„Jak kryzys wpłynie na magazyny lifestylowe? Są dwa scenariusze”

254

„Kryzys związany z pandemią koronawirusa sprawił, że z rynku znikło kilka znanych kolorowych magazynów. Głównym problemem nie jest mniejsza sprzedaż pism, ale spadające przychody od reklamodawców z niektórych segmentów. To, jak będzie wyglądać przyszłość, zależy jednak od tego, jak zachowają się konsumenci.

„Już nie kupisz Playboya ani CKM” – taką wkładkę dołączono do styczniowego numeru miesięcznika lifestylowego dla panów „Logo” wydawanego przez Agorę. „Playboy” i „CKM” znikły z polskiego rynku w grudniu. Wkrótce ten sam los czeka „Logo”. W tym przypadku za zamknięcie tytułu odpowiada epidemia koronawirusa i jej skutki gospodarczej.

Poza kierowanym do panów miesięcznikiem „Logo” Agora zamyka też kierowany do kobiet shoppingowy magazyn „Avanti”. Oba ukazywały się na rynku od kilkunastu lat. Ostatnie podwójne wydania ukaże się 5 maja, a z Agory odchodzą wszyscy pracownicy tych tytułów.

Decyzja spółki została podjęta po uważnej analizie obecnej sytuacji wydawniczej związanej z pandemią oraz prognoz gospodarczych na kolejne miesiące. W opinii wydawcy obu tytułów prasowych prezentujące tzw. shoppingowe treści, będą w największym stopniu odczuwać efekty spowolnienia gospodarczego zarówno w odniesieniu do możliwości zakupowych, jak i zainteresowań czytelników, a przede wszystkim budżetów reklamodawców – mówi Business Insider Polska Agata Staniszewska, rzecznik prasowa Agory. Spółka innych tytułów nie zamyka, ale ścięła wynagrodzenia w całej grupie.” – businessinsider.com.pl

CZYTAJ WIĘCEJ