Ile Reserved inwestuje w posty sponsorowane? Te dane Was zaskoczą

1206
mat. prasowe LPP

W ostatnich latach finansowanie promocji i reklamy uległo wielu zmianom. Budżety zdecydowanie odważniej przesuwa się z magazynków, billboardów i telewizji do sieci. Wydaje się, że branża modowa szczególnie mocno inwestuje w marketing w mediach społecznościowych.

Platforma SocialPress wraz z Sotrenderem, firmą zajmującą się analizą danych, postanowiła to zbadać. Według Social Press sektor odzieżowy jest jednym z najaktywniejszych pod względem częstotliwości publikowania wpisów w social mediach, spodziewalibyśmy się więc, że równie aktywnie sponsoruje te wpisy. Okazuje się, że niekoniecznie. Sotrender wziął pod uwagę aktywność pięciu sklepów odzieżowych z grupy LPP za ostatni kwartał: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay.

Dane Sotrender, Źródło: SocialPress.pl
Dane Sotrender, źródło: SocialPress.pl

Udział wpisów sponsorowanych

Ile pieniędzy przeznaczają na to poszczególne marki i jakie uzyskują rezultaty w postaci odsłon? Okazuje się, że marka House jest najaktywniejsza ze wszystkich marek LPP, ale tylko 19% tych wpisów jest dofinansowana. Najmocniej promowane są wpisy Reserved i Mohito, bo to ponad 40% wszystkich postów. Najmniej aktywny jest Cropp, bo od października do grudnia opublikował 162 wpisy i tylko 16% z nich było sponsorowane.

Czy opłaciło się?

Według informacji Sotrendera opublikowanych na Social Press, Reserved wydał około 700 tys. złotych na posty sponsorowane i osiągnął niemalże 100 milionowy zasięg. Z kolei marka House zainwestowała około 500 tys. zł i dotarła do użytkowników prawie 70 milionów razy.

sp_moda
Dane Sotrender, źródło: SocialPress.pl

Biorąc pod uwagę wydatki na reklamę w social mediach, branża modowa wypada co najmniej słabo. Jesteście ciekawi jak wygląda to w innych sektorach? Zapraszamy na SocialPress.pl

Autor: Urszula Wiszowata


Zespół Sotrendera pozyskał wyniki w oparciu o estymację metodą machine learning na podstawie autorskiego algorytmu lasów losowych i unikalnej bazy danych dotyczącej komunikacji ok. 14 tysięcy stron na Facebooku. Kwota, jaką firmy wydały na posty sponsorowane oraz Dark Posty, została oszacowana w oparciu o uśredniony CPM – 8 zł.