Nie tylko celebryci, ale i prawdziwi biznesowi magnaci. Rodzina Kardashian-Jenner udowodniła, że popularność można przekuć w dochodowe interesy. Na czym dokładnie zarabia najsłynniejsza amerykańska rodzina ostatnich lat?
Od Kim Kardashian po Kylie Jenner – niemal każdy członek klanu Kardashianów posiada przynajmniej jedną świetnie prosperującą markę. Trudno nadążyć za wszystkimi pomysłami bohaterów “Keeping Up With the Kardashians”, dlatego postanowiliśmy podsumować wszystkie aktualne biznesy Kardashian-Jenner.
Kim Kardashian: SKIMS, KKW Beauty, KKW Fragrance
Kim Kardashian dołączyła do grona miliarderek w 2021 roku, dzięki sukcesowi trzech marek: Skims, KKW Beauty i KKW Fregrance. Choć od tego czasu minęły dwa lata, a najpopularniejsza Kardashianka sprzedała udziały w markach kosmetycznych, wciąż utrzymuje się na biznesowym szczycie. Jej kultowa linia bielizny modelującej SKIMS osiągnęła ostatnio wycenę rzędu 4 mld USD. Eksperci nie mają wątpliwości, że kolejnym krokiem będzie debiut na IPO.
Marka kosmetyków KKW Beauty została stworzona w 2017 roku. Obecnie firma jest w całkowitym posiadaniu koncernu Coty. Od kilku miesięcy chodzą pogłoski, że Kim Kardashian planuje odzyskać część udziałów w sygnowanym własnym nazwiskiem imperium beauty, które aktualnie wyceniane jest ma miliard dolarów.
Według szacunków magazynu „Forbes”, majątek Kim Kardashian ma obecnie wynosić około 1,7 mld dol netto.
Kylie Jenner: Kylie Cosmetics, Kylie Swim, KHY
Najmłodsza w rodzinie Kylie Jenner jako pierwsza spośród wszystkich sióstr mogła poszczycić się statusem miliarderki – i to najmłodszej na świecie. Wszystko dzięki kultowym produktom do ust Kylie Lip Kits, zestawu płynnej szminki i konturówki.
Kiedy Kylie weszła do branży kosmetycznej w 2014, jej autorska marka wywołała prawdziwą rewolucję na rynku. Z produkcji słynnych i jednych z najczęściej podrabianych kosmetyków do ust, portfolio marki szybko rozrosło się o kolejne produkty makijażowe. Obecnie w asortymencie znajdziemy również kosmetyki do pielęgnacji skóry, a nawet linię dla niemowląt. W 2019 roku marka Coty weszła w posiadanie 51 proc. udziałów Kylie Cosmetics.
Kylie Jenner posiada też linię kostiumów kąpielowych – Kylie Swim. Aktualnie media spekulują, że Kylie Jenner przymierza się do stworzenia własnej marki odzieżowej.
Dowiedz się więcej: #BeautyBiznes: fenomen marki kosmetycznej Kylie Jenner. Jak wyglądała historia Kylie Cosmetics?
Tej jesieni Kylie Jenner wystartuje z kolejnym biznesem. Tym razem chodzi o markę odzieżową, którą stworzy w partnerstwie z Kris Jenner oraz małżeństwem Grede, którzy do tej pory zainwestowali miliony w rozwój innych marek rodu Kardashian: Skims i Good American. KHY ma oferować przystępne cenowo ubrania, a najdroższa rzecz z premierowej kolekcji nie będzie kosztować więcej niż 200 dolarów. Kylie zapowiada, że wszystkie elementy będą inspirowane jej prywatnym stylem. Premiera marki już 1 listopada 2023.
Khloe Kardashian: Good American
Good American to inkluzywna marka odzieżowa dla kobiet założona w 2016 roku przez Khloe Kardashian i Emmę Gredę, stojącą jednocześnie za powstaniem Skims – bieliźnianego królestwa Kim Kardashian oraz Safely, marki Kris Jenner. Good American oferuje spodnie jeansowe dla kobiet w wielu rozmiarach. Chociaż wycena matki jest nieznana, podobno ma generować 13 milionów dolarów rocznych przychodów.
Rob Kardashian: Arthur George, Halfway Dead, Grandeza
Rob Kardashian, jeden z najbardziej tajemniczych członków klanu Kardashian-Jenner, w 2012 roku wprowadził na rynek markę luksusowych skarpetek Arthur George. Co prawda w 2018 r. – by uchronić się przed bankructwem, sprzedał 50 proc. udziałów w firmie własnej matce, Kris Jenner, jednak nie powstrzymało go to od dalszych działań w branży odzieżowej. Efektem współpracy z projektantem, Nickiem Tershayem jest marka Halfway Dead, która całkiem nieźle radzi sobie na rynku. W międzyczasie Rob Kardashian skręcił również w stronę biznesu kulinarnego, tworząc markę sosów Grandeza Hot Souce.
Kourtney Kardashian: POOSH
Zafascynowana medycyną ajurwedyjską, projektowaniem wnętrz i macierzyństwem Kourtney Kardashian poszła w ślady Gwyneth Paltrow i w 2019 roku stworzyła własną markę lifestylową. Pod szyldem POOSH stworzyła portal internetowy, zahaczający o tematy lifestyle, wellness i beauty. W ramach strony działa również sklep online oferujący kosmetyki i gadżety do pielęgnacji i relaksu.
Kendall Jenner: Drink 818
Kendal Jenner, która od wielu lat króluje na szczycie listy najlepiej opłacanych modelek, posiada również własną markę alkoholi. Tequila Drink 818 została wprowadzona na rynek w 2021 i wywołała niemałe kontrowersje – społeczność latynoska zarzuciła wówczas popularnej Kardashiance zawłaszczenie kulturowe. Wizerunek modelki i początkującej businesswoman ocieplił się po tym, gdy podjęła szereg działań wspierających mieszkańców meksykańskich wsi zajmujących się produkcją alkoholu.
Kris Jenner: Jenner Communications, Safely
Nie zapominajmy o Kris Jenner, czyli mózgu operacyjnym całej medialnej kariery rodziny Kardashian-Jenner. Dzięki swojej firmie managerskiej Jenner Communications, Kris pomaga zarządzać karierą swoich dzieci – zyskując 10 procent udziałów we wszystkim, co sygnują swoim nazwiskiem. W 2021 roku Kris wraz z Emmą Grede wprowadziła na rynek markę roślinnych środków czystości Safely.
Magazyn Forbes szacuje jej wizerunek netto na 170 milionów dolarów.
Zdjęcie główne: mat. prasowe Hulu
Przeczytaj także: