noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Franczyza w modzie

Moda na franczyzę, czy franczyza w modzie. Czy franczyzowy sklep fashion ma rację bytu?

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Franczyza jako model biznesowy dla sieci spożywczych jest popularną formą prowadzenia własnej działalności. Jednak czy jest równie ceniona w kategorii sklepów odzieżowych? Tak, i co więcej, wciąż zyskuje na atrakcyjności. Nawet niektóre znane i popularne w tej branży marki mają ją w swojej ofercie.

Przeczytaj również: Influencerzy, politycy i… Kto jeszcze znalazł się na liście zawodów, które Polacy oceniają najgorzej?

Czy franczyza jest bezpieczna?

Franczyza handlowa, podobnie jak ta gastronomiczna, przynosi wiele korzyści dla przyszłego właściciela sklepu odzieżowego. Przystąpienie do sieci znanej marki daje dostęp do sprawdzonych koncepcji biznesowych, wsparcia marketingowego oraz pomoc przy asortymencie. Franczyzodawca często udziela wsparcia w wyborze lokalizacji i rekrutacji pracowników. To wszystko pozwala uniknąć wielu trudności, z jakimi może spotkać się nowy biznes. Dodatkowo, korzystając z franczyzowego modelu, przedsiębiorca zyskuje dostęp do zaufanego dostawcy, co eliminuje problemy z zaopatrzeniem.

Przeczytaj również: Inditex kontra Shein. W tej walce hiszpański gigant chce użyć swojej broni

Przegląd sieci franczyzowych

ESOTIQ

Sieć salonów z bielizną oferuje możliwość przystąpienia do franczyzy bez opłaty licencyjnej. W pełni depozytowy model franczyzy eliminuje konieczność ponoszenia kosztów związanych z zakupem towaru.

Moodo

Marka posiadająca około 130 sklepów w Polsce, poszukuje partnerów głównie w miastach średniej wielkości. Sklep pod szyldem Moodo można uruchomić zarówno w galerii handlowej, jak i przy ulicy handlowej.

Greenpoint

Polska marka odzieżowa dla kobiet oferuje franczyzę w modelu depozytowym, co oznacza, że franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z zakupem towaru. Rozliczenie przebiega na podstawie ustalonej prowizji od sprzedaży.

50style

Sieć sklepów oferujących różne marki prowadzi współpracę na zasadzie franczyzy. W portfolio sklepu znajdziemy m.in. marki: Timberland, New Era, Umbro i Lotto.

DASTAN

Mniej znana, ale szybko rozwijająca się sieć placówek franczyzowych poszukuje partnerów w miastach o większej populacji. Model franczyzowy oparty jest na zasadach depozytu.

4F

Znana marka sportowa rozwija współpracę franczyzową, otwierając salonów w różnych lokalizacjach. Jego oferta franczyzowa sprawdza się w szczególności w letnich kurortach, gdzie są prowadzone okresowe sklepy z wyprzedażą. Monobrandowy koncept 4F otwierany jest w centrach handlowych i retail parkach, w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców.

Recman

Sieć sklepów z elegancką odzieżą męską nie pobiera opłat licencyjnych i opłaty wstępnej. Salon pod szyldem tej marki, może być otwarty w miastach powyżej 50 tysięcy mieszkańców.

Butik I Like!

Sieć franczyzowych sklepów, która otwiera nowe lokalizacje w miejscowościach liczących co najmniej 35 tysięcy mieszkańców. Franczyza opiera się na systemie prowizyjnym.

Alternatywy dla franczyzowych butików

Oprócz wymienionych sieci franczyzowych, istnieją również inne modele partnerskie w branży odzieżowej. Firmy takie jak Bazar Odzieżowy, 1 world outlet, Pszczółka – modne ubrania czy BADPOL oferują różne możliwości współpracy dla przedsiębiorców zainteresowanych branżą odzieżową.

Autor: Rafał Kowalczyk, zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES