ANALIZA: W czym tkwi sukces marki Glossier?

REKLAMA

Glossier otrzymało 52 miliony dolarów w ramach dofinansowania serii C. Fundusze pozyskano od tych samych inwestorów, którzy wsparli serię B – IVP i Index Ventures. Firma przyznaje, że nowy kapitał ma pomóc w pracy nad poprawą ogólnej satysfakcji klientów, a także usprawnić proces dystrybucji nowych produktów.

>>>Przeczytaj również: Kolekcja naturalnych kosmetyków od Dior Hydra Life

Wartość marki wciąż rośnie

Glossier zajmuje się sprzedażą produktów do pielęgnacji ciała i makijażu. Mimo że istnieje dopiero od 2014 roku, dzięki skutecznej strategii marketingowej jest obecnie jednym z najbardziej pożądanych brandów kosmetycznych na świecie. Podejście zorientowane na potrzeby klienta oraz charakterystyczna estetyka sprawiły, że marka stała się liderem w szybko rozwijającej się branży kosmetycznej – szacuje się, że wartość firmy wzrośnie z 433 do 750 miliardów dolarów do 2024 roku.

https://www.instagram.com/p/BfmPwfhBdAL/?taken-by=glossier

Sprzedaż internetowa sprawiła, że kupowanie stało się łatwiejsze i wydajniejsze, ale jednocześnie pozbawiło części przyjemności. Nasz model bezpośredniego kontaktu z klientem umożliwił zbudowanie z nimi wyjątkowych relacji. Konsumenci przy wyborze nowego produktu kosmetycznego kierują się opinią osób, którym ufają. Szeroki zakres więzi międzyludzkich oraz celebracja osobistych wyborów to coś, co chcemy wciąż rozwijać dzięki kanałom cyfrowym – na każdym etapie kontaktu z klientem. Tworzymy ekosystem, w którym ludzie są najważniejsi. Chcemy pomagać i inspirować – powiedziała Emily Weiss, założycielka i dyrektor generalna firmy.

Siła prostoty

Weiss w 2010 roku założyła bloga o nazwie Into The Gloss. Wcześniej wykonywała obowiązki asystentki mody w “Vogue’u”. Praca pozwoliła jej na zgromadzenie doświadczenia, które mogła wykorzystać przy prowadzeniu własnej firmy. Udało jej się zbudować bardzo silną pozycję marki w mediach społecznościowych – 1 mln obserwujących na Instagramie. Słowo klucz dyrektor generalnej to “prostota” – prosty branding, proste produkty, prosty sposób zakupu. Zamiast oferować 15 różnych kolorów, marka oznajmia klientom, że opracowała uniwersalny odcień czerwonej szminki, aby ułatwić wybór wszystkim niezdecydowanym.

Zagraniczna ekspansja

W 2017 roku Glossier rozszerzyło działalność o dwa nowe państwa, otwierając biura w Londynie i Montrealu (produkty obecnie dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii). Marka zebrała do tej pory łącznie 86 milionów dolarów. W chwili obecnej zatrudnia 150 pracowników. Pytanie, kiedy jej salon otworzy się w Polsce, ponieważ tu także firma ma już rzeszę oddanych klientek, które na razie produkty sprowadzają dla siebie z zagranicy.

Tagi

Glossier

Newsletter

FASHION BIZNES