Przygotuj swoje ciało na wiosnę

194

Dni stają się coraz dłuższe, noce krótsze, a powietrze cieplejsze. Zrzucamy grube szaliki, a puchowe kurtki zastępujemy lżejszymi płaszczami. Pora zapomnieć o zimie i przygotować ciało, duszę i umysł na długo wyczekiwany okres. Jak to zrobić?

Półhybryda – daj odpocząć paznokciom 

Manicure hybrydowy zrobił furorę w świecie urody. Oprócz wytrzymałości i ładnego wyglądu, ma jednak wadę – niszczy płytkę. Wiele kobiet rezygnuje z hybrydy z obawy, że paznokcie staną się cienkie i łamliwe. Na szczęcie powstała alternatywna opcja, która nie zniszczy struktury, a będzie równie trwała. Czas zaprzyjaźnić się z półhybrydą.
Półhybryda to połączenie zwykłych lakierów do paznokci z hybrydowymi. Jest łatwa do wykonania, nawet w warunkach domowych  Do tego sam proces jest o wiele krótszy, niż malowanie paznokci hybrydowych. Jak ją wykonać? Najpierw przygotuj paznokcie, a następnie nałóż odżywkę ochronną lub bazę do hybryd. Następny krok to pomalowanie paznokci normalnym lakierem. Gdy już wyschnie, czas na hybrydowy “top coat”, który sprawi, że manicure będzie trzymał się nawet przez trzy tygodnie.

Jakie kolory nosimy na paznokciach w sezonie wiosna-lato 2018? Rządzi klasyczna czerwień, jednak największym hitem są jej jaskrawe odcienie – oranż i karmin. Fanki bardziej stonowanych barw ucieszy informacja, że drugim trendem będą paznokcie nude, najlepiej w kolorze dobranym do skóry – niczym przedłużenie dłoni.

Walcz ze smogiem 

Powietrze pachnące kwiatami nie wszędzie jest charakterystyczną cechą wiosny. W wielkim mieście możemy pomarzyć o wolnym od smogu i spalin powietrzu. Oprócz jego negatywnego wpływu na zdrowie, smog także źle działa na naszą cerę. Aby temu zapobiec, należy odpowiednio zadbać o twarz, która przede wszystkim potrzebuje głębokiego oczyszczenia. W związku z narastającym problemem, marki kosmetyczne stworzyły produkty, które mają pomóc w bitwie ze szkodliwymi toksynami środowiskowymi. Zaopatrz się w detoksujące maski, koncentraty, ochronne olejki, a przede wszystkim mydło, najlepiej to z aktywnym węglem.

Zanim zaświeci słońce 

Wszyscy ją kochamy. Opalona skóra wygląda młodziej, zdrowiej i odejmuje zbędnych kilogramów. Gdy jednak niebo przykrywają chmury, a marzenia o muśniętych promieniami słonecznymi nogach wydają się niemożliwe do spełnienia, z pomocą przychodzą marki kosmetyczne. Jak uzyskać efekt naturalnej opalenizny? Wstrzymaj się z samoopalaczem. Wysuszona skóra po zimie potrzebuje przede wszystkim nawilżenia. Czas na terapię nawilżającą. Balsam do ciała pomoże przygotować skórę pod samoopalacz. Kolejnym krokiem będzie peeling całego ciała. Możesz przygotować go w domu, używając gruboziarnistej soli, cukru lub pokruszonych ziaren kawy. Dodaj tylko odrobiny oliwy i peeling domowej roboty gotowy. Do nakładania samoopalacza użyj rękawiczek oraz gąbki. Możesz pobawić się modelowaniem ciała. Zasada jest taka sama jak w konturowaniu – jaśniejsze elementy mają być bardziej wypukłe, a ciemniejsze powinny się wycofać. Odpowiednio nałożony samoopalacz, może dać efekt wymarzonej sylwetki.

Bądź lepsza w łóżku

Podstawowy trik urodowy – wysypiaj się. Podkrążone oczy, zmęczona skóra i nieobecny umysł nikomu nie kojarzą się ze szczęśliwym nadejściem wiosny. Zadbaj o dobry sen. Przygotuj sypialnię: wywietrz pokój, w którym śpisz, niech wiosenne powietrze wpadnie do środka. Ustal stałą godzinę snu, by organizm przyzwyczaił się do dobowego rytmu. Przed snem zapomnij o niebieskim świetle emitowanym przez monitory. Światło to hamuje wytwarzanie melatoniny, która odpowiada za dobry i spokojny sen. Lubisz wypić kawę o 20? Niestety organizm potrzebuje około 6 godzin, aby wydalić pobudzające substancje, takie jak kofeina, teina czy cukier. Niech twoja sypialnia będzie twoim schronieniem. Powinno być w niej ciemno, chłodno i cicho, a sen w takim pomieszczeniu powinien przygotować na nadejście wiosny.

 SPA za darmo 

Nie musisz wydawać połowy oszczędności, aby się zrelaksować. Wiosna i pogoda jej towarzysząca daje mnóstwo możliwości, by poczuć się jak na weekendzie w wymarzonym SPA. Słyszałaś o shinrin-yoku? To japońskie leśne kąpiele. Jest to rodzaj naturalnej aromaterapii. Wdychając lotne substancje aromatyczne emitowane przez drzewa, uodparniamy organizm na choroby. Badania wykazały, że leśne kąpiele zmniejszają poziom kortyzolu, obniżają ciśnienie krwi oraz prawdopodobieństwo wystąpienia depresji. Jeśli nie lubisz spacerować i wolisz bardziej aktywnie spędzać wolny czas, wsiądź na rower. Udowodniono, że ten sport zapobiega osteoporozie, insulinooporności i stanom depresyjnym.

Nie czekaj, aż wiosna przyjdzie i zaskoczy cię wysokimi temperaturami. Zaproś ją do swoich codziennych rytuałów. Pozwól poczuć ciepło nowej pory roku swojemu ciału. Zanim się obejrzysz, wiosna zagości w twoim życiu na dłużej.