Koncern LVMH kolejny rok z rzędu udowadnia, że luksus ma się świetnie

305

To nie przemysł spożywczy czy motoryzacyjny wiedzie prym w światowych rekordach rozwoju a rynek dóbr luksusowych. Koncern LVMH zamknął rok z 15% wzrostem sprzedaży a jego właściciel- Bernard Arnault- jest w pierwszej trójce najbogatszych ludzi świata.

Właściciel m.in. takich marek jak Dior, Louis Vuitton czy Tiffany & Co. zanotował rekordowe obroty na poziomie €53.7 miliarda euro, co czyni tę grupę największym potentatem na rynku luksusu. W osiągnięciu sukcesu nie przeszkodziły firmie nawet protesty w Hong Kongu, wzrost VATu w Japonii czy światowy trend konsumentów idących w kierunku vintage.

“LVMH had another record year, both in terms of revenue and results. The desirability of our brands, the creativity and quality of our products, the unique experience offered to our customers, and the talent and the commitment of our teams are the Group’s strengths and have, once again, made the difference. In addition to the many successes of our Maisons, highlights of the year include the arrival of the exceptional hotel group Belmond, the partnership with Stella McCartney and the agreement with prestigious jewelry Maison, Tiffany & Co. LVMH is driven by a permanent commitment to perfection and quality, and by a long-term vision combined with a sense of responsibility in all our corporate actions, notably in its commitment for the preservation of the environment, sustainability and inclusion. In a buoyant environment that remains uncertain in 2020, we continue to be vigilant and focused on our objectives for progress. We can count on the strength of our brands and the agility of our teams to reinforce, once again in 2020, our leadership in the universe of high-quality products.”

Bernard Arnault, Chairman and Chief Executive Officer of LVMH

Najważniejsze fakty, które przyczyniły się do wzrostu to:

  • Wzrosty we wszystkich regionach świata,
  • Satysfakcjonujące wzrosty w segmencie alkoholi,
  • Rewelacyjne wyniki sprzedaży marek Louis Vuitton i Christian Dior,
  • Nieustające pasmo sukcesów klasycznych produktów Louis Vuitton, których rentowność zaskakuje każdego roku,
  • Fantastyczny rok dla Bvlgari i coraz lepszy dla Hublot,
  • Silna pozycja Sephory,
  • Wzmocniona pozycja w segmencie biżuteryjnym poprzez zakup Tiffany & Co,
  • Sfinalizowana integracja z grupą luksusowych hoteli Belmond,

Profit poszczególnych kategorii produktowych:

Euro millions20182019% change
Wines & Spirits1 6291 729+ 6 %
Fashion & Leather Goods5 9437 344+ 24 %
Perfumes & Cosmetics676683+ 1 %
Watches & Jewelry703736+ 5 %
Selective Retailing1 3821 395+ 1 %
Other activities and eliminations(330)(383)
Total LVMH10 00311 504+ 15 %

Po szczegóły raportu odsyłam Was na stronę korporacyjną LVMH TUTAJ