Marzysz o pracy w modzie? Oto 6 książek na start

782
źródło: pexels.com

Chociaż brzmi bardzo atrakcyjnie, praca w modzie to wymagające zajęcie. Mimo to marzy o niej wielu. Jak pokonać konkurencję w wyścigu o posadę marzeń? Wiedza to podstawa. Oto sześć tytułów, które pomogą Ci wkroczyć w świat mody dobrze przygotowanym.

„Leave your mark”, aut. Aliza Licht

Książka dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć jak działa świat PRu mody. Aliza Licht, szerzej znana jako @dknyprgirl (pod tym nickiem działała na Twitterze pracując dla marki DKNY) to specjalistka od zadań specjalnych, która PRowe sztuczki ma w małym palcu. Zaczynała od najniższego szczebla – sprzątania garderoby magazynu o modzie, następnie posady asystenckiej, aż do stanowiska redaktora. Zrezygnowała jednak z dziennikarstwa na rzecz „PRowej strony mocy” i stanowiska PRowca w marce odzieżowej DKNY. Jej pomysł na stworzenie konta DKNY PR Gril na Twitterze za pośrednictwem którego komunikowała się z fanami marki przyjmując styl Gossip Girl (anonimowo, „sprzedając” branżowe ploteczki) był strzałem w 10, a marka DKNY nigdy nie radziła sobie lepiej niż za czasów Alizy Licht. Książka „Leave your mark” to poradnik o tym jak opowiadać, by zainteresować i zostawić tytułowy ślad. Pozycja obowiązkowa – w szczególności dla (przyszłych) PRowców i właścicieli marek.

źródło: amazon.com

„If You Have to Cry, Go Outside: And Other Things Your Mother Never Told You”, aut. Kelly Cutrone

Może i nazwisko autorki niewiele Wam mówi, ale zapewniam Cutrone, właścicielka People’s Revolution – słynnej agencji PRowej – to jedna z najbardziej doświadczonych insiderek branży mody. Samą Cutrone (i jej cięty język) możecie kojarzyć z popularnego serialu MTV „Wzgórza Hollywood” i „The City”.  Książka „If You Have to Cry, Go Outside” jest dokładnie taka jak autorka – ostra i do bólu prawdziwa. Cutrone ujawnia w niej blaski i cienie pracy w modzie skupiając się – co wyjątkowe – na tych drugich. Nie wszystko złoto co się świeci? W branży mody na pewno. Ale i z tym można sobie poradzić. Jak? Kelly Cutrone zdradza receptę na sukces w (trudnym) modowym otoczeniu.

„How to Set up & Run a Fashion Label”, aut. Toby Meadows

Zastanawiasz się nad stworzeniem własnej marki? Chciałbyś pracować dla firmy odzieżowej? Chcesz dowiedzieć się jak działa biznes mody? Jeżeli odpowiedź na przynajmniej jedno z tych pytań jest twierdząca – to książka dla Ciebie. Przyspieszony kurs biznesu i mody w jednym. Od pomysłu aż do produktu, odpowiadając na najbardziej skomplikowane pytania dotyczące funkcjonowania marki. Pierwszy krok w drodze do sukcesu.

„#SZEFOWA”, aut. Sophia Amoruso

Jeżeli z zapartym tchem śledziłeś serial o tym samym tytule na Netflixie, książka z pewnością Cię nie zawiedzie. Historia Sophii Amoruso to pasmo przeplatających się sukcesów i porażek, ze zdecydowaną przewagą tych drugich. Trudne dzieciństwo, szalone lata młodości naznaczonej permanentnym brakiem pieniędzy i pomysł, który odmienił jej życie. Od sprzedaży używanych rzeczy na eBayu po modowe imperium warte steki milionów dolarów. Czy to w ogóle możliwe? Amoruso udowadnia, że tak. Trzeba po prostu zacząć działać. Jak? O tym więcej opowie #SZEFOWA.

„In My Shoes: A Memoir by Tamara Mellon”, aut. Tamara Mellon

Tamara Mellon, dzisiaj właścicielka firmy odzieżowej prowadzonej pod własnym nazwiskiem, kiedyś współzałożycielka i dyrektor kreatywna marki Jimmy Choo to jedna z pierwszych kobiet, które osiągnęły tak wielki sukces w biznesie i modzie jednocześnie. Sukces, jednak okupiony wieloma wyrzeczeniami. Problemy rodzinne, kłopoty finansowe, niesnaski wewnątrz firmy to tylko niektóre z wyzwań, jakie życie postawiło przed Mellon. Książka „In My Shoes…” to z jednej strony historia potężnej marki obuwniczej, a z drugiej wspaniała lekcja biznesu – od kobiety dla kobiet. Takich historii potrzebujemy!

„Luksus. Dlaczego stracił blask”, aut. Dana Thomas

Dana Thomas, uznana dziennikarka i pisarka, wzięła na warsztat marki luksusowe  – temat, który przez wiele lat był tabu w branży mody. Dlaczego? Thomas stara się odpowiedzieć na to pytanie. Czy luksus zawsze równa się najlepsza jakość? A może marki luksusowe korzystają z wypracowanego kiedyś wizerunku by zrobić klientów „w balona”? Jak wygląda promocja i marketing marek luksusowych i czy w ich przypadku liczy się tylko i wyłącznie zysk? Thomas rozwiewa wszelkie wątpliwości na temat tego jak działa branża luksusowa, nieraz mocno szokując.

Przeczytaj również >>> Książki ludzi sukcesu. Co czytać by triumfować w biznesie.