REKLAMA

Co nas czeka w modzie męskiej kolejnej zimy? Poznaj trendy z targów Pitti Uomo okiem marki Recman!

REKLAMA

Za nami największe i najbardziej prestiżowe targi mody męskiej w Europie – Pitti Uomo we Florencji. W zabytkowej Fortezza Da Basso można było podziwiać efekty pracy modowych marek i projektantów z całego świata, a także spotkać wielu blogerów modowych, fotografów i barwnie ubranych mężczyzn, zafascynowanych modą męską i nowymi trendami. Przedstawiciele marki Recman opowiedzieli nam o targach i nowych trendach na 2023 rok.

Pitti Uomo – nowe trendy w modzie męskiej

Targi odwiedzają przedstawiciele branży fashion z całego świata, w tym również polski. Designerzy marki Recman już od ponad 13 lat uczestniczą w tym prestiżowym wydarzeniu, sprawdzając co dzieje się w trendach obecnie i co będzie dziać się w przyszłych sezonach. 

– Dzięki różnorodności wystawców na Pitti Uomo, poznajemy zarówno trendy na kolejny sezon jesienno-zimowy, jak i nowe rozwiązania stosowane przy tworzeniu męskich kolekcji – mówi Roman Tulwin, założyciel marki Recman.

Zespół marki Recman na targach Pitti Uomo

Czym wyróżniła się tegoroczna edycja Pitti Uomo?

Wyraźnie widać zmiany w kolorystyce męskich kolekcji. Granat traci miejsce na podium na rzecz odcieni brązu, beżu, szarości oraz złamanej zieleni. W wielu kolekcjach wybijał się też energetyczny oranż oraz kobalt.

– Oranż symbolizuje spontaniczność, zdecydowanie i optymistyczne podejście do życia. Jeżeli nie jesteśmy skłonni zdecydować się na dominujący produkt w stylizacji w tym kolorze, warto rozważyć go w dodatkach i akcesoriach – mówi Weronika Wiza, projektantka marki Recman.

Targi Pitti Uomo to kopalnia inspiracji dla męskiej mody. Polska marka Recman od lat uczestniczy w Targach i jest na bieżąco z najnowszymi trendami

Silnym, utrzymującym się trendem z poprzednich sezonów jest widoczny w kolekcjach materiał sztruksowy, który pojawia się wielu grupach produktowych, m.in. koszulach, spodniach oraz kurtkach przejściowych. W kolekcjach dzianinowych królowały strukturalne sploty oraz klasyczne warkocze dziane z wysokiej jakości naturalnych przędz i przyjemnym chwycie.

Ekologiczne podejście do mody

Widocznym trendem podczas targów było również ekologiczne podejście do tematu mody. W jednej z hal, nazwanej Vintage Hub, można byłoby zobaczyć modę z drugiej ręki. Jedna z marek zaprezentowała również kolekcję złożoną w 60% z materiałów jednoskładnikowych. Recykling takich produktów jest bardzo łatwy i ubrania nie trafiają na wysypisko.

W kolekcji wykorzystują poliester pochodzący w 100% z recyklingu. W linii premium zaprezentowano wełnę z merynosów w 100% pochodzącą od zwierząt wypasanych według starożytnych praktyk. 

– Cieszy nas fakt, że jest to zgodne z naszymi działaniami proekologicznymi, ujętymi w strategii Say Yes to Eco, wśród których warto wymienić m.in. wypożyczalnię garniturów, z której coraz chętniej korzystają nasi klienci. To doskonałe rozwiązanie nie tylko dla środowiska, ale również dla portfela klienta – mówi Anna Olbryś, Brand Manager marki Recman. 

Trendy to nie tylko pokazy, ale również streetstyle

Prócz podziwiania kolekcji marek z całego świata, na targi Pitti Uomo warto przyjechać, by obserwować street style uczestników, który bywa niezwykle inspirujący. Panowie w swoich stylizacjach często korzystają z klasycznych garniturów, dodając do nich barwne dodatki np. ekstrawaganckie nakrycie głowy, przeskalowany kolorowy szal czy błyszczącą biżuterię.

Pitti Uomo to nie tylko pokazy, ale też streetstyle

– Popularnym elementem w stylizacjach casual były spodnie w odcieniach bieli oraz tzw. overshirts, które pełniły funkcję kurtek zakładanych na grubszy golf, flanelową koszulę czy bluzę z barwnym printem – dodała projektantka Recman.

Pitti Immagine, jak co sezon, zaprosiło do współpracy zarówno znanych, jak i niszowych projektantów, którzy mieli okazję zaprezentować swoje kolekcję w formie pokazu mody. W tym roku główną gwiazdą była brytyjska projektantka Martine Rose. Znana z awangardowego stylu Rose w tym sezonie oddala hołd modzie włoskiej i samej Florencji. Wychodząc od klasycznych krojów marynarek, spodni, swetrów z warkoczami, projektantka bawi się proporcjami klap, kołnierzy oraz długością poszczególnych asortymentów. Śmiało zestawia je ze sportowymi golfami, T-shirtami czy kurtkami typu wiatrówka.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Post udostępniony przez Recman (@recmanofficial)

– Moda ukazywana na targach Pitti Uomo jest zawsze wielką dawką inspiracji dla projektantów i konstruktorów z branży fashion. Cieszymy się, że wiele z tych trendów pojawi się już w najbliższej  kolekcji AW’23/24 marki Recman – podsumowuje Roman Tulwin.

Przeczytaj również: “Stawiamy na zrównoważony rozwój i mimo trudnej sytuacji w kraju, z optymizmem patrzymy w przyszłość”. Marka Recman o planach na 2023 rok

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES