REKLAMA

“Co czeka sklepy fizyczne?”

REKLAMA

“W Chinach flagowy sklep Hermès tuż po otwarciu po przerwie jednego dnia sprzedał za 2.7m$, cóż Hermès jest jeden i niepowtarzalny, a co z resztą sklepów?

Od kilu tygodni kupujemy ubrania i obuwie tylko online. Część konsumentów wstrzymuje się z zakupami, a niektórzy korzystają z wielu okazji i przecen, zapewniając dla części marek nawet dwucyfrowe wzrosty ecommerce. Firmy handlowe, jeśli dziś w cokolwiek inwestują to właśnie w rozwój tego kanału. Jeżeli to potrwa jeszcze jakiś czas, a konsumenci będą ostrożni nawet jak otworzą się galerie handlowe, to wywoła trwałe zmiany w naszych nawykach zakupowych. Skoro wszyscy nauczymy się kupować online do czego w przyszłości będą nam potrzebne sklepy stacjonarne? Część sklepów zostanie pewnie zamkniętych, aby dostosować się do popytu, a te co zostaną? Cóż, będą musiały wymyślić się na nowo, aby być atrakcyjnym dla nowego przyszłego klienta.

Od jakiegoś czasu sklepy szukały nowego pomysłu na siebie, obserwując postępującą cyfryzację powstawały tzw. sklepu przyszłości, naszpikowane technologiami lub nowymi gadżetami jak połączyć oba światy- fizyczny i cyfrowy. Być może nie chodzi o to, aby te światy się połączyły, ale o to by konsumenci w sklepach, chcieli spędzać czas inaczej niż online. Jak pokazuje m.in. ubiegłorocznie badanie Generacji Z Accenture ludzie to społeczne bestie, nawet cyfrowe młode pokolenie, lubi spędzać czas wspólnie, potrzebujemy kontaktu z drugim człowiekiem, szukamy atrakcyjnych fizycznych bodźców, przestrzenii, może chodzi o wymyślenie nowych doświadczeń. Już w niedługim czasie firmy staną przed tym wyzwaniem, warto więc szukać inspiracji, wzorców na świecie takich jak np. w Los Angeles, gdzie kształtuje się przyszłość mody i handlu.” – rafalreif.fashion.blog

[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://rafalreif.fashion.blog/?fbclid=IwAR1RiWg1pdKzs-0wXOGjJ53zcEjzr30atMSgE0QmejzYIH5ugOU2vapJA_w”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES