REKLAMA
Joe Ando - projektant mody z TikToka. fot. @joeandohrish

Jak używać Tik-Toka do promocji swojego biznesu modowego? Przyglądamy się, jak robi to znany influencer

REKLAMA

TikTok z roku na rok notuje coraz większe wzrosty. To niezmiennie jedna z najczęściej pobieranych aplikacji, z której korzysta ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdy z nich poszukuje ekscytującego i dostosowanego do ich zainteresowań contentu. To sprawia, że TikTok stał się najlepszym możliwym miejscem na promowanie swojego biznesu. Również modowego. 

TikTok nie raz udowodnił, że potrafi zwiększyć sprzedaż marek odzieżowych – influencerzy w ramach współprac pokazują haule zakupowe z platform sprzedażowych, recenzują niedawno nabyte produkty i rozpowszechniają viralowe trendy. Wbrew pozorom, platforma nie ugina się pod ciężarem reklam wielkich marek modowych. Przy odpowiednich algorytmach jawi się także jako świetny inkubator młodych biznesów, których pokazywanie jako “zajawki” przekształciło się w realne źródło dochodu. I choć pytanie W jaki sposób promować się na TikToku? nie ma jednoznacznej odpowiedzi, każdy z nas byłby w stanie wymienić choć jedną osobę, która robi to dobrze. 

W tym artykule chcielibyśmy skupić się przede wszystkim na projektantach mody, którzy poszukują własnej drogi i chcą, by ich praca dotarła do szerokiej grupy odbiorców. Każdy student mody po ukończeniu szkoły ma dwie opcje – pracować dla kogoś lub pracować na własne nazwisko. Drugi wybór, oprócz pokładów cierpliwości, wymaga dobrania skutecznych i unikalnych środków promocji na platformach społecznościowych. Mowa tu głównie o Instagramie (estetycznym i mocno sprzedażowym) oraz TikToku (angażującym, nieco humorystycznym i wprowadzającym do codzienności poszczególnych twórców).

Czytaj też: Tradycyjny influencer marketing przestaje być autentyczny. Jak twórcy będą promować produkty w 2024 roku?

Jak początkujący projektanci mody mogą promować się na TikToku? 

Potencjalni klienci marek slow-fashion nie potrafią szyć i nie znają procesu, który kryje się za tworzeniem odzieży. Wybieranie tkanin i tworzenie konstrukcji ubrania jest im całkowicie obce. Nie oznacza to, że nie są tym zainteresowani, dlatego przedstawienie codzienności projektanta w atrakcyjny dla widza sposób może stać się patentem na udowadnianie umiejętności za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Nie ma jednej recepty na sukces, jednak powyższy model marketingowy jest jednym z tych, który już teraz przyciąga uwagę młodych konsumentów. Od długich tutoriali na YouTubie przeszliśmy do krótkich treści, które w szybszym tempie zapraszają nas do nieznanego świata. Z tego względu od lupę trafia dziś Joe Ando-Hirsh – amerykański influencer japońskiego pochodzenia. Baza jego obserwatorów jest mieszana – część osób dołączyła do jego społeczności po obejrzeniu The Walking Dead (nie miał tam zbyt istotnej roli, dlatego nie można powiedzieć, ze temu właśnie zawdzięcza swoją rozpoznawalność), a druga część zauważyła go przez śmieszne video, które publikował ze swoją dziewczyną, Niamh Adkins. Na jego profilu, oprócz filmików robionych pod komediowe trendy, pojawiały się też materiały w których chłopak tworzył ubrania dla swojej dziewczyny – od rysunku, przez szycie, aż po finalny produkt. To one w 2023 roku stały się motywem przewodnim jego internetowej działalności. 

Czytaj też: Tradycyjny influencer marketing przestaje być autentyczny. Jak twórcy będą promować produkty w 2024 roku?

Choć Ando-Hirsh nie ma jeszcze swojej marki i szyje wyłącznie na zlecenia znajomych z branży, wszystko co robi zmierza właśnie w tym kierunku – stworzenia brandu pod własnym nazwiskiem. W tym celu, po uzyskaniu wystarczająco dużej ilości obserwatorów stopniowo wyciszał pozostałe kategorie treści i postawił nacisk na filmy związane z tworzeniem i prezentowaniem ubioru. 

Nie raz pisaliśmy już o tym, że influencer marketing 2024 roku będzie stał pod znakiem autentyczności – oznacza to nie tylko szczerość w komunikacji, ale także pokazywanie życia (lub marki, w kontekście, który omawiamy) od zaplecza. Obserwatorzy wymagają od kreatorów treści unikalnego sposobu pokazywania swoich produktów – mają być one na tyle charakterystyczne, by użytkownicy kojarzyli dany schemat z jedną osobą. Ando-Hirsh wymyślił to rewelacyjnie – niemal każdy projekt tworzony na życzenie znajomego (najczęściej innego influencera bądź postaci z branży muzycznej) zapowiada filmikiem, w którym rysuje projekt i szuka odpowiednich tkanin w sklepie z materiałami. Prezentacje gotowego produktu zapowiada zdaniem „Cześć, mogę zrobić Ci ubranie?”, następnie przedstawia osobę, dla której stworzył daną rzecz i atrakcyjny dla TikTokowego widza ukazuje uszytą rzecz na żywym manekinie. Wśród jego gości pojawiła się już znana w Stanach Zjednoczonych modelka Haley Kailil, aktorka Kennedy Walsh czy piosenkarkek jak Grace Enger, Lizzie McAlpine czy Rachel Zegler. 

Czytaj więcej: „INSPIROWAĆ MOŻNA SIĘ WSZYSTKIM”. O KOLEKCJI DYPLOMOWEJ ROZMAWIAMY Z NINĄ GRAJEWSKĄ, ABSOLWENTKĄ MSKPU.

Zdjęcie główne: Instagram @joeandohirsh

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES