REKLAMA
Kubota

Rekordowe zyski kultowej polskiej marki. Jej przychody to niemal 3,4 mln PLN

REKLAMA
REKLAMA

Kultowa polska marka od momentu reaktywacji może pochwalić się imponującymi wzrostami. Kubota zakończyła I kwartał roku, notując przychody na poziomie 3,4 mln PLN netto. To niemal 15 proc. wzrost względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zysk netto w pierwszym kwartale 2023 roku wyniósł 161 tys. PLN, co przekłada się blisko na  15,4 proc. wzrost rdr. 

Spółka istniejąca od 2019 roku w ostatnich latach odnotowała bardzo dużą dynamikę wzrostu przychodów – od 2 mln w 2019, do 23,5 mln w 2022 roku. Cele te zostały osiągnięte zgodnie z realizowaną strategią, której kolejnym krokiem jest budowanie biznesowej stabilizacji.

Głównym celem Spółki na rok 2023 jest zwiększenie efektywności biznesowej. 

Oznacza to, że przy mniejszej dynamice wzrostu przychodów niż w latach poprzednich, Spółka chce zmienić strukturę przychodów stawiając na prężny rozwój działów e-Commerce oraz sprzedaży produktów personalizowanych. Efektem będzie znaczny wzrost poziomu marżowości przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego poziomu najważniejszych wskaźników bilansowych. Naszym kierunkiem na najbliższe miesiąc jest rozwój z głową – mówi Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.

Ten okres ma być dla Kuboty okresem optymalizacji i przegrupowania zasobów. –  Silne podstawy umożliwią dynamiczny wzrost przychodów w 2024 roku, do których będzie można przystawić zupełnie inne poziomy marży niż w latach wcześniejszych – podsumowuje Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.

Kubota: szybki podbój rynku

Od momentu reaktywacji kultowej marki w 2019 roku, Kubota notuje szybkie tempo wzrostu, rozszerzając wszystkie kanały sprzedaży m.in. o popularne dyskonty. Ikoniczne klapki regularnie dostępne są w sklepach sieci Biedronka. Łączna wartość zamówień, otrzymanych od spółki Jeronimo Martins Polska w pierwszym kwartale 2023 r., a których realizacja planowana jest na III kwartał roku, osiągnęła poziom około 1,1 mln złotych.

Marka w ciągu ostatnich lat zrealizowała wiele projektów z liderami w swoich branżach, m.in. Reserved, Coca Colą, Sony, Netflixem czy Allegro, a także rozszerzyła ofertę o kategorię odzieży.  

Jak zapowiada Zarząd Spółki, czas reorganizacji i optymalizacji biznesowej to moment przygotowania organizacji na kolejne sukcesy oraz nowe, wymagające wyzwania projektowe.

Przeczytaj również: Chcesz zostać inwestorem? XTB odpowiada na pytania, które nie raz sobie zadawałeś

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES