Najlepsze modowe żarty na prima aprilis 2016

3823
Kolaboracja H&M x Marc Zuckerberg, źródło: markforhm.com

Dopiero co minęły Święta Wielkanocne, a kreatywność specjalistów od komunikacji znów została wystawiona na próbę.

Co roku pierwszego kwietnia marki modowe, podobnie jak marki wszystkich innych segmentów, płatają swoim fanom figle. Poniżej prezentujemy Wam zestawienie najciekawszych prima aprilisowych żartów tego roku.

Złote zęby od YES

YES to niekwestionowany zwycięzca tegorocznego prima aprilis wśród polskich marek modowych. Biżuteryjny gigant umieścił na swoim facebookowym profilu grafikę informującą o poszerzeniu asortymentu o nowy produkt – złote zęby. Dowcip okazał się tak dobry, że internauci wlot go chwycili i przyłączyli się do zabawy, np. pytając o możliwości personalizacji lub o to, czy w salonach sprzedawane będą też preparaty do pielęgnacji.

Złote Zeby od YES, źródło: facebook.com/bizuteriayes
Złote Zeby od YES, źródło: facebook.com/bizuteriayes

Kolaboracja H&M z Markiem Zuckerbergiem

W prima aprilis w sieci pojawiła się strona markforhm.com mająca być źródłem informacji o najnowszej kolaboracji H&M. Efektem projektu ma być kolekcja ubrań w stylu założyciela Facebooka, składająca się z jego codziennego uniformu: szarego t-shirtu i niebieskich dżinsów. Ubrania mają być sprzedawane w kompletach zawierających stylizacje na cały tydzień, czyli siedem koszulek i jedną parę spodni. W ramach żartu na działającej nadal witrynie obejrzeć można lookbook oraz przeczytać informacje nt. kolekcji i pojawienia się jej w sklepach. Psikus nie został jednak wymyślony przez szwedzką sieciówkę.

Kolaboracja H&M x Marc Zuckerberg, źródło: markforhm.com
Kolaboracja H&M x Marc Zuckerberg, źródło: markforhm.com

Kurczak i gofry inspiracją nowego modelu butów Nike

Aby przyciągnąć uwagę internautów w najzabawniejszy dzień roku Nike zapowiedziało wprowadzenie do sprzedaży nietypowego obuwia. Nike SB Dunks Hugh Waffle to najnowszy model linii Nike Skateboarding, który powstał z inspiracji jedzeniem, a dokładniej kurczakiem i goframi. Na polskiej stronie firmy w opisie butów można przeczytać m.in.: Legenda głosi, że ulubioną potrawą wielu zawodowców z zespołu Nike SB jest energetyczne i poprawiające samopoczucie danie – kurczak i gofry. Była to wystarczająca inspiracja dla zespołu projektowego, aby stworzyć niezwykłe buty w kulinarnej stylistyce. Model promowany jest hasłem „uczta dla stóp”.

Buty inspirowane kurczakiem i goframi, źródło: nike.com
Buty inspirowane kurczakiem i goframi, źródło: nike.com

Zapowiedź filmu o szafiarkach na Filmwebie

Filmweb, choć jest portalem filmowym niezwiązanym z modą bezpośrednio, pokusił się o dowcip z modą w roli głównej. W kategorii newsów „filmy w produkcji” pojawił się artykuł o tym, że Katarzyna Rosłaniec kręci Szafiarki, obraz opowiadający o drogach do sukcesu Julii Kuczyńskiej i Jessiki Mercedes Kirschner. Redakcja opisała produkcję z największymi szczegółami, zdradzając na przykład, jakie aktorki wcielą się w role blogerek, jakie rzeczywiste postaci pojawią się w rolach drugoplanowych czy kiedy dokładnie film będzie miał swoją premierę.

Zapowiedź filmu "Szafiarki" na Filmwebie, źródło: filmweb.com
Zapowiedź filmu “Szafiarki” na Filmwebie, źródło: filmweb.com

Jadalne perfumy Bloomingdale’s

W pierwszy dzień kwietnia nowojorski dom handlowy poinformował, że wprowadza nowy produkt – pierwsze na świecie jadalne perfumy. Forty Carrots dostępny w czterech smakach jest rzekomo idealny do spożycia zarówno przez nią, jak i przez niego. Kampania uzupełniona została założeniem dla nowej marki profilu na Instagramie i nakręceniem filmu promocyjnego. Ogłoszenie pojawiło się nie tylko w internecie na profilu Bloomingdale’s na Facebooku, ale i na łamach papierowego wydania The New York Times.

Jadalne perfumy Bloomingdale's, źródło: adweek.com
Jadalne perfumy Bloomingdale’s, źródło: adweek.com

Autor: Ela Baron