Wiele wskazuje na to, że Hermès otworzy pierwszy sklep w tej części Europy. Jeśli ta informacja się potwierdzi, salon luksusowej francuskiej marki powstanie jeszcze w tym roku w Warszawie.
Jak nieoficjalnie udało dowiedzieć się portalowi „Rzeczpospolita”, francuska marka właśnie szykuje się do otwarcia pierwszego salonu w Polsce. Co istotne, będzie to pierwszy butik w tym rejonie Europy.
Salon Hermès ma zostać zlokalizowany w Hotelu Europejskim. Hotel po remoncie został oddany do użytku w 2018 roku, jednak dopiero teraz mają otworzyć się w nim luksusowe butiki. Lokalizacja jest dość prestiżowa, zważywszy na fakt, że wcześniej zastanawiały się nad nią domy mody Chanel i Dior.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, miejsce obok butiku Hermès ma zająć włoska marka Brunello Cucinelli, którą obecnie możemy odnaleźć w polskich butikach multibrandowych.
https://www.instagram.com/p/BoJ7GoUDBJt/
Hermès to jednak niejedyna luksusowa marka, która postawiła na nasz rodzimy rynek. W kwestii umożliwiania polskim konsumentom dostępu do najlepszych marek luksusowych, znaczącą rolę na rynku odgrywa aktualnie dom handlowy Vitkac, który w ciągu ubiegłego roku otworzył w swojej przestrzeni aż 18 butików. Pośród nich można wymienić takie marki jak Off-white, Burberry, Philipp Plein, Philipp Plein Sport, Alexander McQueen, Alaia, Berluti, Margiela, Stella McCartney. To jednak nie koniec – na 2019 rok Vitkac planuje wprowadzenie na polski rynek kolejnych światowych brandów. Zgodnie z zapowiedziami, w ciągu najbliższych miesięcy pojawią się tam takie marki jak m.in. Undercover, Eytys, Ganni, Ulla Johnson czy Iceberg.
Polski rynek się zmienia i jak widać, globalne marki również zauważają tkwiący tu potencjał – przyznaje w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Jerzy Mazgaj, szef rady nadzorczej VRG, odpowiedzialny za sprowadzenie do Polski takich marek jak Burberry czy Hugo Boss.
Jak donosi ostatni raport przygotowany przez firmę KPMG, rynek towarów luksusowych w naszym kraju wyniósł niemal 24 miliardy złotych w 2018 roku. W stosunku do poprzedniego roku zanotował prawie 14%-owy wzrost. W ciągu najbliższych killku lat, zgodnie z przewidywaniami, ma wzrosnąć nawet do 39 miliardów złotych. Czy oznacza to, że Polska gotowa jest już na marki z najwyższej półki?