć markę odzieżową?” – Fashion Biznes zaprasza na panel dyskusyjny z młodymi polskimi twórcami w ramach ŁYF

Aby stworzyć markę modową „wystarczy” wiedza z dwóch obszarów – mody i biznesu. Jak się jednak okazuje, nieczęsto kreatywność i pasja idą w parze z umiejętnościami prowadzenia działalności. Co za tym idzie – obliczania kosztów, skalowania, a także trafnego inwestowania. Jednak nic nie jest niemożliwe.  W rozmowie z redaktor naczelną LaMode.info, Wiktorią Nestoruk, oraz redaktorem naczelnym FashionBiznes.pl, Pawłem Makoszem o tworzeniu własnych marek opowiedzą Jan Kardas, właściciel brandu Kardasjan, oraz Monika Łuczak, tegoroczna finalistka „Złotej Nitki”. Sprawdź szczegóły.

Przeczytaj również: Co się dzieje z centrami handlowymi w Polsce? [I półrocze 2023]

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES